achterschokker 2005?

24 sept 2010 15:35 #1 door marc Lenssen
achterschokker 2005? werd gestart door marc Lenssen
Op mijn 2003 dero met 36.000 kilometer zie ik op de ingaande stang van de schokker dat het zilver al mooi is afgesleten en het bronskleurige ondermateriaal te zien is. Betekent dit oermatige slijtage en dat ik binnenkort aan een verse schokker toe ben? Nu kan ik een schokker van een 2005 abs fiets kopen. Zijn deze hetzelfde als die van de 2003?
Dank,
Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2010 15:39 #2 door vara 2
Beantwoord door vara 2 in topic achterschokker 2005?
Om dat te vermijden , best eens een hugger plaatsen . Kijk eens in topics op het forum . Makkelijk zelf te maken en te plaatsen . Ik deed dit met een stuk van 5liter fles van bleekwater .

vara 2

24 sept 2010 16:54 - 24 sept 2010 18:57 #3 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic achterschokker 2005?
He Vara 2,

Ik heb er nu een spatlap op zitten maar de vorige eigenaar had dit niet. De schade is nu gedaan, vraag is of het kwaad kan dat de ingaande stang daar waar hij de buis ingaat al flink gesleten schijnt te zijn. Het zilverkleurige is al helemaal tot op het onderliggende koper kleurige gesleten... de schokker is niet lek voorzover ik kan zien maar vraag me af of deze slijtage een vroegtijdig overlijden aankondigt. En dan natuurlijk of een achterschokker van een 2005 abs dero op mijn 2003 dero past en of het dezelfde veerkarakteristiek heeft.

Ok, ik zie dat de veervoorspannings knop op het 2005 model aan de andere kant van de fiets zit. past niet...
marc

24 sept 2010 19:05 #4 door vara 2
Hey Marc , ik had juist hetzelfde probleem en toen ook een hugger geplaatst . Heb dan om dit een beetje te verhelpen op de zichtbare stang rondom lichtjes met grafietpasta ingevet om dit terug proberen te polijsten tijdens het rijden.
Ik heb nooit een lek ondervonden , maar bij mijn dealer werd er me wel gezegd dat mijn demping altijd veel te hard stond en dat daar mss de reden kon gezocht worden tesamen met het vuil van dit schurend effect .

vara 2

24 sept 2010 19:18 #5 door marc Lenssen
Ok, Ik rij regelmatig met mijn vriendin achterop en heb de vering ook wel vrij hard staan ja...ik zal hem eens wat zachter zetten. dank

25 sept 2010 10:54 #6 door marc Lenssen
Ik heb die 2005 schokker eens bekeken, hij heeft een externe veervoorpspannings knop die op het frame gemonteerd wordt. Hij heeft ook eeb verstelling voor de uitgaane verig, wel een mooie schokker maar ik moet eens zien of the 2003 frame wel een plek heeft om die externe voorspannings knop te monteren.

25 sept 2010 15:11 #7 door vara 2
Marc , volgens mij zit die knop op het model 2005 rechts op de schokker vast en regelvijs onderaan low of high als ik me niet vergis bij de oudere modellen links op de schokker en niet vast op het frame dacht ik mij te herinneren , bij mijn Varadero 2000 zat die toch aan de linkse zijde en bij dit model was er onderaan ook geen regelvijs voor low of high . Ik denk dat dit moeilijk te monteren valt .

vara 2

25 sept 2010 15:58 #8 door marc Lenssen
Hoi vara,

Op mijn 2003 zit de knop vast op de schokker, aan de rechterkant en geen regelvijs, net als op de oudere modellen. p die 2005 schokker zit inderdaad regelvijs onderaan en de draaiknop zit aan een flexibele slang en origineel p het frame aan de linkerzijde bevestigd. Ik weet niet hoe op een 2005 dat montage punt links op het frame eruit ziet...
Bijlage:

25 sept 2010 16:39 #9 door vara 2
Jij had het juist welke kant dit was gemonteerd , ik had de twee door elkaar gehaald maar als ik nu Jouw foto bekijk was het volgens mij hetzelfde merk Showa schokker die er op zat . Maar volgens ik me voor oog zie zat die draaiknop vast aan de schokker zelf . Ik blijf wel zoeken ernaar . Ik heb nog oude foto's van mijn verkoop mss is het daar te zien .

vara 2

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.132 seconden