Achterschokbreker vullen?

21 juli 2010 22:23 #1 door KC
Achterschokbreker vullen? werd gestart door KC
Hallo,
Afgelopen weekend op de Vara met m'n vriendin achterop en 2 vrienden vanuit Epe(Gld) naar Valkenburg gereden. Alle koffers erop en toen ze dit zagen kreeg ik nog meer spullen in de koffers. Het was een lange rit aangezien we geen stukje snelweg hebben bereden. Onderweg de nodige pauzes gehad. Tijdens deze pauzes viel het me op dat het moeilijk was de Vara neer te zetten op de zijstandaard. Hij bleef erg rechtop staan :-\. Uiteraard was ie goed beladen met alle spullen.
Ik heb 'm voor deze rit afgesteld in de meest hoge stand. Kan het zijn dat ie wat leeg is? Ik weet niet precies hoe het werkt, maar volgens mij moet de cilinder van de achterschokbreker toch bijgevuld kunnen worden. Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja wie heeft er een adresje voor mij waar ik dit kan laten controleren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2010 23:00 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Achterschokbreker vullen?
hallo,

ik begrijp je verhaal niet helemaal,

je schokdemper is een gesloten circuit.. daar valt niets bij te vullen,
wel is er een pre load ajuster (de draaiknop) waarbij je de voor spanning van je veer  verhoogt,
je kunt dit zien doordat de veer omlaag gedrukt wordt als je deze aan draait
deze kan gaan lekken maardan zakt de boel juist in en juist dat kan de reden zijn waardoor je motorfiets recht op blijft staan
overigens rijdt de motorfiets dan ook als een dweil
echter ook de demper zelf kan defect raken
de enige juiste optie is dit dan  inderdaad te laten controleren
zoals je dit kunt doen bij hyperpro, wim kroon  of bij iedere andere vering specilist en of dealer natuurlijk
vaak is vervanging dan de enige optie omdat normaal gesproken de demper van honda niet hersteld kan worden .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2010 23:26 #3 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Achterschokbreker vullen?
de sd01 staat er bekent om dat ie wat slappe vering heeft. de pre-load volledig ingedraait (sterkste voorveerspanning) zal dan ook niet het gewenste resultaat opleveren wat je graag gewild had (bij volle belading). bij heel veel varadero's van de eerste serie worden de achterschokunit vervangen om een betere resultaat te behalen. (veerweg, wegligging, comfort, etc)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.059 seconden