Terugplaatsen uitlaat

11 sept 2010 21:08 #1 door Menno
Terugplaatsen uitlaat werd gestart door Menno
Nu ik de originele uitlaten weer terug ga plaatsen wil ik meteen de pakkingen e.d. vervangen. Denk dat ik ook nieuwe klemmen nodig heb.

Wat heb ik daar voor nodig. Begrijp dat er 3 pakkingen te vervangen zijn. Is dat 3x dezelfde maat? Begrijp dat je ook die van VW kan gebruiken want zoals met alles is Honda erg duur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2010 00:22 #2 door vara 2
Beantwoord door vara 2 in topic Terugplaatsen uitlaat
Ik heb het in de tijd gedaan met 3 klemmen van VW en waren toen in dezelfde diameter voor model 2005.En naar ik meen is er een topic over .
Greetz

vara 2

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2010 09:13 #3 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Terugplaatsen uitlaat
Hoi menno,

Ik meen dat er voor de carbudero twee maten pakking zijn. Niet alle drie zijn gelijk. Uitlaat klemmen heb ik uiteindelijk gewoon bij de automaterialen handel gehaald, oude klemmen mee voor de diameter en zij hadden ze gewoon op voorraad. 3 pakkingen wil zeggen dat je ook de pakking van de achterste pijp naar de collector gaat vervangen? betsle dan ook gelijk de pakking/ring voor tussen de cylinder zelf en de uitlaatbochten, deze moeten toch los als je de pakking van achterste uitlaatbocht naar de collector wilt vervangen.

greetz,
marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2010 10:07 #4 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Terugplaatsen uitlaat

Het knalt dat het een lieve lust is, dus er moet ergens een lek zitten. Ik kan natuurlijk eerst de makkelijke doen in de hoop dat het daarmee is opgelost....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2010 10:27 #5 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Terugplaatsen uitlaat
Klopt, :-)
het is echter meestal net die lastige die lekt....de mijne was lek en ik kon de zwarte roetsporen gewoon zien zitten rondom die aansluiting. De klemring was helemaal rot en kreeg ik niet meer los. Ik heb de bout met een boormachine gesloopt en die klem vervangen met een dikkere van de automaterialen handel....ik had niet de moed alles los te halen om alle pakkingen te vervangen...dat knallen klonk prima :-) en vervolgens heb ik de motor verkocht (niet daarom overigens).
Ik denk dat een hoop dero's deze operatie nodig hebben, het zou de moeite waard zijn om er een speciale sleuteldag voor te maken...zodat iedereen elkaar wat kan helpen en bij elkaar kan afkijken. En aangezien het de pakking zelf is die vrij snel vergaat zag ik op het Duitse forum dat ze ze vervangen door aluminium of messing pakkingen, speciaal gedraaid voor de dero's. Allicht een idee voor onze club?
Groet,
marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2010 00:01 #6 door tomtom
Beantwoord door tomtom in topic Terugplaatsen uitlaat
Hallo,
Ik heb een paar weken terug ook de pakking vervangen, hij knalde als een M16. Het probleem zat 'm inderdaad in de verticale pakking van de achterste cilinder. (die waar je zo lekker bij komt :'() Ik heb gewoon een orginele pakking en een orginele klem gehaald plus 1 cilinderpakking.(je moet de voorste namelijk los halen) Kosten ongeveer 35 euro. Als je gaat vervangen is het handig als je dit met twee man doet, dan hoeft de middenbok er niet onderuit. Een man kan dan de motor wat schuin houden en de standaard iets naar beneden houden. Wij zijn ongeveer 2 uurtjes bezig geweest. Het is effe prutsen maar het scheelt een hoop kabaal. Succes met het klusje.

groet Tom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.086 seconden