Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Kocht mijn SD01 (carburateur versie) met 85K op de teller en hij staat nu op 115K.
Laatst nog kleppen laten stellen maar dat was niet eens nodig bleek achter af.
Wat er stuk is gegaan cq preventief is vervangen:
Stator van dynamo ( was defect )
balhoofdlager preventief vervangen
Achterwiel lager stuk
Achterdemper stuk
Zadel was de vulling en het leer aan vervanging toe.
Voor de rest is het normale slijtage zoals: banden, remschoenen, remschijven, ketting en tandwielen.
Huib
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Denk eerder een volg motor van een rijschoolhouder. Over het algemeen worden die goed onderhouden, en zo ziet ie er ook wel uit.een motor die in 4 jaar 131 doet is een woon/werk motor dus gemiddels een 32 K per jaar.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Denk eerder een volg motor van een rijschoolhouder. Over het algemeen worden die goed onderhouden, en zo ziet ie er ook wel uit.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Denk eerder een volg motor van een rijschoolhouder. Over het algemeen worden die goed onderhouden, en zo ziet ie er ook wel uit.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Of... een ex- politiemotor (civiele versie). Zo rijden er hier in Groningen ook een stuk of 3 rond. Zelfde verhaal, ook altijd goed onderhouden.
Hoge KM standen voor een dero zijn geen probleem. Onze MK1 van 2000 heeft zoals bekend inmiddels 150.000 km achter de kiezen. Staat nu bij de dealer, niet vanwege pech, maar puur om preventief de nokkenaskettingspanner te laten vervangen. Begint een beetje te ratelen bij bepaalde toerentallen, is een aandachtspuntje.
Op het VIM (Varadero Int. Meeting) komen jaarlijks steeds meer Dero's met 'extreme' kilometerstanden. Veelal MK1 (Carbudero's dus) maar de eerste injectiedero's met dik 200.000 op de teller zijn ook geen uitzonderingen meer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
dacht dat je aardig veel moet weg sleutelen , blok uit het frame , nokkenassen eruit ?De nokkenaskettingspanners waren / zijn nog niet 'op'. Maar bij (lage) toerentallen begonnen ze de 'tikken'. Dus vandaar de preventieve transplantatie.
Volgens onze Honda dealer zouden ze - zoals wij de motoren gebruiken - nog gemakkelijk 20 dzd km mee kunnen. Maar vooruitzien is regeren... En het is maar een relatief kleine ingreep.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik weet niet zoveel over Varadero's te vertellen, maar kilometerstand en leeftijd zijn verschillende dingen.
Een Honda van 4 jaar oud is nog betrekkelijk nieuw. De kilometerstand, in dit geval, geeft alleen maar aan waar ergens je zit met de gebruikelijke verslijtschade met de verschillende onderdelen. Bijvoorbeeld de nokkenaskettingspanner waar TwoPlugs het over heeft, of de dikte van de remschijven. Op zich wel posten om rekening mee te houden.
Ouderdom, de fysieke leeftijd, is veel meer iets om rekening te houden. Een motor met weinig kilometers, kan na 20 jaar op werkelijk ieder front kosten opleveren. Dat de remschijven lekker dik zullen zijn spreekt voor zich, maar neem bijvoorbeeld klepseals. Die zijn van rubber en leeftijd (worden hard/bros) doet ze dan das om, niet de kilometers.
Ouderdom kan je portemonee leegvreten, hoge kilometerstanden kosten in principe alleen maar brandstof en het daarbij behorend onderhoud. Als de historie vastgelegd is, betekent 130.000 voor mij vooral dat hij zich al bewezen heeft en ben dan voor de toekomst juist positiever gesteld.
Grtz Brm
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Km-standen worden zover ij bekend is niet bijgehouden zoals bij auto's met de NAP.
Eventueel het boekje en de onderhoudshistorie.....maar daar is ook niet iedereen even nauwkeurig in. Andere probleem met laatst genoemde is dat mensen zoals ik het onderhoud zelf doen al dan niet onder het toeziend oog van Ad! Stempels in het boekje van de dealer zijn er in zo'n geval niet.
Kortom, als je niet zeker van je zaak bent neem iemand mee die wel verstand van Varadero's heeft.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
ook voor motorfietsen bestaat de NAP,
echter het is weer jammeer dat je daar alleen als dealer aangesloten bij mag zijn (je moet eerst een duit in het NAPzakje doen) waarna je motorfietsen aan kunt melden tav zaken als onderhoud en km standen.
het terug zetten of aanpassen van km standen kan altijd (moet zelfs kunnen) dus dat is ook niet vreemd.
je mag er van uit gaan dat bij verkoop van motorfietsen bij ca 60% iets niet klopt.
waarbij part of dealer niets uitmaakt.
Op zich is dit geen probleem als de kwesties ook vermeld worden.
maar wanneer is het ... deugenieten
Pas als je het onomstotelijk kunt bewijzen
Vandaar dat de aankoop particulier nog steeds iets meer risico met zich meebrengt dan bij een dealer
maar een goede controle door je zelf of door een onafh adviseur kan je iets meer beschermen voor de daadwerkelijke miskoop.
wil je dit alles nog beter voorkomen dan blijft er maar 1 ding over
Iedere 2 jaar een hagelnieuwe kopen..... en dan nog heb je maandag ochtend modellen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.