Niezen op de 2003 inspuiter...

16 mrt 2010 10:38 #1 door marc Lenssen
Niezen op de 2003 inspuiter... werd gestart door marc Lenssen
Hallo Allen,

vandaag dan eindelijk eens lekker woon werkverkeer door de file op mijn nieuwe fietske. Langzaam rijden in de file in zijn twee resulteerd toch in een erg zagerig gedrag met af en toe een flinke nies voorin. Ik kan niet goed plaatsen waar die nies vandaan komt, cylinder of luchtfilter huis.
Ik denk aan losse bougie, wat ik vanavond eens zal checken, of hangende chokes? De choke hendel valt wel erg makkelijk terug met niet al te veel weerstand. Ik ken de chokes van de carbudero, is de choke op de injectie dero hetzelfde? Dan weet ik aan welke ellende ik beginnen kan om die eens uit te bouwen en gangbaar te maken.

dank voor iedere tip..

Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2010 12:43 #2 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Niezen op de 2003 inspuiter...
mij hebben ze verteld dat de choke op een injectiedero alleen maar de gasklep iets verder open zet.
dat is dus wezenlijk iets anders als een choke op een carbudero

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2010 13:07 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Niezen op de 2003 inspuiter...

mij hebben ze verteld dat de choke op een injectiedero alleen maar de gasklep iets verder open zet.
dat is dus wezenlijk iets anders als een choke op een carbudero


Confirm.

Marc... Als eerste proviciat met de nieuwe fiets! De eerste 'inspuitseries' werden geplaagd door wat de Duitsers 'Fahrzeugrötteln' (Ofzoiets...) noemen: het onregelmatig lopen bij een bepaald toerental. Dit is bij latere series opgelost; maar mijn '04 had er ook last van.

Heb geïnvesteerd in een powercommander en tank ook met de injectiedero +98 benzine. Afstelling laten doen bij een tuner met ervaring en sindsdien loopt 'ie (bijna) zo mooi rond als een carbudero.

Het laatste model (vanaf 2007) heeft hier geen last meer van. Heb een 08 mogen testen, die liep echt boterzacht alsof 'ie carbs had...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2010 14:05 #4 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Niezen op de 2003 inspuiter...
Ok,

dus niets aan de choke af te stellen. Ik lees wel van het synchroniseren van de starter valves. Iemand hier daar ervaring mee? Ik zal dan eens gewoon een level 1 tuning doen, filters en bougies etc.
Hij loopt verder fijn en slaat ook niet af, maar het zagen en voorla het niezen is hinderlijk, alsof ie zich flink verslikt op lagere toeren. Ik kan ook eens de aansluitingen tussen het luchtfilterhuis en de rest bekijken. En er is 95 getankt voordat ik hem ophaalde.
zal er eens een flesje cleaner doorheen jagen en 98 tanken.
Dank,
marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2010 09:10 #5 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Niezen op de 2003 inspuiter...
Ok,

vraagje toch nog: heeft het zagen in lage toeren misschen te maken met een wisselwerking tussen de pair valve en de lambda sensor? Kan de ecu op tijd die plotseling magere  uitlaatgassen compenseren en dan weer verarmen? Of zou dit het aan en uit effect veroorzaken? Is dit te verhelpen met een powercommander? Of betekent het oplossen met de powercommander dat er een verkeerd mapping in de originele ecu zit? Zoja is de originele mapping in de lage toeren te arm of te rijk? Te arm zou goedkoop op te lossen zij door het aanbrenegen van een weerstandje op de air intake sensor, dus de ecu laten geloven dat het erg koud is zodat het mengel iets verrijkt wordt. Is dit allemaal onzin wat ik denk?

Dank,
Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2010 22:30 #6 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Niezen op de 2003 inspuiter...
Hoi Marc, je denk in de goede richting en het probleem is goed te verhelpen met als bijkomend voordeel een Varadero die onderin WEL het koppel heeft wat hoort bij een 1000cc V-twin  8)
Lees dit maar 's: www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=1459.0

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.094 seconden