Dero zaagt wat onder de 3200 toertjes...

20 mrt 2009 09:28 #1 door marc Lenssen
Dero zaagt wat onder de 3200 toertjes... werd gestart door marc Lenssen
Hallo Allen,

Ja ik ontdek nog van alles aan de nieuwe fiets. Vanochtend in de frisse lucht op weg naar werk had ik het idee dat de fiets op iets lagere toeren een beetje zaagt...alsof je wat met het gas aan het spelen bent. Voelt net alsof je op een bepaalde frequentie tegenwind hebt; wind, geen wind, wind, geen wind...etc........ Boven de 3200 toertjes is het minder maar niet helemaal weg...

Iemand bekend hiermee???

Dank,

Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2009 09:42 #2 door Broertje
Beantwoord door Broertje in topic Dero zaagt wat onder de 3200 toertjes...
Ik weet niet uit welk jaar jouw Vara is ? Maar ik herken het wel....(mijn is uit '2000)
Eigenlijk is onder/rond de 3000 toeren....best een laag voor de Vara. Volgens mijn dealer dan hoor.
Het is dan dat beetje trekkerige gevoel (alsof je ketting niet lekker loopt).

Ik heb de laatste tijd als ik gas vast heb en rij in z'n 4 rond de 2500 toeren (snelheid 50/60 in de stad is dat), dat ik schokkerig rij. Echt klappen soms. Alsof de brandstof op dat toerental afgekapt wordt steeds.
Dat kan niet meer door de kou komen deze dagen (vanmorgen danog misschien). Maar als ik dan ietsje bij-choke is het voor 99% weg op dat toerental.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2009 09:51 - 20 mrt 2009 10:04 #3 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic Dero zaagt wat onder de 3200 toertjes...
heb je een oude dero ?
ik niet maar rij nooit rond dat gebied ;)

zal je op deel last draaien dan is hij net ff te arm bmw hebben daar echt last van konstant fahr ruckeln google maar ff
Bijlage:

wisselen van de gas flow kan ook met carburateurs  >:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2009 10:09 #4 door Broertje
Beantwoord door Broertje in topic Dero zaagt wat onder de 3200 toertjes...
Ik heb het nooit gehad eigenlijk...dat hele erge dan.
Nu zit ik op 63000 Km net grote beurt gehad en het euvel is niet weg nog.
Ik weet dat het een laag toerental is, maar hij klinkt wel lekker met de Laser-dempers dan ;-)  (bokke bokke bokke bokke-sound LOL)
Ik tank sinds kort ook weer Shell i.p.v. de Tank/Tinq... de iets goedkopere zegmaar.
Ook 2x een flesje Forte erin gedaan...maar niets geholpen nog.
Volgens mijn dealer kan het zijn dat de sproeiernaalden zo deels verstopt zijn dat Forte het er niet meer uit kan halen.
Ik zou dan de carborateur in zijn geheel moeten laten reinigen in speciaal spulletje en trilbakje ??!
Met als optie even dan meteen een Dynojet kit erin laten zetten. Als de boel dan toch open ligt....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2009 10:46 #5 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Dero zaagt wat onder de 3200 toertjes...
MMMMMMMM ok,...dus gewoon een bekend gebeuren. Mijne is ook uit 2000.
Ik dacht dat ik het de eerste paar dagen niet zo voelde. Ook op de iets hogere toertjes (nou hoog....4000) voel ik hem wel wat zagen. Zal er eens verse boegiekes en 98 octaan ingooien en op zijn Italiaans tunen..... oftwel flink op toeren houden en alles schoonbranden...heb ook nog wel ergens een fleske flashlube liggen voor in de benzine...
En die dynokit met een K&N klinkt wel fijn ja. Effuh sparen...en dan eerst de hyperpro achter :-)

Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2009 11:04 #6 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic Dero zaagt wat onder de 3200 toertjes...
geen last ron 91  ;) verbruik 1 op 16 soms 17 dit blok ook de duc,s zijn toeren blokken dus plok a ploka plok wil horen video.google.nl/videosearch?hl=nl&client...e=UTF-8&sa=N&tab=wv#

