Gatverdegatver -------plof.....

15 sept 2011 10:40 #1 door Oldtimer
Gatverdegatver -------plof..... werd gestart door Oldtimer
Vanmorgen starten zonder eerst de helm opgezet te hebben.
Raar geluidje, was er gisteren nog niet. Lijkt op een gat in de uitlaat, ploffen , herrie nou ja.
Toch maar even bij Wim langs om even te kijken.
Wat blijkt.....juist, de pakking is ertussenuit geblazen bij de achterste cylinder.
Veel over te doen geweest op het forum met volkswagen klemmen etc.
Nu blijkt Martin ( de betrokkene weet wel dat hij bedoeld wordt  ;)) afgelopen week hetzelfde probleem te hebben gehad en er een uurtje of 6 aan gesleuteld te hebben.
Om het probleem op te lossen lijkt er heel veel losgemaakt te moeten worden.

Is er iemand die een zinvol antwoord kan geven op de vraag wat er allemaal los en af moet en in welke volgorde om er goed bij te kunnen.
Ik ga er vanuit dat ik meteen alle klemmen en pakkingen ga vervangen als de boel toch al los is.
De onderdelenlijst is denk ik wel terug te vinden op het forum, maar de how to vond ik dus niet.

Zal wel een klusje Ad worden dacht ik zo.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2011 11:24 #2 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Gatverdegatver -------plof.....
Tikkerdetiktik... De VW klem is ook al weer achterhaald. Waar een bezoekje aan de UK wel niet allemaal goed voor is:

www.honda-varadero-uk.org/forum/index.php?topic=8941.0

Het sleutelwerk kom je helaas niet onder uit. Wel ff een dubbele originele Honda-pakking er onder persen, dan ben je helemaal klaar!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2011 13:09 #3 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gatverdegatver -------plof.....
Voor zover ik het heb begrepen is de 2e ring een bronzen versie.


Dat van die VW klem zie ik even niet.
Nog even gezocht op het int forum, maar staat niets hierover. ( ondanks jou verzoek)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2011 13:25 #4 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Gatverdegatver -------plof.....
Eh... Ff klikkerdeklikerklik... Op het bijgevoegde linkje klikken, Rien?  ;D

De vervangingsring is idd van messing.

Nog meer info in het archief op het Int. Forum, maar hier is een Alu of Messing alternatief nog niet besproken:
users.bart.nl/~stikfort/new_internationa...y_exhaustgasket.html

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2011 13:29 #5 door visserken
Beantwoord door visserken in topic Gatverdegatver -------plof.....
:-\Vraagje, zijn het eigenlijk de dichtingen aan de cylinders waar jullie problemen mee hebben of die aan beide kanten onderaan met die roestige klemmen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2011 13:50 #6 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gatverdegatver -------plof.....
deze:

Hee 2 pitter, is dit nu wel of niet een origineel Honda onderdeel.
Enne, mijn engels is nou ook weer niet zo goed.
Klikkerdeklik ..........

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2011 20:13 #7 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Gatverdegatver -------plof.....
Ik heb een paar weken geleden die pakking vervangen, het is inderdaad aardig werk maar het is niet technisch ingewikkeld, je bent een poos bezig met achterkant eraf kofferrek eraf, dempers eraf en middenbok eraf en bak onder carter en pijp voorste cilinder.  Ik heb de nieuwe pakking + een derde pakking , 1,5 pakking is te veel. klem heb ik niet vernieuwd omdat die er als nieuw uitzag, ik heb wel een stukje van de aanslag van de klem weggeslepen zodat je hem wat vaster kan draaien. uit eindelijk vond ik het wel mee vallen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2011 20:40 #8 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Gatverdegatver -------plof.....
damn wat een mooie bronzen bus

inderdaad veel sloopwerk
kofferrek moet er af anders kan je de uitlaten niet weg draaien.
voor moet dat plastic ding er af.
uitlaat voor los nemen bij de cilinder
dan kan je de het onderstuk van de uitlaat loshalen.
pakking vervangen.
doe die andere pakkingen maar ook. bij de 2004 versie zijn ze alle drie hetzelfde.
nieuwe 47 mm klemmen doen het verdere werk afmaken bij het alles weer monteren.
vergeet niet een nieuwe uitlaat pakking bij de cilinder te monteren.

volgens ingewijden zou het komen doordat de uitlaat gassen daar nog enorm heet zijn en de pakking daar niet goed tegen bestand is

ik heb mooie RVS klemmen gebruikt, de klem bij de pakking was bij mij totaal weggerot. honda kwaliteit?

als je geen accessoires er op heb zitten kan het denk ik in een 2 uur tijd, moet je wel door werken. met kofferrek ben je langer bezig.
ik heb ook gelijk mijn bougies vervangen en olie met oliefilter etc. dus 6 uur voor de uitlaten is niet helemaal correct. ik heb ook beugels voor zitten etc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2011 21:58 #9 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gatverdegatver -------plof.....
Hoi Martin
Ik heb idd ook een beugel, maar vooral de middenbok is weer een hele klus.Tenminste als die eraf moet.
Volgens het Varadero forum kan een bepaald model blijven zitten. Ik weet alleen niet welk model.

