CBS uitschakelen

21 sept 2010 12:00 #21 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic CBS uitschakelen
Mooi betoog!

waar we het over eens zijn: als je aan je remmen onverantwoord klooit ben je verkeerd bezig.

Waar we het niet over eens zijn: als je je remmen op een verantwoorde, technisch correcte manier aanpast ben je niet verkeerd bezig. Op sommige merken en modellen kan je de ABS uitschakelen, dit zal bij een ongeluk geen gevolgen hebben voor de technische staat van het voertuig. Of het slim is: ach, volgens sommigen is het niet slim om te motorrijden....

Twee mensen, twee meningen.

Enne, dat fabeltje over de wegbeheerder aansprakelijk stellen: enkel als de vervuiling gedurende langere tijd aanwezig is en de wegbeheerder de gelegenheid heeft gehad dit te verhelpen. Als je voorganger die olie ter plekke voor je neus verliest, is dat dan de verantwoordelijkheid van de wegbeheerder? Maar dit is een leuk onderwerp tijdens het bieren op het afsluitweekend. Afgesproken voorzitter?

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2010 12:03 #22 door Simon
Beantwoord door Simon in topic CBS uitschakelen
Uit de voorwaarden van mijn verzekering komt dit artikel 26 waaruit je naar mijn mening kan opmaken dat de verzekeraar met lid b een hele goede mogelijkheid heeft om te zeggen: je hebt met je bewerkingen aan het CBS-systeem het ontstaan van schade in de hand gewerkt.
Groeten,
Simon
Bijlagen:

21 sept 2010 12:03 #23 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic CBS uitschakelen

Maar dit is een leuk onderwerp tijdens het bieren op het afsluitweekend. Afgesproken voorzitter?

DEAL!  ;) Neem jij je vlindertje ook mee dit keer? Oeps, beetje off-topic...  ;D

@ Simon: goede aanvulling! Exact wat ik bedoel.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

21 sept 2010 12:09 #24 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic CBS uitschakelen
Vlinder blijft thuis Bernard, heeft ze het hele weekend met de kleine voor zichzelf  ;)

En die aanvulling B, ik vind jullie intepretatie erg ruim: als ik andere handvaten monteer, een kofferset en uitgevijlde ventieldoppen (dan gaat tie sneller  ;)) ben ik niet meer verzekerd???

Zullen we afspreken dat we het hierover niet eens worden?

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

21 sept 2010 12:11 #25 door Simon
Beantwoord door Simon in topic CBS uitschakelen
Daar is de verzekeringsmaatschappij op gebouwd, alle uitzonderingen ruim interpreteren dus kan je dat vantevoren beter zelf ook doen  ;)

21 sept 2010 12:25 #26 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic CBS uitschakelen

Daar is de verzekeringsmaatschappij op gebouwd, alle uitzonderingen ruim interpreteren dus kan je dat vantevoren beter zelf ook doen  ;)

Resumé... voorkomen = beter als...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

21 sept 2010 19:26 #27 door Menno
Beantwoord door Menno in topic CBS uitschakelen

Mijn salaris moet toch ergens van betaald worden  :-X :-X :-X

21 sept 2010 22:55 - 22 sept 2010 10:08 #28 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic CBS uitschakelen
Help. Heb een leuk topic geplaatst geloof ik. Mijn vraag was gewoon of er standaard iets aanwezig is op mijn mooie motor voor offroad rijden.  Net als bij de ABS. Die ik helaas nu niet heb op de varadero.
Zoals gezegd ga ik niet zelf aan de remmen sleutelen.  Ik heb, zoals velen, al een paar dat-ging-net-goed gevallen gehad.

Oh ja, waarom zou je de CBS uit willen schakelen?
Bij de drente allroad moesten we keren.  Een gast voor mij op africa twin kneep vooorrem in, liet achterwiel spinnen en stond achterste voren. Dat lijkte mij toen niet, ik dacht dat het aan de CBS lag.  Dus ik moest heen en weer steken en heel klein stukje door de aardappels rijden. Ik zal het nog eens proberen.

22 sept 2010 09:09 #29 door chaos
Beantwoord door chaos in topic CBS uitschakelen
hmmm, bij off road rijden blijf ik het liefste zoveel mogelijk van mijn voorrem af.
als ik echt om wil draaien doe ik het volgende;

- achterrem intrappen en een lichte stuurbeweging geven, zodat ie iets onder mij uit glijd.
- rem los en gelijk flink gas geven zodat ik de controle weer terug pak.
- alles controlerend met stuurbewegingen.

maar er zijn meerdere wegen die naar rome leiden.
helaas werkt dit niet op een dero, gelukkig heb ik mijn alpje nog.

22 sept 2010 10:07 #30 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic CBS uitschakelen
Keren "stilstaand" bedoel ik.
Dat lukt op de varadero inderdaad niet goed.
Ik begrijp dat continental TKC 80 in Duitsland niet zijn toegestaan. (voor zover je dat zelf wilt op asfalt uiteraard.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.081 seconden