Bougie's

02 okt 2010 19:50 #1 door Bertus
Bougie's werd gestart door Bertus
Hallo,
Misschien wel een domme vraag, maar heeft iemand
een idee hoelang de bougie's kunnen blijfen zitten?
ik heb een Varadero Travel met ABS van bouwjaar 2005
heeft nu 42000 km. gelopen met dezelfde bougie's (Iridium )
hij loopt nog als een trein.
Groetn
Bertus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2010 20:23 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Bougie's
Iridiums moeten gemakkelijk 50.000 km meekunnen. Gewoon een keer een bougie eruit draaien. Als de scherpe randen van de centrale elektrode weg zijn kan je aan vervanging gaan denken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2010 20:48 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Bougie's
volgens de handleiding 24.000 km.,

in tegenstelling tot bijv bij auto's vonken de  bougies 2 x zo veel
(geen verdelerkap) omdat de pick up 2 x  een signaal afgeeft , echter de zuiger met mengsel staat maar 1 x in de juiste positie

de slijtage van de bougie vindt vooral intern  plaats doordat de structuur van de  hoge spanningen het metaal wijzigd
(daarnaast is werkelijke slijtage van de elektrode niet altijd zichtbaar)

om een goede vonk te blijven geven is dus steeds een hogere spanning nodig

het elektronisch/elektrisch systeem zal dus zwaarder op de proef gesteld worden
hoe lang iets mee gaat .. is eigenlijk simpel te beantwoorden

totdat het niet meer werkt om vervolgens dan op zoek te gaan naar de reden hiervan.

bram zal het goed bedoelen maar het is je eigen verantwoording om af te wijken van de voorschriften van de fabrikant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2010 22:01 #4 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Bougie's
Ad je hebt gelijk.
Ik rij met een AT en wellicht gaat het met een Varadero anders.
Met een AT doe ik zonder problemen 25.000 km met NGK standaard bougies. Dus eens zo lang als Honda adviseert. Merk geen verschil in benzine verbruik en prestaties.
Als ik het land uit ga neem ik gewoon 4 bougies mee, die ik tot op heden, onderweg, nog nooit nodig heb gehad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2011 21:30 #5 door Racingboy
Beantwoord door Racingboy in topic Bougie's
Toch nog een vraagje over de bougie's

Kan je in een SD02 ook de gewone DPR8EVX-9 gebruiken? of moeten het echt de IJR8B-9 zijn?
;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2011 22:02 #6 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Bougie's
iedere letter van de type aanduiding staat voor iets (zie lijst ngk boekje) en vandaaruit heb je het dus over verschillende bougies

zie hier

www.ngk.de/fileadmin/templates/Dokumente...cle_2008-2009_en.pdf

dus je keus ligt dan op je eigen verantwoording.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2011 17:44 #7 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Bougie's
Ik zou geen enkele reden weten om van de standaard Iridium vonkenkaarsjes af te wijken als ze er (zoals bij de MK2 Varadero) af fabriek inzitten. Honda is niet voor niets van de standaard NGK's bij de MK1 afgeweken.

Sterker nog, dit was voor mij van doorslaggevende rol om niet alleen in Kaatjes MK1 (2000), maar ook in beide XLV's ('84 en '85) en in onze Alp ('91) Iridium vonkenkaarjes te plaatsen.

Met name op de XLV's en de Alp een wereld van verschil: beter oppakken, betere stationaire loop en idd, ze gaan makkelijk 3 tot 4x langer mee als standaard bougies. Dat compenseert de hogere aanschaf RUIMschoots.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.074 seconden