Originele Varadero uitlaat vraag

11 sept 2010 19:28 #1 door Aad
Originele Varadero uitlaat vraag werd gestart door Aad
Hoi,

De standaard Varadero uitlaat is eigenlijk een mooi ding en past goed bij de motor, het enige wat ik niet begrijp is waarom nou die lelijke uitstekende stukjes pijp op het einde eraan zitten die voorbij de demper steken  :(
Zonder die uitstulpsels zou het geheel er veel mooier uitzien, of kan iemand mij vertellen dat deze dingen wel degelijk een functie hebben ?

Groet, Aad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2010 00:29 #2 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Originele Varadero uitlaat vraag
Hee kaerel  ;)

Die dingen zorgen voor wat extra demping. Als je ze eruit slijpt met bv een een Dremel krijg je een wat voller geluid.

Binnenkort ff dremelen  ;D

13 sept 2010 08:43 #3 door robert
Beantwoord door robert in topic Originele Varadero uitlaat vraag
hmmm, zou dat zoveel schelen? Iemand ooit gedaan? Ik heb al op youtube gezocht, maar helaas

13 sept 2010 09:16 #4 door peet
Beantwoord door peet in topic Originele Varadero uitlaat vraag
het verschil is duidelijk aanwezig als je je gaskraan open draait, stationair draaien is er bijna geen verschil te horen.

op een ander forum staat er een werkbeschrijving van hoe deze binnepijp te verwijderen is.
ik weet dat er meer leden meebezig zijn geweest. ikzelf heb alles verwijderd tot aan het eerste tussenschot van de achterdemper (isolatie,binnenpijp en de achterpijpjes met eindplaatje)

zo krijg je half open uitlaatdemper met een vol geluid zondra het gas erop gaat.

13 sept 2010 11:14 #5 door robert
durf het bijna niet te vragen  ;D, maar dit willen we zien  :) Hoe kom jij bij het eerste tussenschot ? Ik neem aan dat het afgezaagd moet worden, m.a.w. er is geen weg terug.

13 sept 2010 13:06 #6 door Erik
@ Robert;  Zie ik daar mijn oude Dero?  8)

13 sept 2010 14:27 #7 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Originele Varadero uitlaat vraag

hmmm, zou dat zoveel schelen? Iemand ooit gedaan? Ik heb al op youtube gezocht, maar helaas

In de Transalper   van juli / aug staat er een heel artikel over.

ff lid worden en je weet alles

13 sept 2010 16:48 #8 door Aad
Beantwoord door Aad in topic Originele Varadero uitlaat vraag

Hee kaerel  ;)

Die dingen zorgen voor wat extra demping. Als je ze eruit slijpt met bv een een Dremel krijg je een wat voller geluid.

Binnenkort ff dremelen  ;D

Ga ik doeuh  >:D

In de Transalper   van juli / aug staat er een heel artikel over.

ff lid worden en je weet alles

Zoek joe die is voor me op Ert  ;D

13 sept 2010 17:14 #9 door robert
hoezo Erik? je ziet toch niet meer dan een blauwe model 2003? Komt overigens uit Belgie :D (stuur zit aan goede kant..........)

13 sept 2010 20:15 - 14 sept 2010 00:53 #10 door Erik

hoezo Erik? je ziet toch niet meer dan een blauwe model 2003? Komt overigens uit Belgie :D (stuur zit aan goede kant..........)

Die heb ik ook gehad en ik dacht dat de koper ook Robert heete. Zal me vergist hebben, mijn blauwe Dero is nl in Mijdrecht ingeruild en daar ook weer aan iemand in de buurt verkocht, zie nu pas dat je uit Waalwijk komt.
Stuur zat bij mij ook ergens aan de voorkant dacht ik  ??? Denk dat ik me daarom vergiste..  ;D

@ Aad; Kom maar een keer langs, zetten we de snáárker in die puup'n  ;D

14 sept 2010 09:37 #11 door peet
Beantwoord door peet in topic Originele Varadero uitlaat vraag
robert, als je de uitstekende uiteinden afzaagd krijg je al een ander geluid uit de demper, zo ben ik ook begonnen.
Vond die uiteinden er een beetje zielig uitzien.

Daarna ben ik verder gegaan met het verwijderen van de ingelaste eindkap waar deze uiteinden(pijpjes) aan vast gelast zijn, zodra die weggeslepen zijn met een dremel(eerst van binnenuit en dan de buitenste rand weghalen) zie je het restant van de binnenpijp zitten. Deze binnenpijp is met veel geduld en dremelschijfjes van binnenuit weg te halen, dit doe je in etappen tot je aan het binnenschot komt van de einddemper. Verder kom je niet want dan zit je dremel klem aan het begin van de achterstedemper.

En eenmaal weggeslepen is het lastig om alles terug te plaatsen/lassen om einddemper te herstellen.

Om een voller geluid te krijgen kun je op ebay ook overzet bussen kopen die je op je einddemper plaats, wordt wel je eindemper verlengd. Worden veel op duitse sites aangeboden.

Door het tussenschot in de einddemper niet te verwijderen kun je in Duisterland ook de bezemproef doorstaan omdat de kleine binnenpijp nog aanwezig is  >:D.

14 sept 2010 14:21 #12 door tomtom
Beantwoord door tomtom in topic Originele Varadero uitlaat vraag
Ik ben ook aan het prutsen geweest, ik wilde ook veel geluid voor weinig.
Heb inderdaad met de bovengenoemde werkbeschrijving de eindstukken eruit geslepen. Inderdaad heel veel geduld en dremel schijfjes, maar ik zou het niet meer doen. Het is echt een pokkewerk en ik vind het resultaat minimaal. Ik zit er nu aan te denken om met een lange boor gewoon door het eerste schot te gaan boren. (tipje van Wim). Ik zou alleen niet weten wat het resultaat wordt.

tom

14 sept 2010 19:57 - 15 sept 2010 00:55 #13 door Erik
Je kan ook een paar mooie Akrapovic dempers monteren, ruim 7 kilo! gewichtsbesparing, schitterend geluid, corrosiebestendig (RVS/titanium) en veel mooier dan de originele dempers  :)

16 sept 2010 08:56 #14 door tomtom
Beantwoord door tomtom in topic Originele Varadero uitlaat vraag
En tevens gewichtsbesparing in je portemonnee. En dat is nou weer net niet de bedoeling

tom

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.188 seconden