uitlaatverlengstukjes

21 sept 2011 23:38 #1 door midget
uitlaatverlengstukjes werd gestart door midget

Rendering Error in layout Message/Item: fopen(http://open.api.ebay.com/shopping?callname=GetSingleItem&appid=Transalp-TCNForum-PRD-02d9a4ca7-ac27616b&siteid=146&responseencoding=JSON&ItemID=130495597841&version=889&trackingid=&trackingpartnercode=9): failed to open stream: Connection refused. Please enable debug mode for more information.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2011 06:42 #2 door Menno
Beantwoord door Menno in topic uitlaatverlengstukjes

ja.

22 sept 2011 08:20 #3 door midget
Beantwoord door midget in topic uitlaatverlengstukjes
KIJK..... daar kan ik wat mee!!! ;D
Man naar m'n hart; geen oeverloos gezwam over voor- en nadelen, geen gezeur over eigen ervaringen, geen nutteloze tips of adviezen.... tenslotte, als ik dat had willen weten, dan had ik daar naar moeten vragen :))

DUSSSSS......
wat voor effect heeft het en hoe lang moet ik de buisjes maken voor het mooiste resultaat?  ::)

elke zonnige dag weer hetzelfde dilemma:
.....cruisen in de MG Midget?
.....kilometers maken op de Varadero?
was het maar weer winter!!

22 sept 2011 08:25 #4 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic uitlaatverlengstukjes
Op zich volstaan de 'korte' versies. De lange versies geven je motor een uiterlijk alsof 'ie van achteren twee handvaten heeft waaraan je 'm kunt optillen...  ;D Maar das natuurlijk ook een kwestie van smaak.

Op zich is het idee geniaal: de 'verlengstukjes' werken eigelijk als een soort van 'versterker' (das de beste omschrijving die nu in me op komt...) van het standaard geluid zónder dat je óf de originele uitlaat moet aanpassen (bv door het boren van gaatjes ed) of een klein kapitaal voor een vervangend uitlaatsysteem kwijt bent. En: zonder dat het irritant wordt (iedereen die wel eens achter mijn Rino's heeft gereden begrijpt wat ik bedoel...  ::) )

En de grootste grap... Het is volkomen legaal. Want je wijzigd immers helemaal nix aan het (goedgekeurde) standaard uitlaatsysteem!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

22 sept 2011 09:46 #5 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic uitlaatverlengstukjes

hoe lang moet ik de buisjes maken

Houdt dat in dat we ze binnenkort bij jou kunnen bestellen tegen sterk gereduceerd tarief ?

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

22 sept 2011 10:09 #6 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic uitlaatverlengstukjes
Op dezelfde site als de bovenstaande link wordt er ook nog een setje tweedehands aangeboden.

http://www.ebay.de/itm/Auspuffverlangerung-Honda-Varadero-XL1000V-/250891562481?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item3a6a4d6df1

Groet hans

22 sept 2011 10:29 #7 door midget

Houdt dat in dat we ze binnenkort bij jou kunnen bestellen tegen sterk gereduceerd tarief ?

tsja....
Misschien moet ik er gewoon eerst eens een setje voor mijn eigen Dero maken, sinds het gaatje in de uitlaatbocht is gerepareerd is het geluid wel heel fatsoenlijk en zou ik een beetje voller geluid wel mooi vinden. Op mijn Transalp zit een Acropovic-uitlaat waar ik de DB-killer uitgehaald heb en dat vind ik (in tegenstelling tot mijn buren) erg goed klinken :))
RVS buis ligt hier genoeg in de stelling dus dat is het probleem niet.

....wie weet :))

22 sept 2011 11:54 #8 door Two Plugs
Helemaal met die duidelijke foto's uit Hans zijn link....:

Moet het voor een 'handige Harry' niet al te moeilijk zijn een reproductie te maken!

