Hoge Km standen varadero

05 aug 2010 12:01 - 07 aug 2010 10:32 #1 door dj.verhulst
Hoge Km standen varadero werd gestart door dj.verhulst
131 K is best een afstand,, maar lijkt me niet echt een probleem voor een honda

iemand wat ervaring met dero's met hele hoge km standen ??

waar moet je aan denken?  lijkt me dat een terug getuned blok als dat van een dero heel relaxt leven heeft.....



link.marktplaats.nl/364775850

131 K is best een afstand,, maar lijkt me niet echt een probleem voor een honda

iemand wat ervaring met dero's met hele hoge km standen ??

waar moet je aan denken?  lijkt me dat een terug getuned blok als dat van een dero heel relaxt leven heeft.....



Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2010 12:26 #2 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Hoge Km standen varadero

Kocht mijn SD01 (carburateur versie) met 85K op de teller en hij staat nu op 115K.
Laatst nog kleppen laten stellen maar dat was niet eens nodig bleek achter af.
Wat er stuk is gegaan cq preventief is vervangen:

Stator van dynamo ( was defect )
balhoofdlager preventief vervangen
Achterwiel lager stuk
Achterdemper stuk
Zadel was de vulling en het leer aan vervanging toe.

Voor de rest is het normale slijtage zoals: banden, remschoenen, remschijven, ketting en tandwielen.

Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2010 12:39 #3 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Hoge Km standen varadero

Kocht mijn SD01 (carburateur versie) met 85K op de teller en hij staat nu op 115K.
Laatst nog kleppen laten stellen maar dat was niet eens nodig bleek achter af.
Wat er stuk is gegaan cq preventief is vervangen:

Stator van dynamo ( was defect )
balhoofdlager preventief vervangen
Achterwiel lager stuk
Achterdemper stuk
Zadel was de vulling en het leer aan vervanging toe.

Voor de rest is het normale slijtage zoals: banden, remschoenen, remschijven, ketting en tandwielen.

Huib


dat zijn de hele gewone zaken dus ,, maar geen gezeik met injectoren of luchtmeter die gaan storen of helemaal de brui eraan geven.
of kleppen die buit het bereik van de plaatjes vallen ,  olie verbruik.  ABS problemen ? .
een motor die in 4 jaar  131 doet is een woon/werk motor dus gemiddels een 32 K per jaar.

aan m'n AT met 83 K heb ik ook een aantal zaken gedaan,, zadel opnieuw laten vullen, was niet eens zo duur.
en balshoofslager ook gedaan bij Ad , binnen kort de schijven na 83 K mag dat wel.

het lijkt me best een leuke aanbieding , ding lijkt er netjes uit te zien.
en die 131 K is alleen maar een getal op de teller , ding maakt een 1001 x beter indruk die ex politie motoren die ongeveer het zelfde kosten


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2010 18:07 #4 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Hoge Km standen varadero

een motor die in 4 jaar  131 doet is een woon/werk motor dus gemiddels een 32 K per jaar.

Denk eerder een volg motor van een rijschoolhouder. Over het algemeen worden die goed onderhouden, en zo ziet ie er ook wel uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2010 18:17 #5 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Hoge Km standen varadero

Denk eerder een volg motor van een rijschoolhouder. Over het algemeen worden die goed onderhouden, en zo ziet ie er ook wel uit.



ik heb anders best wel wat bizare voorbeelden gezien van motoren van rijschoolhouder waar ik me afvraag als je aangehouden word de les nog wel door gaat , op deze motor zit ie waarschijnlijk zelf en dan kon het wel eens mee vallen ... maar toch

het lijkt me wat alleen ik wil een beeld hebben wat deze dingen gaan doen ruim boven een ton ,, voor het blok zelf ben ik niet zo bang
maar voor dingen als injectie , luchtmeter en sensoren en zo ,,

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2010 18:25 #6 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Hoge Km standen varadero

Denk eerder een volg motor van een rijschoolhouder. Over het algemeen worden die goed onderhouden, en zo ziet ie er ook wel uit.


