Logge SD01 op de middenbok tillen??? HOE???

18 mrt 2009 10:37 #1 door marc Lenssen
Logge SD01 op de middenbok tillen??? HOE??? werd gestart door marc Lenssen
Hallo Allemaal,

Hoe krijgen jullie de vara op de middenbok? Op mijn twin kon ik de verbindings stang op het stuur pakken en de driehoek van de passagiers voetsteun. Maar de vara heeft deze midden stang op het stuur niet en ik zie aan de zijkant ook niet iets waar ik flink aan kan trekken. Hoe krijgen jullie die vara op de middenbok getild????

dank,

Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2009 11:16 #2 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Logge SD01 op de middenbok tillen??? HOE???
Tops Porthos,

Zou ik wel eens hard nodig kunnen hebben, ik heb niet het gewicht om hem gewoon zo op te bokken, en laat ik nou in A'veen werken...  :-)

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2009 12:23 #3 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Logge SD01 op de middenbok tillen??? HOE???
SD01 heeft standaard een kilometer negatieve veerweg, veel te slap (maar daar was je al achter).

Als je Hyperpro voor en achter gemonteerd hebt zal je zien dat het opbokken ook ineens een stuk makkelijker gaat  ;D (en het bochtenwerk ook  ;) )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2009 16:38 #4 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Logge SD01 op de middenbok tillen??? HOE???
Ik was toestarks even bij Porthos, en zelfs hij had wat moeite om hem op de middenbok te zetten. Maar hij had het idee dat mijn dero wat laag stond achter, misschien wel verlaagd en dus moeilijker opbokken. Heeft iemand een foto van zijn triangle achter zodat ik die eens kan vergelijken met de mijne? Dan kan ik zien of er een verlagings set onder zit. Het zadel is ook al aangpast naar een lagere zit...snel even herstellen om van het kreidler gevoel af te komen.. :-)
Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2009 19:38 #5 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Logge SD01 op de middenbok tillen??? HOE???
Als ik zo de foto zie in het andere topic van je Vara waarbij hij op de zijstandaard staan denk ik niet dattie verlaagd is, eerder dat de achterveer erg slap staat. Maar wie weet...  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2009 23:46 - 19 mrt 2009 09:18 #6 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Logge SD01 op de middenbok tillen??? HOE???
Ola Porthos,

Dank voor de bokhulp, zit erop, nu kan ik hem makkelijker op de bok trekken...many many thanks!!!!. Ook een normaal zadel zit er nu op. Ik heb een mooie verse gevonden in amsterdam, eentje uit 2006 en bijna niet gebruikt.....hardere en betere zit....nu inderdaad de veren nog even....

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2009 18:17 #7 door Xsaradero
Beantwoord door Xsaradero in topic Logge SD01 op de middenbok tillen??? HOE???

Ola Porthos,

Dank voor de bokhulp, zit erop, nu kan ik hem makkelijker op de bok trekken...many many thanks!!!!. Ook een normaal zadel zit er nu op. Ik heb een mooie verse gevonden in amsterdam, eentje uit 2006 en bijna niet gebruikt.....hardere en betere zit....nu inderdaad de veren nog even....


Marc

Kost circa 350 euro rondom inclusief montage bij Hyperpro.
Kan Bas echt aanraden, zit in Alphen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2009 19:19 - 20 mrt 2009 16:04 #8 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Logge SD01 op de middenbok tillen??? HOE???
Net even een setje zwaardere veren (Wirth) in de voorvork gemonteerd. Raar genoeg zat het dicht gedraaide deel van de originele progressieven aan de onderzijde, dus ik ook de nieuwe veer zo erin gezet. Zie ik later dat er ook een gebruiksaanwijzing bij de veren zat en die zegt dat het dicht gedraaide deel boven hoort....zucht. Eerst maar eens uitproberen en dan eventueel even omdraaien. Voorkant staat nu ietsje hoger, had nu zelfs moeite om hem VAN de bok te krijgen omdat beide wielen op de grond stonden :-)

MMMMM beetje stuiterig in lange platte bochten, dus maar even omdraaien...

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2009 19:56 #9 door zwart met oranje
Beantwoord door zwart met oranje in topic Logge SD01 op de middenbok tillen??? HOE???
Read
The
Fucking
Manuel
;D

die heb ik een tijd niet meer gehoord

RD07A afgeschreven
XT660Z Tenere als opvolger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2009 19:22 #10 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Logge SD01 op de middenbok tillen??? HOE???


MMMMM beetje stuiterig in lange platte bochten, dus maar even omdraaien...


Ook de olie vernieuwd? Vaak hoort bij progressieve veren een grotere luchtkamer dan origineel anders wordt het spul wel erg stug.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2009 20:20 #11 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic Logge SD01 op de middenbok tillen??? HOE???

Read
The
Fucking
Manuel
;D

die heb ik een tijd niet meer gehoord


alleen van de eemscentrale is het een bibliotheek maar wel goed terug te zoeken  ::)
ik hoor het regelmatig als de oude stompen het ook niet weten .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.109 seconden