Lekke band

29 mrt 2009 21:49 #1 door ikkyo
Lekke band werd gestart door ikkyo
Heb ik weer !!

Nieuwe trail attacks (nog geen 500 km) en vanmiddag een spijker in de achterband.
Aangezien ik een eigen zaak heb in automaterialen en gereedschappen, daar nog net kunnen komen.

Spijker gelokaliseerd (in een groef) en hier maar een veter 'ingeschoten'.
Bij mijn vorige motor (een buikschuiver) zou ik hier geen goed gevoel bij hebben, aangezien ik regelmatig 200+ reed met die motor. Maar bij de Varadero voorzie ik geen problemen, toch ?!

Iemand hier ook ervaring mee ??

Groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2009 05:33 #2 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic Lekke band
2 banden 1 leven?
1 band 2 levens ::)
niet doen zo veter ik heb ze ook  maar voor de motor  ???
bmw zitten ze er bij dus kan wel ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2009 10:24 #3 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Lekke band

Heb ik weer !!

Nieuwe trail attacks (nog geen 500 km) en vanmiddag een spijker in de achterband.
Aangezien ik een eigen zaak heb in automaterialen en gereedschappen, daar nog net kunnen komen.

Spijker gelokaliseerd (in een groef) en hier maar een veter 'ingeschoten'.
Bij mijn vorige motor (een buikschuiver) zou ik hier geen goed gevoel bij hebben, aangezien ik regelmatig 200+ reed met die motor. Maar bij de Varadero voorzie ik geen problemen, toch ?!

Iemand hier ook ervaring mee ??

Groeten

Zou niet weten waarom dat niet kan. Op de rijschool doen we niet anders. Je kan wel aan de gang blijven met steeds een nieuwe band erop gooien. Volgens mij een commerciële fabel dat je dat bij een motorband niet moet doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2009 10:44 #4 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Lekke band

2 banden 1 leven?
1 band 2 levens ::)
niet doen zo veter ik heb ze ook  maar voor de motor  ???
bmw zitten ze er bij dus kan wel ;)


Ligt het nu aan mij, maar ik kan hier geen chocola van maken  ;D

Wel of niet ?

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2009 11:54 #5 door I'm a gone man...
Beantwoord door I'm a gone man... in topic Lekke band

Volgens mij een commerciële fabel dat je dat bij een motorband niet moet doen.


Mee eens! Rij al 20 jaar motor en heb (helaas) ook al enkele keren vroegtijdig een 'vreemd object' in een veel te nieuwe band gehad  :o
Heb zelfs een keer 'iets' uit mijn band gepulkt, en toen ik de lucht hoorde ontsnappen heb ik er een kruisschroef ingedraaid en daar nog een paar weken (tot de band vervangen moest worden vanwege geen profiel meer) gewoon mee doorgereden  ;D
Toegegeven: met die schroef in de band zou ik niet over de Duitse snelweg naar Oostenrijk zijn geblazen, maar voor het gewone woon-werk verkeer (inclusief een tiental KM snelweg): why the hell not  ::) ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2009 16:12 #6 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Lekke band
Het hangt erg af van het type band en het gebruik.
als ie mooi recht is het gat en niet schuin dat er meerdere koortlagen beschadigt zijn.

wat ik ook wel gezien is dat ze de band eraf halen en dan plakken aan de binnen kant , wel balanceren dan.

is een setje met een patroon geen idee ?? om het lek te dichten , kan mooi met die spaakloze wielen .
op m'n AT kan dat niet , heb een compressortje bij me om bij lekke band nog ergens heen te kunnen.

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2009 01:19 - 31 mrt 2009 01:24 #7 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Lekke band
Je mag een motorfiets band repareren  echter hiervoor gelden wel enkele regels

het gat mag nooit groter zijn dan 3 mm in doorsnede en afh van de snelheids codering is er een beperking van het aantal reparaties per band zo mag er op een ZR band maar 1 reparatie  zijn uitgevoerd.
daarnaast
de loop van de beschadiging moet te zien zijn maw het gat moet te volgen zijn
en daarnaast mag het gat niet verder uit het midden liggen dan 30 graden naar beiden zijde.
Vanuit deze gedachte dient dus iedere lekke band gedemonteerd te worden ter controle
iedere reparatie onderweg betreft dus enkel een nood reparatie

