Uitlaten!

06 juli 2010 09:29 #1 door Hoenderdaal
Uitlaten! werd gestart door Hoenderdaal
Hallo,

Ik heb een vraag passen orginele uitlaten van een Varadero uit 2007 ook op het model 2000 ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen.

Gr

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2010 12:52 #2 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Uitlaten!
Passen zullen ze denk ik (heb Rino's van een carbudero op een 2004 injectie) maar de vraag is of je die zwarte originele toeters  aan de achterzijde ook kunt toepassen op een ouder model... Volgens mij moet dit kunnen.

Mijn injectiemodel heeft nml géén kat, weet zo niet waar dat vermaldelije ding zit op een Dero van 2007...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

06 juli 2010 16:57 #3 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Uitlaten!
Passen doen ze wel maar zou het niet doen. In de uitlaten van een injectie-Dero, dus vanaf 2003, zitten katalysatoren (net voor de dempers) en daar zit je niet op te wachten denk ik..

Bijlage:

Ze zijn er ook niet zomaar uit te halen of je moet de demper open zagen en later weer dichtlassen.

06 juli 2010 19:23 #4 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Uitlaten!
Erik... Alleen (grijs geïmporteerde) importfietsen uit Duitsland (weet dit niet zeker voor België) hebben een kat vanaf 2003. Die van mij (2004, origineel NL kenteken) heeft het niet. Heb dus probleemloos de Rino's gemonteerd.

Vraag is nu echter... Kun je probleemloos Injectiedero uitlaten met kat toepassen op een motor zonder lambda sonde... Op een Carbudero levert het volgens mij niets op, behalve (extra) vermogensverlies.

Vanaf 2007 weet ik 100% zeker dat de dero af fabriek een kat heeft...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

06 juli 2010 21:33 - 06 juli 2010 21:50 #5 door Erik
Da's raar, mijn officieel Nederlandse (dus geen grijze import) 2003 Dero (kenteken maart 2003) had wél katalysatorelementen net voor de dempers? Dus in het iets dikkere gedeelte tussen de pijp en de demper. Lijkt me heel sterk dat jouw 2004 dat niet had.

Maar als jij de Rino's gemonteerd hebt ben je dus ook van de katalysators af ;)

Uitlaten met kat zou ik niet op een carb.motor zetten, uitlaten geven meer tegendruk en daar is de afstelling niet op aangepast. Gevolg kan oververhitting (van het uitlaattraject) zijn met alle gevolgen van dien

06 juli 2010 22:07 #6 door Romke
Beantwoord door Romke in topic Uitlaten!
FF inhaken...  ;D

Ik heb vanavond een set Leovince dempers op mijn Dero gemonteerd.
Bouwjaar 2003 dus met injectie.
Zonder DB killers super sound  C:-)
Alleen als ik het gas dicht draai komt er een "gorgelend" geluid uit de uitlaat.
Is het ook noodzakelijk om de boel opnieuw te laten afstellen ??

Als je niet weet waar je bent, kan je ook niet verdwalen..

07 juli 2010 00:36 #7 door Erik
Opnieuw afstellen is niet noodzakelijk maar wel wenselijk. Laat het alleen wel doen bij iemand die weet hoe die een PCIII af kan stellen en daar ook de moeite voor wil nemen!

Een injectie Dero loopt met originele uitlaten zeker onder de 3000 rpm al behoorlijk arm en dat wordt niet beter met een meer open uitlaatsysteem..

07 juli 2010 12:08 #8 door Hoenderdaal
Beantwoord door Hoenderdaal in topic Uitlaten!
Hallo Heren,

Bedankt voor de informatie!

Ik vind de uitlaten gewoon mooier daarom wou ik deze er onderzetten, maar ik zie er maar vanaf want ik denk dat ik anders een hoop gezeur kan krijgen  :-\

Gr.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.117 seconden