Of... een ex- politiemotor (civiele versie). Zo rijden er hier in Groningen ook een stuk of 3 rond. Zelfde verhaal, ook altijd goed onderhouden.

Hoge KM standen voor een dero zijn geen probleem. Onze MK1 van 2000 heeft zoals bekend inmiddels 150.000 km achter de kiezen. Staat nu bij de dealer, niet vanwege pech, maar puur om preventief de nokkenaskettingspanner te laten vervangen. Begint een beetje te ratelen bij bepaalde toerentallen, is een aandachtspuntje.

Op het VIM (Varadero Int. Meeting) komen jaarlijks steeds meer Dero's met 'extreme' kilometerstanden. Veelal MK1 (Carbudero's dus) maar de eerste injectiedero's met dik 200.000 op de teller zijn ook geen uitzonderingen meer.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2010 18:48 #7 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Hoge Km standen varadero

Of... een ex- politiemotor (civiele versie). Zo rijden er hier in Groningen ook een stuk of 3 rond. Zelfde verhaal, ook altijd goed onderhouden.

Hoge KM standen voor een dero zijn geen probleem. Onze MK1 van 2000 heeft zoals bekend inmiddels 150.000 km achter de kiezen. Staat nu bij de dealer, niet vanwege pech, maar puur om preventief de nokkenaskettingspanner te laten vervangen. Begint een beetje te ratelen bij bepaalde toerentallen, is een aandachtspuntje.

Op het VIM (Varadero Int. Meeting) komen jaarlijks steeds meer Dero's met 'extreme' kilometerstanden. Veelal MK1 (Carbudero's dus) maar de eerste injectiedero's met dik 200.000 op de teller zijn ook geen uitzonderingen meer.


Dat kan natuurlijk ook ,, maar dan zouden er ook de nodige gaten waar apparatuur in heeft gezeten zichtbaar moeten zijn..
en dat is wat me tegen houd omdat die motoren meestal ook een behoorlijk geleefd uiterlijk hebben , maar meestal hebben die een km stand van rond de 75 a 80 K ,,,, dat zou voor een civiele uitvoering niet anders moeten zijn.....

ik geloof best dat er meer dero's zijn met dergelijk km standen ,, maar goed je had het over de nokkenas ketting  die je preventief vervangen heb omdat ie rateld ,, waren de spanner ook op ?

maar een carb fiets ,m heeft meestal ingezakte zittingen en versleten naalden ,  maar injectoren worden ook oud bij koekblikken gaat het lang goed , daar hoef je ze alleen te reinigen , busje erin ,en anders los halen en supersonisch cleanen


maar je hoort het niet zo heel erg veel en van hun ervaringen met defecten op die leeftijd.
meestal rijden de echte km vreters op een Pan europe of  BMW

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2010 19:32 #8 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Hoge Km standen varadero
De nokkenaskettingspanners waren / zijn nog niet 'op'. Maar bij (lage) toerentallen begonnen ze de 'tikken'. Dus vandaar de preventieve transplantatie.

Volgens onze Honda dealer zouden ze - zoals wij de motoren gebruiken - nog gemakkelijk 20 dzd km mee kunnen. Maar vooruitzien is regeren...  ;) En het is maar een relatief kleine ingreep.


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2010 20:17 #9 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Hoge Km standen varadero

De nokkenaskettingspanners waren / zijn nog niet 'op'. Maar bij (lage) toerentallen begonnen ze de 'tikken'. Dus vandaar de preventieve transplantatie.

Volgens onze Honda dealer zouden ze - zoals wij de motoren gebruiken - nog gemakkelijk 20 dzd km mee kunnen. Maar vooruitzien is regeren...  ;) En het is maar een relatief kleine ingreep.

  dacht dat je aardig veel moet weg sleutelen , blok uit het frame , nokkenassen eruit ?

