een probleem waar ik maar niet uit kom,

09 mei 2011 12:53 #1 door dennij
een probleem waar ik maar niet uit kom, werd gestart door dennij
Goede middag,
Ik heb een probleem met mijn vara uit 2000.

Twee weken geleden mooi weer dus ik een stukje touren.., dacht ik,
Het begon s`morgens al, ik de motor starten ( met open choke)en het leek wel of hij op een cilinder liep,(choke dicht)
vervolgens slaat hij af !!! na meerdere pogingen starten sloeg hij aan en liep hij niet mooi.
Nog maar eens starten en hij liep als van ouds.
Na een ritje van drie kwartier sloeg de motor bij het optrekken af... na veel x starten leek er een cilinder niet mee te doen ?? uiteindelijk sloeg hij af en wilde niet meer starten.
Na een baal en rook pauze weer starten en met pijn en moeite sloeg hij aan.
Later hebben we de bobines en bougies na gekeken en zo nodig schoongemaakt, en dit leek te helpen.......
Vanmorgen onderweg naar huis weer het zelfde probleem !!!

Kan iemand mij mischien vertellen wat het probleem zou kunnen zijn ???Groet Dennis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2011 13:30 #2 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic een probleem waar ik maar niet uit kom,
BRANDSTOFPOMP!  ;D (denk ik)

users.bart.nl/~stikfort/new_internationa...rranty_feulpump.html

Check ook ff het internationale Forum www.varadero-international.com op dit onderwerp.
Met de 'ZOEK' functie kun je hier ook veel vinden, de benzine pomp van de Africa twin kent nml hetzelfde probleem.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2011 19:14 #3 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic een probleem waar ik maar niet uit kom,
Inderdaad brandstofpomp: zit onder voor het blok. Als je een beetje technisch bent, is het simpel te repareren met revisiesetje. Tegenwoordig ook zonder contactpunte te krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2011 21:54 #4 door Stefan Wilting
Beantwoord door Stefan Wilting in topic een probleem waar ik maar niet uit kom,
Ik heb exact hetzelfe gehad, was idd de pomp

Motorcycling is not a crime

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2011 08:03 #5 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic een probleem waar ik maar niet uit kom,
Olaf (op dit forum) kan je goed helpen met een revisiepomp! Simpel, goedkoop en afdoende!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2011 08:39 #6 door Broertje
Beantwoord door Broertje in topic een probleem waar ik maar niet uit kom,
Maar....het kan ook een bombine kastje zijn. (pomp heb ik ook al 2x gehad)
Heb ik al 2x gehad...storing aan bombine kastje voorste cylinder. Dat deed mijn voorste cylinder niet mee dus !
Dus op 1 poot naar huis....das lastig hoor oef !
En een benzine verbruik :( (maar je wil thuus komen)

Ik heb het gehad met dat bombine kastje dus van de voorste cylinder.
Als je op de moto zit, zit hij links tegen het frame aan. Even het zwarte plaatje weghalen (2 boutjes). Bij mij was door de dag-in en dag-uit weer of geen weer (ook de winter)
helemaal ge-oxideerd. De stekkers....zelfs een zat van koper-poeder nog aan elkaar !
Nieuwe stekkers op gezet, verders goed schoongemaakt....prima weer !
Kun je ook even nazien hoe dit eruit ziet toch ? Je ziet het gauw genoeg ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2011 09:26 #7 door dennij
Beantwoord door dennij in topic een probleem waar ik maar niet uit kom,
Dan zal ik de pomp maar eens goed gaan bekijken, de bobines heb ik allemaal schoon gemaakt ,er zat idd een hoop corossie op.
Wat mij ook opviel toen hij eenmaal liep was een harde tik in de cilinder bij de budy... net of die cilinder dat nodig had om mee te kunnen draaien...

in ieder geval weet ik wat ik zo ga doen.., bedankt allemaal voor de tips.
Dennis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2011 12:09 #8 door Broertje
Beantwoord door Broertje in topic een probleem waar ik maar niet uit kom,
met een volle tank, moet het dan redelijk goed gaan toch....als het je pomp is.
Pas als de druk lager wordt moet je de problemen krijgen....dacht ik  :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2011 13:00 #9 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic een probleem waar ik maar niet uit kom,

met een volle tank, moet het dan redelijk goed gaan toch....als het je pomp is.
Pas als de druk lager wordt moet je de problemen krijgen....dacht ik  :-\


Nope. Heeft niets met druk te maken, maar met doorgebrande contactpunten. Als die doorgebrand zijn, verstopt de pomp de zaak gewoon. Tijdelijke noodoplossing is het leggen van een omleiding om de pomp door een kort stukje slang of U vormig buisje. Die werkt overigens wel bij voldoende druk (dus een volle tank)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2011 10:45 #10 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic een probleem waar ik maar niet uit kom,
elleboog-ontsteking?
koelwaterknie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2011 15:13 #11 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic een probleem waar ik maar niet uit kom,

elleboog-ontsteking?
koelwaterknie?


MRI-pink...  ::)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.132 seconden