De voornaamste reden waarom banden zaken niet happig zijn op reparatie van motorfietsbanden is dat zij verantwoordelijkheid voor de reparatie dragen.
echter het is onmogelijk on de preciese beschadiging te zien en bovendien de gevolgen van deze penetratie.
geen enkele fabrikant draagt zodoende  nog verantwoordelijkheid na reparatie van de band
en wordt  het liefst over gegaan tot vervanging van de band.

simpel wat ik niet gedaan heb.. kan ik ook de schuld niet van krijgen
Ik vind het onnozel om te denken dat snelheid iets veranderd aan het mogelijk risico wat je bewust neemt en daar kun je je zelf en anderen mee in gevaar brengen

lek rijden is vervelend maar het kan nog vervelender worden als je deze band niet op zijn minst door een vakman laat bekijken.
volgens statistieken wordt het meest lek gereden in de laatste 20 % van de levensduur van de band.
vooral nagels en spijkers zijn dan favoriet
dan ook nog vaker de achterband
voorband wipt het omhoog en vervolgens plant de achterband er zich mooi in,, :D
lek rijden bij binnen banden is vervelender om dat  alle penetraties hierin een scheur geven en die gaat langzaam verder vandaar d at een tubeless minder snel leegloopt
iets om rekening mee te houden..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2009 19:00 #8 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Lekke band

volgens statistieken wordt het meest lek gereden in de laatste 20 % van de levensduur van de band.
vooral nagels en spijkers zijn dan favoriet
dan ook nog vaker de achterband
voorband wipt het omhoog en vervolgens plant de achterband er zich mooi in,, :D
lek rijden bij binnen banden is vervelender om dat  alle penetraties hierin een scheur geven en die gaat langzaam verder vandaar d at een tubeless minder snel leegloopt
iets om rekening mee te houden..

Daarom deze week bij de mijne nieuwe Pirelli's er onder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2009 19:10 #9 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic Lekke band

Daarom deze week bij de mijne nieuwe Pirelli's er onder.


welk type ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2009 20:36 #10 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Lekke band

Daarom deze week bij de mijne nieuwe Pirelli's er onder.


Wat zat er eerst onder? En hoe rijden de pirelli's ter vergelijking?

Gr. Marc

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2009 22:48 #11 door vara 2
Beantwoord door vara 2 in topic Lekke band
Jup, bij mij zitten er nog steeds Pirelli MT 90 scorpion onder , op de vara komen er geen andere op en ook op de TA van het vrouwtje zitten ze er onder.

vara 2

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2009 23:26 - 31 mrt 2009 23:30 #12 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Lekke band

Wat zat er eerst onder? En hoe rijden de pirelli's ter vergelijking?

Gr. Marc

Heb er nu Anakkee onder liggen, maar bevallen mij niet, ze geven mij geen vertrouwen met nat wegdek :-\ Droog zijn het super banden ;D Ligt waarschijnlijk ook aan mijn vering. Heb wp erop maar niet goed afgestemd op elkaar. Had de vorige eigenaar gedaan. TZT iets anders erop ::)
De Pirelli's heb ik gekozen omdat er toch een mooi profiel op zit om af en toe eens het bos in te duiken :P Had ook de touranche kunnen nemen maar die slijten sneller is mij verteld ??? Van de Pirelli's weet ik alleen dat ze zowel op nat als droog wegdek uitstekend presteren. Ook is de band veel stugger in de wangen dan de Anakkee. Daar ligt ook het probleem denk ik met die band, onze motor is er gewoon te zwaar voor :'( Zeker als je lekker door de bochten wilt knallen  ;D en de band dus veel zijwaartse druk krijgt te verwerken.
Maar goed, ik ben geen expert op het gebied van banden :-[ Dus wat ik hier zeg is alleen mijn mening :angel: Ik zal TZT mijn bevinding van de pirelli's op het forum geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2009 16:18 #13 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Lekke band

Heb er nu Anakkee onder liggen, maar bevallen mij niet, ze geven mij geen vertrouwen met nat wegdek :-\ Droog zijn het super banden ;D Ligt waarschijnlijk ook aan mijn vering. Heb wp erop maar niet goed afgestemd op elkaar. Had de vorige eigenaar gedaan. TZT iets anders erop ::)
De Pirelli's heb ik gekozen omdat er toch een mooi profiel op zit om af en toe eens het bos in te duiken :P Had ook de touranche kunnen nemen maar die slijten sneller is mij verteld ??? Van de Pirelli's weet ik alleen dat ze zowel op nat als droog wegdek uitstekend presteren. Ook is de band veel stugger in de wangen dan de Anakkee. Daar ligt ook het probleem denk ik met die band, onze motor is er gewoon te zwaar voor :'( Zeker als je lekker door de bochten wilt knallen  ;D en de band dus veel zijwaartse druk krijgt te verwerken.
Maar goed, ik ben geen expert op het gebied van banden :-[ Dus wat ik hier zeg is alleen mijn mening :angel: Ik zal TZT mijn bevinding van de pirelli's op het forum geven.