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2010 21:55 #10 door kees
Beantwoord door kees in topic Hoge Km standen varadero
Ik weet niet zoveel over Varadero's te vertellen, maar kilometerstand en leeftijd zijn verschillende dingen.

Een Honda van 4 jaar oud is nog betrekkelijk nieuw. De kilometerstand, in dit geval, geeft alleen maar aan waar ergens je zit met de gebruikelijke verslijtschade met de verschillende onderdelen. Bijvoorbeeld de nokkenaskettingspanner waar TwoPlugs het over heeft, of de dikte van de remschijven. Op zich wel posten om rekening mee te houden.

Ouderdom, de fysieke leeftijd, is veel meer iets om rekening te houden. Een motor met weinig kilometers, kan na 20 jaar op werkelijk ieder front kosten opleveren. Dat de remschijven lekker dik zullen zijn spreekt voor zich, maar neem bijvoorbeeld klepseals. Die zijn van rubber en leeftijd (worden hard/bros) doet ze dan das om, niet de kilometers.

Ouderdom kan je portemonee leegvreten, hoge kilometerstanden kosten in principe alleen maar brandstof en het daarbij behorend onderhoud. Als de historie vastgelegd is, betekent 130.000 voor mij vooral dat hij zich al bewezen heeft en ben dan voor de toekomst juist positiever gesteld.

Grtz Brm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2010 22:27 #11 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Hoge Km standen varadero

Ik weet niet zoveel over Varadero's te vertellen, maar kilometerstand en leeftijd zijn verschillende dingen.

Een Honda van 4 jaar oud is nog betrekkelijk nieuw. De kilometerstand, in dit geval, geeft alleen maar aan waar ergens je zit met de gebruikelijke verslijtschade met de verschillende onderdelen. Bijvoorbeeld de nokkenaskettingspanner waar TwoPlugs het over heeft, of de dikte van de remschijven. Op zich wel posten om rekening mee te houden.

Ouderdom, de fysieke leeftijd, is veel meer iets om rekening te houden. Een motor met weinig kilometers, kan na 20 jaar op werkelijk ieder front kosten opleveren. Dat de remschijven lekker dik zullen zijn spreekt voor zich, maar neem bijvoorbeeld klepseals. Die zijn van rubber en leeftijd (worden hard/bros) doet ze dan das om, niet de kilometers.

Ouderdom kan je portemonee leegvreten, hoge kilometerstanden kosten in principe alleen maar brandstof en het daarbij behorend onderhoud. Als de historie vastgelegd is, betekent 130.000 voor mij vooral dat hij zich al bewezen heeft en ben dan voor de toekomst juist positiever gesteld.

Grtz Brm



ik begrijp wat je bedoeld , de slijtdelen zoals remschijven en dingen als lagers die kan je checken en afdichtingen  , maar ik weet dat een injector na zoveel keer open en dicht , gaat na nevelen en een beetje gecompenseerd door de lamda sonde die gewoon wat korter in spuit, maar dat gaat niet eindeloos,  en als er zoveel m3 lucht langs de hittedraad van de luchtmeter ,,  dat soort dingen , wat doen de schakelwalsen

je heb gelijk dat leeftijd ook een sloper is , materiaal verhard, verkruimeld, barst, en soms kan je er van buiten niks aan zien.
voor de zuigers en krukas ben ik niet zo bang , de meeste slijtage heb je met de koude start. wat je na een koude start rijd 10 km 0f 250 km maakt niks meer uit


ding schijnt volledige onderhoud history te hebben, dus bepaalde zaken zijn wel gedan & gecontroleerd.

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2010 18:04 #12 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic Hoge Km standen varadero
De nokkenas kettingspanneers zijn relatief makkelijk te vervangen. Het blok hoeft er niet uit en de nokkenassen hoeven er ook niet uit. Het is een beetje gepriegel omdat je er moeilijk bijkomt maar in anderhalf a twee uur is het klusje geklaard.