Ik heb volgende week dus maar een afspraak staan in Sprundel.
Was ook van plan om alles maar meteen te vervangen.
Zal ook die pakking even bestellen voor de cylinder.

In elk geval allen bedankt voor de tips.

Eerst morgen maar eens de Eifel in. Hopelijk houden we het een beetje droog dit weekend.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2011 23:56 #10 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Gatverdegatver -------plof.....
Ik heb een honda middenbok en die zou kunnen blijven zitten als je de pakking er goed in zou kunnen krijgen, maar bij mij lukte dat niet, ik moest de pijp ietsje open buigen, en dat lukt alleen als je de pijp kunt verdraaien anders krijg je er geen tang op. en om te draaien moet die middenbok eraf.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2011 06:38 #11 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Gatverdegatver -------plof.....
ik moest de pijp ook iets openbuigen, maar heb geen middenbok.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2011 07:52 #12 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Gatverdegatver -------plof.....
Nogmaals... Of je nu de VW klem of de bronzen bus uit Engeland gebruikt:

Zorg dat je er ongeveer 1,5 originele Honda pakking bij besteld die je 'over elkaar geschoven' onder de bus- of klem monteerd. Dan heb je geen problemen meer.

Meneer Klassieker: de bronzen bus is idd het alternatief, dus géén 'Honda Original'! NB: die bus kan dus ook als voorbeeld dienen voor handige harrie's om er zelf eentje te maken, bv van RVS of Aluminium.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2011 08:52 #13 door tomtom
Beantwoord door tomtom in topic Gatverdegatver -------plof.....
Goedemorgen,

Ik heb hetzelfde gehad (zoals zovelen). Als je hulp hebt, dan hoeft de middenbok er niet onderuit. Een vriend van me hield de motor gewoon schuin, de middenbok naar beneden gedrukt en je krijgt het voor elkaar. Het is effe prutsen maar het kan wel.

groet Tom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2011 20:34 #14 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Gatverdegatver -------plof.....

Goedemorgen,

Ik heb hetzelfde gehad (zoals zovelen). Als je hulp hebt, dan hoeft de middenbok er niet onderuit. Een vriend van me hield de motor gewoon schuin, de middenbok naar beneden gedrukt en je krijgt het voor elkaar. Het is effe prutsen maar het kan wel.

groet Tom


@ Tom... dat ligt er maar ff aan... als je een aftermarket middenbok gebruikt ipv het Honda-origineel, (kun...) je een vet probleem hebben...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2011 21:26 #15 door Varingo
Beantwoord door Varingo in topic Gatverdegatver -------plof.....
Hallo,
heb vorig jaar de dichting ook vervangen, heb hier wel een heel andere methode gebruikt.
om de middenbok niet hoeven te demonteren heb ik gekozen voor de achterbrug eruit te halen,gaat makelijk en kun je perfect aan de pijp werken. Voorste pijp los doen aan cilinder en laten zakken tot op de bok, gaat dan bijna vanzelf voor verdere handelingen.Voor de veiligheid met een spanriem de middenbok vastleggen aan voorwiel. Op 2u was de klus geklaard.

gr Rigo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2011 10:05 #16 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gatverdegatver -------plof.....
Afspraakje staan bij Ad a.s. vrijdag.
Ik zal foto's maken voor de how-to
Tenminste als dat mag van Ad. Meestal wil hij niet op de foto  ;)

Dank allen in elk geval voor de inbreng

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2011 21:04 #17 door visserken
Beantwoord door visserken in topic Gatverdegatver -------plof.....
:P Even ter info , heb dit probleen met de klem ook voor gehad en deze opgelost met hittebestendige aluminium tape (bestand tegen een 1000 graden) om de koppeling te tapen en dan opnieuw de klem erop .
Ik rij nu al 6000 km zo rond en heb er voorlopig geen problemen niet meer mee.
Is goedkoop en het werkt. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.150 seconden