ik hoor hele wisselende ervaringen ,, over de MT 90 ,, leek met net ene tikkie grover dus iets beter dan een tourance
kan je iets meer op een zandweg ,, maar echt boenderen dat doe je met een dero toch niet lijkt me....


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2009 16:30 #14 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Lekke band


ik hoor hele wisselende ervaringen ,, over de MT 90 ,, leek met net ene tikkie grover dus iets beter dan een tourance
kan je iets meer op een zandweg ,, maar echt boenderen dat doe je met een dero toch niet lijkt me....

Kom net bij Ad vandaan en heb de eerste 85 km met deze banden erop zitten. Viel meteen op dat ze minder lawaai maken dan de Anakkee. Stuurt makkelijk en beter maar dat kan ook komen door de nieuwe olie in de voorbenen.
En hoezo niet "echt boenderen" met een Varadero ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2009 09:49 #15 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Lekke band

Kom net bij Ad vandaan en heb de eerste 85 km met deze banden erop zitten. Viel meteen op dat ze minder lawaai maken dan de Anakkee. Stuurt makkelijk en beter maar dat kan ook komen door de nieuwe olie in de voorbenen.
En hoezo niet "echt boenderen" met een Varadero ???


op de weg zeker wel, leuke machine om sportrijders op hele bochtige wegen met hoogte verschillen te pesten
maar op het zand ,, vind een AT al een hand vol als het mul is


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 apr 2009 00:14 #16 door kees
Beantwoord door kees in topic Lekke band
Rema Tip-Top = TOP!

Ik heb tegenwoordig 7 plakkers op mn voorband  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2009 12:16 #17 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Lekke band

Heb er nu Anakkee onder liggen, maar bevallen mij niet, ze geven mij geen vertrouwen met nat wegdek :-\ Droog zijn het super banden ;D Ligt waarschijnlijk ook aan mijn vering. Heb wp erop maar niet goed afgestemd op elkaar. Had de vorige eigenaar gedaan. TZT iets anders erop ::)
De Pirelli's heb ik gekozen omdat er toch een mooi profiel op zit om af en toe eens het bos in te duiken :P Had ook de touranche kunnen nemen maar die slijten sneller is mij verteld ??? Van de Pirelli's weet ik alleen dat ze zowel op nat als droog wegdek uitstekend presteren. Ook is de band veel stugger in de wangen dan de Anakkee. Daar ligt ook het probleem denk ik met die band, onze motor is er gewoon te zwaar voor :'( Zeker als je lekker door de bochten wilt knallen  ;D en de band dus veel zijwaartse druk krijgt te verwerken.
Maar goed, ik ben geen expert op het gebied van banden :-[ Dus wat ik hier zeg is alleen mijn mening :angel: Ik zal TZT mijn bevinding van de pirelli's op het forum geven.


Het zal niet meer lang duren of ik ben toe aan een nieuwe bandenset. Dus Bill... Wat zijn je bevindingen van de pirelli's?

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2009 21:15 - 11 juni 2009 21:18 #18 door vara 2
Beantwoord door vara 2 in topic Lekke band
Bij mij blijven het Pirelli MT90 en een setje kost bij mijn bandenboer 250 € uitbalanceren en plaatsing inbegrepen . Nu , ook het gevoel op de weg en soms een beetje off-road erbij blijven het voor mij rubbers die goed presteren en ook bij regenweer daar ik een doorrijder ben en nog nooit voor een verrassing ben komen te staan . Ook het aantal kmrs valt zeker mee , zo rond 14000 a 16000 kmrs en dan worden ze pas vervangen en zijn ze ook redelijk mooi rond gebruikt . Ik begrijp niet waarom er echt niet meer gebruik word van gemaakt . Proberen zou ik zeggen . En natuurlijk is alles ook naar eigen gevoel .

vara 2

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.086 seconden