Varadero '99 52.000km

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2010 21:33 #13 door Spinner
Beantwoord door Spinner in topic Hoge Km standen varadero
vraag,

hoe zit het met de km teller terugdraaien, is dat iets wat gebeurd ? Of  wordt ergens net als bij de auto's de km standen bijgehouden ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2010 21:39 #14 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic Hoge Km standen varadero
Km-standen worden zover ij bekend is niet bijgehouden zoals bij auto's met de NAP.

Eventueel het boekje en de onderhoudshistorie.....maar daar is ook niet iedereen even nauwkeurig in. Andere probleem met laatst genoemde is dat mensen zoals ik het onderhoud zelf doen al dan niet onder het toeziend oog van Ad!  Stempels in het boekje van de dealer zijn er in zo'n geval niet.

Kortom, als je niet zeker van je zaak bent neem iemand mee die wel verstand van Varadero's heeft.

Varadero '99 52.000km

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2010 21:56 #15 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Hoge Km standen varadero

Km-standen worden zover ij bekend is niet bijgehouden zoals bij auto's met de NAP.

Eventueel het boekje en de onderhoudshistorie.....maar daar is ook niet iedereen even nauwkeurig in. Andere probleem met laatst genoemde is dat mensen zoals ik het onderhoud zelf doen al dan niet onder het toeziend oog van Ad!  Stempels in het boekje van de dealer zijn er in zo'n geval niet.

Kortom, als je niet zeker van je zaak bent neem iemand mee die wel verstand van Varadero's heeft.


ik zie op foto's een afgestempeld boekje  of dat tot 130 K gaat weet ik niet .

een alp of twin ken ik redelijk goed, maar een dero heb op verschillende jaartallen gereden.
hoe jonger hoe stugger de veren demper,    maar eens zien wie er zo gek is om mee te gaan....


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2010 23:54 #16 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Hoge Km standen varadero
Ik denk dat je te lang hier hebt zitten discussiëren ;D
De motor staat niet meer op marktplaats :'(
Succes met verder zoeken; heb er nog wel een met bijna 90.000km op de teller ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2010 01:02 #17 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Hoge Km standen varadero
Bill,

Knippen en plakken is nog een hele kunst op zich. Heb enige ervaring ( kleuterklas en redactie), dus vandaar.

DJ is waarschijnlijk beter in plaatjes draaien  ;D ;D
(sorry, kon het niet laten)
het gaat om advertentie : Advertentie: 364775850 zonder "vierkantje " aan het eind.

oftewel: motoren.marktplaats.nl/motoren-honda/364...-abs-2006-5-000.html

Hij is dus nog steeds te koop en kunnen we er nog volop over tweeten, discussiëren, sms-en, reageren en al wat meer.........

Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2010 09:16 #18 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Hoge Km standen varadero
ook voor motorfietsen bestaat de NAP,
echter het is weer jammeer dat je daar alleen als dealer aangesloten bij mag zijn (je moet eerst een duit in het NAPzakje doen) waarna je motorfietsen aan kunt melden tav zaken als onderhoud en km standen.

het terug zetten of aanpassen  van km standen kan altijd (moet zelfs kunnen) dus dat is ook niet vreemd.

je mag er van uit gaan dat bij verkoop van motorfietsen bij ca 60% iets niet klopt.
waarbij part of dealer niets uitmaakt.
Op zich is dit geen probleem als de kwesties ook vermeld worden.
maar wanneer is het ... deugenieten
Pas als je het onomstotelijk kunt bewijzen
Vandaar dat de aankoop particulier nog steeds iets meer risico met zich meebrengt dan bij een dealer
maar een goede controle  door je zelf of door een onafh adviseur kan je iets meer beschermen voor de daadwerkelijke miskoop.

