waterleiding gesprongen

01 aug 2010 12:17 #1 door visserken
waterleiding gesprongen werd gestart door visserken
Ja lap , vandaag ritje maken en na stoppen op het kruispunt waterdamp??? terug naar huis zijkanten eraf benzinetank eraf en met zaklamp schijnen terwijl motor loopt, geen lek te zien tot ik een lichte damp zie aan een korte leiding van een 10cm onder het luchtfilterhuis , tja amai darm staat bol en is gewoon gescheurd hoe kan da????
En ik denk ben bijna zeker dat alle water eruit was , reservoir was zelfs leeg maar ja zo een scheur niet verwonderlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2010 13:22 #2 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic waterleiding gesprongen
Watertemperatuur meter niet in het rood gestaan? Zo niet dan heb je geluk gehad!!!

Varadero '99 52.000km

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2010 17:10 #3 door Rommit
Beantwoord door Rommit in topic waterleiding gesprongen
Extreme druk in het koelsysteem kan duiden op een lekkage in de pakkingen van de cilinders.

Mijn advies is om de beschadigde leiding te vervangen voor een nieuwe en het systeem opnieuw af te vullen.

Daarna gewoon even in de gaten houden ( kan een eenmalige gebeurtenis zijn )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2010 20:26 #4 door visserken
Beantwoord door visserken in topic waterleiding gesprongen
Nee temperatuur niet in het rood gestaan, was maar een 4 km rijden naar afspreekpunt met collega motorrijder daar het probleem gezien.
Maar om die slang te vervangen moet je dokter zijn de spanbeugelboutjes zijn bijna niet bereikbaar zal een flexible nodig hebben .
Hoe bedoel je lek in pakking aan cylinders?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2010 10:26 #5 door olaf
Beantwoord door olaf in topic waterleiding gesprongen
Als de pakking bij cilinderkop zou lekken , kan de druk van verbrandingskamer , dat stuk waar de de lucht samen wordt geperst en ontstoken , in het koelcircuit komen , gevolg koelvloeistof wordt eruit gegooid en de temperatuur loopt rap op .
Nu zou het kunnen dat de overmatige druk (lekkende koppakking ) ervoor heeft gezorgd dat je slang is gescheurd .
Druk boven in cilinderkop is vele malen hoger dan van koelcircuit .

De koppakking houd dus verbrandingsgassen ,water  en ook olie gescheiden van elkaar , en zit tussen cilinder en cilinderkop .
Water in olie (mayo achtige substansie) is vaak ook een indicatie van lekke koppakking .

Maar dat hoeft niet natuurlijk ,het kan ook gewoon ouderdom zijn van de slang, dus slang vervangen , en de boel even goed in de gaten houden .
Mocht er toch een ander probleem zijn is zonde om de booel te oververhitten .
Controleer ook de andere slangen goed , rubber heeft nu eenmaal niet het eeuwige leven .


Groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2010 15:52 #6 door visserken
Beantwoord door visserken in topic waterleiding gesprongen
Voila karwei achter de rug , honda amai die steken alles zo nauw op elkaar .
De luchtfilterkast moest verwijderd worden om de slang(etje) te kunnen verwijderen het achterste spanbandje dan .(flexible armpje was nodig)
slangetje gisteren besteld vanmorgen geleverd en gemonteerd , door het vele demonteerwerk een lekkere karwei.
De koelvloeistof opnieuw bijgevuld ( 2l) effe laten draaien , nog beetje bijvullen en klaar was kees.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2010 15:55 #7 door visserken
Beantwoord door visserken in topic waterleiding gesprongen
En nog vergeten de darm was verstorven er was waarschijnlijk water tussen de twee lagen gekomen en zo word hij natuurlijk gauw stuk.
En er is geen water bij de olie of zo , een pech met een slechte leiding dus en met een geluk dat het niet in luxenburg is gebeurt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.104 seconden