wandelen met de dero

16 mei 2010 11:40 #1 door tomtom
wandelen met de dero werd gestart door tomtom
Gisteren is het dan eindelijk weer eens gebeurt na 20 jaar: Ik heb een fijn stukje met de motor gewandeld >:(
Al vanaf het begin is de accu niet helemaal lekker. Als ie 2 weken heeft stilgestaan doet ie niet veel meer. Door allerlei omstandigheden heb ik nog steeds geen nieuwe gehaald. Ook al vanaf dat ik 'm heb loopt de motor niet lekker op de choke. Hij gaat na een paar minuten niet slechter lopen (zoals het hoort) maar slaat gewoon pats boem af.
Gisteren wilde ik een stukje gaan rijden, heb de motor op z'n laatste restje spanning gestart en ben weggegaan.Ik was net een paar honderd meter van huis toen hij al begon te stotteren, heb de choke eraf gehaald, ging nog meer tegenstribbelen en sloeg toen af. Ik heb 'm daarna nog een keer kunnen starten maar de motor wilde niet meer vooruit (ik heb het idee dat ie brandstof tekort had) Hij sloeg weer af en ik kreeg 'm niet meer gestart (accu echt dood) . Vervolgens helmpie afgezet en fijn gaan wandelen.
Ik ga zo maar eens kijken wat er nu aan de hand is, maar als jullie tips hebben: ik hou me aanbevolen

Groet Tom
PS Ik ga maar eens met de brandstofpomp beginnen denk ik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2010 16:43 #2 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic wandelen met de dero
Het kan zoveel zijn.

- spanningsregelaar
- accu
- afstelling
- benzinepomp
- benzinfilter
- bougies
en zo nog een paar dingetjes.

Ik zou om te beginnen de benzinepomp laten reviseren en de accu vervangen (en spanningsregelaar als dit nog het oude type is). Misschien volstaat een nachtje op de acculader om de accu weer bij bewustzijn te brengen!?

Succes

Varadero '99 52.000km

16 mei 2010 16:46 #3 door tomtom
Beantwoord door tomtom in topic wandelen met de dero
Update: Vannacht de hele nacht aan de lading gezet. Vandaag geen enkel probleem meer. Morgen dus eerst maar even een nieuwe accu halen. En voor de zekerheid de pomp nakijken.

16 mei 2010 17:16 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic wandelen met de dero
maar zeer zeker ook de laadspanning na kijken,

mvg ad mies

16 mei 2010 19:04 #5 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic wandelen met de dero
Het hoeft zoals Ad al aangeeft niet de accu te zijn. Zou eerst maar eens even gaan meten!!!

Bij mij is de accu vervangen en toen de dynamo. Bleek uiteindelijk toch ook de spanningsregelaar niet helemaal goed te werken.

Meten is weten  ;)

Varadero '99 52.000km

17 mei 2010 15:43 #6 door tomtom
Beantwoord door tomtom in topic wandelen met de dero
Bedankt voor de reacties tot zover. Maar wat moet ik meten: de laadspanning? Welke waarde moet dit zijn?
Of kan ik nog meer zelf nameten? Ik wacht de reacties met spanning af.

tom

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.079 seconden