wil je dit alles nog beter voorkomen dan blijft er maar 1 ding over

Iedere 2 jaar een hagelnieuwe kopen..... en dan nog heb je maandag ochtend modellen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2010 10:32 #19 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Hoge Km standen varadero

ook voor motorfietsen bestaat de NAP,
echter het is weer jammeer dat je daar alleen als dealer aangesloten bij mag zijn (je moet eerst een duit in het NAPzakje doen) waarna je motorfietsen aan kunt melden tav zaken als onderhoud en km standen.

het terug zetten of aanpassen  van km standen kan altijd (moet zelfs kunnen) dus dat is ook niet vreemd.

je mag er van uit gaan dat bij verkoop van motorfietsen bij ca 60% iets niet klopt.
waarbij part of dealer niets uitmaakt.
Op zich is dit geen probleem als de kwesties ook vermeld worden.
maar wanneer is het ... deugenieten
Pas als je het onomstotelijk kunt bewijzen
Vandaar dat de aankoop particulier nog steeds iets meer risico met zich meebrengt dan bij een dealer
maar een goede controle  door je zelf of door een onafh adviseur kan je iets meer beschermen voor de daadwerkelijke miskoop.

wil je dit alles nog beter voorkomen dan blijft er maar 1 ding over

Iedere 2 jaar een hagelnieuwe kopen..... en dan nog heb je maandag ochtend modellen



ding staat nog steeds op MP ,, en nee de advertentie komt niet uit de offline cache of van m'n proxy server ( heb meer verstand van pc's )
link.marktplaats.nl/364775850

NAP voor motoren je hoort er nooit wat over , de dealer en zaken staan niet te trappelen om te investeren , de meeste motoren die ze doen kennen ze wel, en bij vreemde motoren kijken ze de kat een beetje uit de boom....

de meeste van ons hebben geen budget voor iedere 2 jaar een nieuwe, en ik heb een beetje de indruk dat zo'n beetje alle merken de laatste jaren het erbij laten hangen heb wat suzuki DL's er gezien 1,5 jaar oud en meer roest dan mijn 11 jaar oude AT  en Honda CBF 600/1000 met roest en slechte afwerking en vage shit , en het gezeik bij BMW met de boxers en de eerste  F800's  en de K1200 ,, een merk als ducati is ineens niet meer het probleem merk meer , zou er best eentje kopen van na 2000......

Maar heel concreet ,,  ik lees  dat dero's heel goed hoge km  standen kunnen doen, maar heb geen beeld wat elektronische delen als injectie en ABS doen en de CU ,  die zijn niet door leeftijd aangetast maar  130 k  werking van de injectie kan wel door slijtage verslechterd zijn.
de km vreters waarover gesproken is geen complete historie bekend wanneer wat bij welke km stand defect is.

ik zit nog in dubio ga ik er heen is best een onderneming ,, eerst kijken is het wat ,, en wat wil ie voor de AT geven.
en ik realiseer me als deze bike in het hok staat zal ie er jaren mee moeten omdat dergelijk fiets heel slecht te verkopen is.




Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2010 15:54 #20 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Hoge Km standen varadero
Kreeg toch echt de melding dat de advertentie niet bestond toen ik op de link klikte :-\
Maar goed hij is er nog. Je hebt gelijk dat je hem niet meer kwijt raakt als je hem eenmaal hebt. Je moet dus een reële inschatting maken hoe lang je denkt plezier te kunne beleven aan deze motor. Rijdt je nog geen 10000km per jaar dan kan ie voorloppig nog wel even mee zonder al te grote problemen. De onderhoud historie is bekend van het ding dus je weet in princiepen dat je een goede motor koopt. Tegenwoordig kan er voor een paar tientjes de km stand terug gedraaid worden >:( :o Dus wanneer je een "andere" zou kopen met minder km weet je niet zeker of hij dat ook  werkelijk gelopen heeft als de historie niet bekend is. Dus resumerend. Ik denk dat je deze motor best kan kopen en er heel lang plezier aan kan beleven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.098 seconden