Er was ook nog een Duitser in Wilhelmshaven (geloof ik). Die maakte echt een mooie uitvoering, die ook nog een beetje taps toeliep, met een nette, afgeronde rand.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

22 sept 2011 16:59 #9 door Oldtimer

tsja....

Kijk dat is het tegenovergestelde van dat waar je zegt dat je zelf van houd. ;D

KIJK..... daar kan ik wat mee!!!
Man naar m'n hart;

Met jou antwoord kan ik dus weer niks mee  ;)

22 sept 2011 17:28 #10 door midget
OK, weer te grote mond gehad....
RVS buis ligt natuurlijk weer net niet in de goede maat op voorraad en om voor twee stukjes van 70mm een hele lengte van 6 meter te bestellen is ook weer wat te gek.

Wel een aluminium buis met een binnendiameter van 64mm die er (met een beetje goede wil en klein beetje doorzettingsvermogen) goed passend omheen schuift.
Heb er vanmiddag even eentje op gehad en inderdaad.... hij geeft een beetje meer geluid. Het uiterlijk wordt er niet echt fraaier van.

Zal me eerst nog even verdiepen of aluminium wel gebruikt kan worden als uitlaatonderdeel voordat ik ze er op ga zetten. Voor de rest is het natuurlijk een klusje van niks...buisje afzagen en even ontbramen en 2x gaatje met draad intappen voor een inbusboutje

22 sept 2011 17:34 #11 door Oldtimer
Wat dus wel lekker is dat je even met de lengte kunt stoeien met je alu buis voor het beste geluid.
Te lang is natuurlijk niet erg, dan zaag je gewoon.
Te kort..... nou ja.

Ik zag trouwens in de advertentie van die duitser dat ze niet toegestaan zijn.

"Die Verlängerungen sind für den Straßenverkehr nicht zugelassen"

ff Timy vragen of dat ook voor Nederland geld.  Timmmmmyyyyyhhhhh  ;)

22 sept 2011 19:15 #12 door Menno
Beantwoord door Menno in topic uitlaatverlengstukjes

In Duitsland dient alles dat op de brommer geschroefd wordt te zijn voorzien van Tuv keur. In Nederland is dat (nog) niet het geval.

23 sept 2011 07:36 #13 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic uitlaatverlengstukjes
als je echt iets minder braaf wilt >:D ik heb nog een setje rvs laser dempers te koop....

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

23 sept 2011 07:51 #14 door Two Plugs

In Duitsland dient alles dat op de brommer geschroefd wordt te zijn voorzien van Tuv keur. In Nederland is dat (nog) niet het geval.

Niet helemaal. Onderdelen moeten zijn 'opgenomen' in het z.g. 'Fahrzeugschein' (zeg maar kentekenbewijs) en hierop voert de Technische Überwachung Verein (Die TÜV dus) de jaarlijkse APK keuring uit.

Die keuring hebben we in Nederland niet. Bovendien steld de NL wetgeving dat je niets op een motorvoertuig mag schroeven wat de openbare (verkeersveilingheid) of milieu (geluid zowel uitstoot) in het gevaar brengt. Zie ik met deze uitlaatverlengstukjes niet gebeuren...  ;D

Overigens zijn de regels hierover in Duitsland de afgelopen jaren (iets) versoepeld. Het ging nml zelfs zo ver, dat je onder een Transalp b.v. maar 3 soorten banden mocht monteren wánt die waren door de fabrikant aangegeven in het 'Fahrzeugschein'!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

24 sept 2011 15:02 #15 door midget
Vandaag 2 aluminium buisjes er op gezet van 70mm lang....

ten eerste vind ik het er niet mooi uitzien en ten tweede is de wijziging van geluid niet heel erg groot, het bestaande geluid wordt een beetje versterkt en hij geeft een klein "roffeltje" als je het gas los laat.

Ik heb ze er weer afgehaald omdat ik het leukere geluid niet vind afwegen tegen de minder mooie "looks"

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.409 seconden