Uitlaat klem?

28 mrt 2009 17:07 #1 door marc Lenssen
Uitlaat klem? werd gestart door marc Lenssen
Hallo Allen,

De ronde klemmen waarmee de uitlaaten op de spruitstukken zitten zitten niet helemaal dicht. De klem aan de linker kant is netjes vet gehouden door de ketting en kon ik aandraaien maar de rechter kant zit helemaal vast geroest. Ik heb er flink wat anti roest opgespoten maat krijg hem niet los. De klem zelf beweegt links en rechts maar de bout komt niet los uit de moer. Oplossing? kapot maken en hele klem vervangen? Als de hele klem beweegt als ik de bout draai zou dat betekenen dat ie niet strak genoeg meer zit toch? nieuwe klem duur?

Dank,

Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2009 17:17 - 28 mrt 2009 19:28 #2 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Uitlaat klem?
Klem doorzagen en vervangen door een goede/stevigere uitlaatklem van de automaterialenzaak. Van VW schijnt te passen maar ik neem aan dat meer merken dezelfde maat gebruiken.

Als er al lekkage geweest is is het raadzaam om ook de koolstof pakkingbussen te vervangen, dan moet wel het uitlaatsysteem even gedemonteerd worden. Pakkingbussen van kawasaki zijn sterker en minder bros dan die van Honda, type Kawa weet ik even niet meer helaas..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2009 18:02 - 28 mrt 2009 18:04 #3 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Uitlaat klem?
Ik zie niet echt sporen van lekken naar buiten, maar hij rommelt wel wat na in de uitlaten bij het gas dicht draaien. Geen geknal maar wel een mooie donkere roffel... :-0  En wat is het risico van het stukdrukken van de pakking bussen als ik die klemmen te vast zet???
Zal hem nog eens een nachtje laten weken in de wd40 maar heb weinig hoop....wanneer was er ook al weer een sleuteldag?????????
:-)

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2009 19:27 #4 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Uitlaat klem?
Je drukt de bussen niet echt stuk maar als ze al een beetje hebben staan lekken zijn ze gewoon niet dicht meer en druk je ze ook niet meer dicht.
Als ze echt gaan blazen is die pakkingbus trouwens binnen no-time compleet weg  :o

De pakkingbus waarvan je de meeste kans hebt dattie gaat lekken is die tussen de aansluiting van de voorste uitlaatbocht op de collector achter het blok. Dat is ook meteen de rottigste om te vervangen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2009 20:32 #5 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Uitlaat klem?

laten weken in de wd40 maar heb weinig hoop....wanneer was er ook al weer een sleuteldag?????????:-)


Marc gebruik anders IMAL, is net even wat agressiever dan WD040.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2009 22:21 #6 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Uitlaat klem?

Marc gebruik anders IMAL, is net even wat agressiever dan WD040.


En ruikt lekkerder  :P  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2009 22:42 #7 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Uitlaat klem?
Ik heb die bovenste klem nog niet eens bekeken. Die zag ik pas op de fiches toen ik even wilde zien uit welke delen die uitlaat bestaat. zal di emorgen ook eens nakijken..

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2009 20:48 #8 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Uitlaat klem?
Nou de tweede is na een nachtje in een wd40 badje toch maar losgeschrokken. Die heb ik maar eens ietsje vaster gedraait. Ik heb ook de bovenste bij de collector geprobeerd maar ik denk dat iemand zich daar al eens versleuteld heeft want een 12 ring heeft al geen grip meer en een 11 krijg ik er niet op.Hij roffelt flink bij het gas dichtdraaien dus die zal allicht een beetje lekken. En de chokes moet ik nog nakijken, kan ook zijn dat ie gewoon beetje rijk staat en dan wat naverbrand......

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2009 11:34 #9 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Uitlaat klem?
Zo,

van een sympathiek clublid het bestel nummer van de VW klem gekregen.
voor de volledigeheid: 191 253 139H
Waarbij H de omtrek van 46,7 mm aangeeft.
De twee klemmen op de uitlaten zelf zien er verser uit dan die bij de collector en ze zien er ook dikker uit. Die twee heb ik nog flink aan kunenn draaien maar die bij de collector is helemaal vast geroest en ook een wd40 bad heeft niks geholpen. Ik krijg een 11 sleutel er niet op en een 12 draait erover heen. hoewel de bout zelf er niet afgerond uitziet. MMM zal wel. Ik haal een verse ring bij de VW en dan eens kijken of we die ouwe er niet af kunnen slijpen ofzo op de sleuteldag bij grootmeester Ad :-) Daar gaar toch de schokker eronder uit dus hebben we wat ruimte....

marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.077 seconden