trilling en geluid sinds vervanging voorremblokken

10 mrt 2009 19:40 #1 door delange33
Vraagje; sinds mijn voorremblokken zijn vervangen zijn ze na verloop van tijd (paar weken) een soort bijgeluid gaan maken bij het remmen, ook trilt m'n stuur dan wat. Heb zitten verzinnen wat voor geluid maar kan het niet onder woorden brengen ::) Heeft iemand hier ervaring mee?

Ook wiebelt m'n stuur bij snelheden rond de 50-60 km (errug hinderlijk) dit is sinds ik op conti trail attacks rij. Maar slechts weinig anderen hebben van dit gewiebel met de combinatie Varadero/conti TA last van en daar snap ik dus niks van ???
Is er iemand die hier een oplossing voor aan kan dragen?

Bij voorbaat dank,
Marc.

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2009 19:14 #2 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic trilling en geluid sinds vervanging voorremblokken
Bobby, ik werk op het ogenblik een maandje op Tuincentrum Voltz in Meeden, misschien kan ik uit m'n werk eens langsrijden? Wanneer komt het uit?

Alvast bedankt!!

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2009 19:22 #3 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic trilling en geluid sinds vervanging voorremblokken
Je hebt mail! :D

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2009 19:29 #4 door TPFKAP
Beantwoord door TPFKAP in topic trilling en geluid sinds vervanging voorremblokken

Vraagje; sinds mijn voorremblokken zijn vervangen zijn ze na verloop van tijd (paar weken) een soort bijgeluid gaan maken bij het remmen, ook trilt m'n stuur dan wat. Heb zitten verzinnen wat voor geluid maar kan het niet onder woorden brengen ::) Heeft iemand hier ervaring mee?

Ook wiebelt m'n stuur bij snelheden rond de 50-60 km (errug hinderlijk) dit is sinds ik op conti trail attacks rij. Maar slechts weinig anderen hebben van dit gewiebel met de combinatie Varadero/conti TA last van en daar snap ik dus niks van ???
Is er iemand die hier een oplossing voor aan kan dragen?

Bij voorbaat dank,
Marc.


Wiebelen van stuur, bij bepaalde snelheid!!!!
Voorwiel niet goed uitgelijnd, misschien ??? ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2009 19:41 #5 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic trilling en geluid sinds vervanging voorremblokken
Ja, goed idee ;D ;D

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2009 20:56 #6 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic trilling en geluid sinds vervanging voorremblokken
Vanmiddag bij Bobby langs geweest, en de voorremblokken eruit gehaald om ff te kijken wat de trilling kon veroorzaken. En wat bleek tot onze grote verbazing, 2 remblokken hingen er maar half in, zat geen boutje doorheen :o en vielen er zo uit! Weer correct terug gezet en nu zijn de trilling bij het remmen ook weg ;D.
Bobby merkte verder nog op dat de gemonteerde remblokken veel te hard zijn, daar ga ik in mee want anders kan ik de putjes in m'n schijven ook niet verklaren, plus dat ik de blokjes hoor bij het remmen.
Misschien heeft Ad Mies nog een idee voor een zachter blokje wat hij altijd op de Vara monteerd?
Bobby bedankt! Je hebt waarschijnlijk m'n leven gered.... ;)

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2009 22:03 #7 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic trilling en geluid sinds vervanging voorremblokken
Ok bedankt, mooi weer is zowiezo geen probleem hier in Oost Groningen, toch? ;D

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2009 01:39 - 01 apr 2009 22:52 #8 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic trilling en geluid sinds vervanging voorremblokken

