touratech universal windscreen (oid) op een MRA vario-ruit

16 juli 2010 15:03 #1 door Huib@1100
Wie o Wie heeft er ervaring met het paatsen van een verlengruitje , a la Touratech bv,
op een MRA varioruit.

Vraag 1: Scheelt het veel als je zoals in mijn geval 1,93 lang bent qua windgeruis ?
Vraag 2: Lees bij de Touratech ruitje dat de druk op de ruit waarop deze gemonteerd wel tegen
              die extra druk moet kunnen. Kan de varioruit tegen die druk of begint ie te kraken.
              MRA varioruit bestaat natuurlijk al uit twee delen waardoor een en ander kwetsbaarder is.

graag info.

Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2010 18:21 #2 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic touratech universal windscreen (oid) op een MRA vario-ruit
Hoi Huib,

Ik had op mijn SD01 ook een varioscreen van MRA, en daarop nog eens een spoiler van touratech, eentje voor de Africa twin....ging prima en maakte best verschil...maar ik ben dan ook slechts 1.86.

Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

22 aug 2010 11:23 #3 door Wijnhill
Hoi Huib,

Ik heb het zelfde probleem (ben zelf 1,99). Ik heb een klein windbreker op mijn windscherm maar heb niet het idee dat dat veel help. Zit nog steeds met mijn snufferd in de wind.
Ik zou ook graag van andere lange mensen willen horen of zij een merk scherm hebben waar je uit de wind kan komen.
Het is mij verteld dat je beter vol in de wind kan zitten dan in een turbulentie. Daar wordt je blijkbaar helemaal gek van.

Gr. Arjan

Varadero SD01 2000

22 aug 2010 13:08 #4 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic touratech universal windscreen (oid) op een MRA vario-ruit
Tegen 1.99 is geen scherm gewassen. je zit dan inderdaad beter met de helm vol in schone lucht zonder turbulentie, daar kun je forse hoofdpijn van krijgen. Ik ben slechts 1.86 en heb het mra spoiler scherm erop, zelfs met mijn beperkte lengte heb ik al turbulentie.
Een hoger scherm is ook niet altijd fijn rijden, in de regen blaast je vizier niet schoon en je krijgt weining luchtdruk op je helm als het warm is, er wordt dan geen verse lucht je helm ingedrukt door de ventilatie openingen.
Op de sd01 zit wel een breder scherm dan op de sd02. Ik had op mijn sd01 een MRA verstelbaar scherm met daarboven op nog eens een opzet stuk...prima met mijn lengte, spoiler eraf en scherm omlaag als het warm was en alles omhoog en erop als het kouder werd. Maar met 1.99 meter zit je ook dan nog in de wind/turbulentie.

Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

22 aug 2010 19:45 #5 door Wijnhill
Bedankt voor deze info dan hoef ik niet verder te zoeken :))

Varadero SD01 2000

22 aug 2010 19:55 #6 door Menno

Er zijn wel schermen van bijna een meter hoog, krijg je er meteen een Honda Goldwing bij. Maar zonder gekheid, je kunt beter boven de turbulentie zitten dan erin. Ik ben 2.12 meter en heb een verstelbaar scherm van MRA. Werkt prima, maar ik zit wel boven de turbulentie.

23 aug 2010 07:57 #7 door Two Plugs

Er zijn wel schermen van bijna een meter hoog, krijg je er meteen een Honda Goldwing bij. Maar zonder gekheid, je kunt beter boven de turbulentie zitten dan erin. Ik ben 2.12 meter en heb een verstelbaar scherm van MRA. Werkt prima, maar ik zit wel boven de turbulentie.

Idem. Maar dan met een nederige 2,04 meter...  :angel: Heb een aantal ruiten getest (Secdem, H&B, MDI, etc) maar kwam toch weer bij MRA uit...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.072 seconden