:)) :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2009 19:57 #7 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Dero zaagt wat onder de 3200 toertjes...
Nou,....vandaag voor het eerst het oranje benzine lampje aan dus beste tijd om de tank er eens af te halen en kijken wat er allemaal onder zit. Ik wilde even luchtfilter en chokes controleren.....wat een K*T fiets om aan te sleutelen..hahahahhahaha in vergelijk met een RD04 twin dan....Nu heb ik een lelijke valbeugel die er ook nog eens afmoest om ueberhaupt bij de voorste tankboutjes te komen....daarna de vingers openhalen om die draadjes van het tanklampje te lossen en nog meer vel kwijt om die twee luchtslangen onder uit de tank te peuteren......
maar goed, alles eens los, luchtfilter zag er eigenlijk nog vrij fris uit maar toch maar een nieuwe erin gelegd. Toen de chokes eens opgespoord.....Ik begrijp niet hoe je daar nou makkelijk bijkomt...aan de linker kant kun je er net met een steeksleutel van boven bij maar heb je niet echt genoeg slagruimte om hem eruit te schroeven...om over de rechterkant maar niet te spreken...damn wat een dichtgebouwde boel onder die tank....1 choke maar eens losgetrokken en die zag er brandschoon uit.....hopelijk is de andere kant ook zo want ik heb de boel maar weer in elkaar geschroefd... :-) met het nodige handschrapen om die luchtslangen onder de tank er weer op te peuteren.....
Wat is nou de juiste manier om dit te doen? Doe eens een paar goeie tips voor het makkelijk, en vooral handvriendelijk, de en monteren van die tank????

Dank,

Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2009 23:01 #8 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Dero zaagt wat onder de 3200 toertjes...
Hahahahaha Porthos,

Palm onder en boven geprobeerd. het lukt ook wel maar die slangetjes zijn kort...eraf is easy maar er weer op wurmen....tjonge jonge....en dan maar hopen dat ze bij het neerlaten van de tank niet klem komen te zitten... :-)

Maar goed, je hebt gelijk, oefening baart kunst. Na een paar keer had ik de twin ook in no time kaal.....

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2009 12:17 #9 door Michielxl1000
Beantwoord door Michielxl1000 in topic Dero zaagt wat onder de 3200 toertjes...
Dat zagerige gevoel heb ik ook op de Dero. Op zich blij te horen dat ik niet de enige ben.
Zoals je wellicht weet heb ik een Dynojet kit ingebouwd, maar dat helpt dus niet tegen het zagen.

En ik ben inmiddels ook wel tot de conclusie gekomen dat je met minimaal 3000 toeren moet rijden, ondanks de Dynojet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2009 12:37 - 02 apr 2009 12:39 #10 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Dero zaagt wat onder de 3200 toertjes...
Hoi Michiel,

Klopt ja,....onder de 3000 is er niemand thuis.... :-)

Op zich jammer want ik had wel een beetje gehoopt dat al dat koppel de boel in sloom stads kruip verkeer al rond de 2000 vrij zou komen....

Ik had dat op mijn twin ook maar daar heb ik het een stuk soepeler gekregen door de stationair schroeven echt een flink stuk armer te draaien. Maar dat kon op de twin terwijl ie helemaal in elkaar zat, even rijden, bijstellen, rijden, bijstellen... dat kan ik op de dero vergeten..wel jammer. Een echt mooie afstelling betekent dan toch een dure dyno run met alle toeters en bellen....
En op de twin was het toch ook vaak een kwestie van de chokes regelmatig schoonmaken. hierover hoor je op de dero niets maar het systeem is identiek dus ik neem aan dat ook de issues hetzelfde zijn. Er is alleen lastig bij te komen. Ik kan me voorstellen dat wanneer 1 van de twee cylinders net te rijk loopt door een beetje hangende choke dat ie dan een beetje gaat schokken/zagen/stotteren...

En ik had gisteren iemand bij mij thuis met een 2000 carbudero die zooooooo ontzettend rustig, soepel, schokloos en met lage toeren wegzoefde hier....met precies het zachte roffeltje dat erbij hoort.. Ik werd er echt even jaloers van....

Maar ach...allicht dat een goed beurtje op een sleuteldag helpt........ hoop ik.
wat denk je? Toch weer een dero? Of gaat het iets heeeel anders worden?

groet en plezier met het prachtige weer,

Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.082 seconden