Vanmiddag bij Bobby langs geweest, en de voorremblokken eruit gehaald om ff te kijken wat de trilling kon veroorzaken. En wat bleek tot onze grote verbazing, 2 remblokken hingen er maar half in, zat geen boutje doorheen :o en vielen er zo uit! Weer correct terug gezet en nu zijn de trilling bij het remmen ook weg ;D.
Bobby merkte verder nog op dat de gemonteerde remblokken veel te hard zijn, daar ga ik in mee want anders kan ik de putjes in m'n schijven ook niet verklaren, plus dat ik de blokjes hoor bij het remmen.
Misschien heeft Ad Mies nog een idee voor een zachter blokje wat hij altijd op de Vara monteerd?
Bobby bedankt! Je hebt waarschijnlijk m'n leven gered.... ;)


standaard horen er gesinterde remblokken op  al zijn er wel fabrikanten die semi gesinterd leveren

maar ben dan wel benieuwd wat er nu gemonteerd was

het zou namelijk geen probleem op moeten leveren  of de putjes zijn een verlengstuk van de verkeerde montage

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2009 19:33 - 30 mrt 2009 10:27 #9 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic trilling en geluid sinds vervanging voorremblokken
Hi Ad, welnu de trilling bij het remmen is nog niet weg dus, heb vandaag m'n voorschijven laten nameten op afwijkingen. De rechterschijf viel nog binnen de marge van 10 maar de linker had een afwijking van ruim 20 en dat voel je tijdens het remmen :-[. Geen idee hoe zoiets kan ontstaan ???. Ik heb een een vuile gedachte dat ik ongelofelijk ben genaaid door een cowboy in Oldenzaal die zich monteur noemt, en die m'n schijven heeft gewisseld >:(. Maar misschien is dat te ver gezocht.
Maargoed vandaag dus naar een Honda monteur, eentje die ik nog wel vertrouw, maar die toen ik m'n voorremblokken heb laten vervangen dicht was en ik moest ze vervangen (kon niet wachten want de Vara is m'n enige vervoer) schijven dus na laten meten. Ik weet nu tenminste de oorzaak van de trillingen bij het remmen, de blokken zijn gesinterde blokken.
Achter de blokken weer vervangen, waren blijven hangen door de pekel.... :-\.

Nog andere trillingen die beginnen bij m'n voetsteunen en die door de hele brommer te voelen zijn, dacht dat het de nieuwe ketting zo kunnen zijn, die nagespannen moest worden, is gebeurd maar geen verschil... ???

Verder nog een wiebel die ik wijt aan de conti trail attack band zo rond de 50 km, heel hinderlijk.

M'n brommer rijd dus niet lekker meer, en ik weet eigenlijk niet wat ik er mee moet, het is vast wel te verhelpen. Iemand die er verstand van heeft zou er eens op moeten rijden.

Als slagroom op de taart, lekt de Vara olie veroorzaakt door een klein barstje onderaan het carter, door een steen of zoiets, domme pech dus, heb al een nieuwe besteld.

Als je nog een rechte 2nd hand schijf hebt liggen toevallig Ad hou ik me aan bevolen ;D.

Groetjes,
Marc.


Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2009 21:21 - 31 mrt 2009 21:24 #10 door DIMAGGIO
Beantwoord door DIMAGGIO in topic trilling en geluid sinds vervanging voorremblokken
Hallo allemaal,
ben als "schrijver" nieuw op het forum maar al wel 2 jaar lid van de transalpclub.
Heb vorige maand mijn AT ingeruild voor een Dero.
Voor wat jouw probleem betreft Marc, ik heb hetzelfde "trillingsprobleem" met de conti's.
Na het met een halve slag verleggen van de band en opnieuw balanceren bleef het probleem aanwezig. ???
Uiteindelijke constatering is dat er hoogteslag in de voorband zit.
De band wordt door de dealer vervangen, dealer claimt de band bij conti.
Misschien kun je hier wat mee.
Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2009 22:00 #11 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic trilling en geluid sinds vervanging voorremblokken
Bedankt voor de tip Dimaggio, Ik rij deze conti's op en dan ga ik over op andere banden, op zich jammer want ze plakken als de beste, maar dat ze goed zijn daar is al veel over geschreven. Misschien heb ik pech gehad na 2 paar geprobeerd te hebben, maar misschien ook niet en is er meer aan de hand.. 8)
Tijd om wat anders te proberen dus.

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.147 seconden