Ik geef het op.....

01 apr 2009 15:27 - 01 apr 2009 19:19 #1 door Michielxl1000
Ik geef het op..... werd gestart door Michielxl1000
Ik had besloten alle negatieve ervaringen die ik de laatste tijd met mijn Dero heb gehad achter me te laten. Het mooie weer komt er aan dus waarom niet gewoon genieten?

Maadagavond even een klein uurtje rond gereden met een stralend zonnetje. Voelde ik dat goed? Ging het dan toch weer kriebelen??
Maar ik ga niet over 1 nacht ijs. Dus gisteravond wederom met een stralend zonnetje en een bijna stralende glimlach weer op de Dero geklommen.

Na 10 minuten was dat stralende er wel meteen af: aangereden door een auto die een parkeerplaats verliet! Ik zag hem aan komen, achter een geparkeerde bus vandaan. Ik dacht nog: die stopt want we hebben elkaar gezien. Voor de zekerheid toch maar het midden van de weg opgezocht. Het mocht niet baten: hij reed gewoon door, al draaiend in mijn richting. Uitwijken ging niet meer. Hij pakte mij voor aan de zijkant en schraapte langs de hele zijkant naar achteren.
Gelukkig had ik al flink afgeremd en kon ik daardoor de motor overeind houden. Nog voor ik tot stilstand kwam klonk er een enorme vloek aan de binnenkant van mijn helm ( ??? ??? ???). Wonderwel was ik zelf ongedeerd, maar mijn Dero was er minder aan toe.

In een reflex die ik zelf niet meer kan herinneren heb ik waarschijnlijk mijn rechterbeen omhoog getrokken om de bumper van de auto te ontwijken. Want er zitten over de hele zijkant krassen en butsen, ook op de plek waar normaliter mijn been had moeten zitten. Dankzij de relfex heb ik vermoelijk een flinke beenbreuk weten te ontlopen. De valbeugels hebben hun nut wel bewezen: de rechterbeugel is helemaal ingedeukt maar heeft waarschijnlijk erger voorkomen.

Ik heb de motor vandaag weggebracht naar het schade bedrijf. Er moet nog een expert naar kijken maar de eerste schatting is een schade van zeker 2000 euro. Als de hele uitlaat vervangen moet worden kunnen we daar nog leuk bedrag bij op tellen.

Ik weet nog niet wat ik ga doen: professioneel laten herstellen en dan alsnog de motor verkopen (de lol is er nu echt wel vanaf >:() of de motor aan een opkoper verkopen en de helft van het schadebedrag laten uitkeren. Het hangt er vanaf wat het allemaal gaat kosten / opleveren. En hoe ik er over een paar dagen over denk.

Vreemd genoeg ben ik helemaal niet geschrokken van de aanrijding. Ik was heel even boos, toen blij dat ik niet omgevallen was en nog helemaal heel was. Daarna kwam de gelatenheid. Zo van: het is nu wel duidelijk dat het niet zo mag zijn met mij en mijn Varadero..... :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2009 15:39 #2 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Ik geef het op.....
Het is erg genoeg dat je die auto geraakt hebt. Als je zelf niets hebt is het wonderlijk goed afgelopen.
Als je motor wilt rijden moet je het niet opgeven. Nooit. Als ik het zo lees moet je juist meer rijden. Je wist dat de auto eraan kwam.....Stoppen bij twijfel. Met een motor kun je enorm remmen!  Volgens mij is het de ervaring die ontbreekt, als ik zo brutaal mag wezen. Misschien had je juist een stoot gas moeten geven.  Ik ben zelf 2x op training geweest in Lelystad (ANWB) en heeft enorm geholpen. Is 10 jaar geleden maar helpt enorm om meer zekerheid te krijgen. Neem een training bij William zou ik zeggen.... enne km-ters maken! :P  er zijn ritten genoeg  ;D

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2009 15:55 #3 door I'm a gone man...
Beantwoord door I'm a gone man... in topic Ik geef het op.....
Verschrikkelijk balen zeg  >:(
Gelukkig ben je er zelf goed van af gekomen  :-\
Een opmerking die een béétje aansluit bij de opmerking van mijn voorganger:
Als je door dit (en andere?) ongeluk(ken?) mocht besluiten om het motorrijden aan de wilgen te hangen dan toont dat imho aan dat het motorrijden "niet in je genen zit", dat moet je dan ook niet afdwingen...
Als je na al deze tegenslag toch besluit om motor te blijven rijden... tja, dan zit het virus gewoon in je bloed en daar helpen geen tien paarden aan  ;D
In ieder geval succes met de afhandeling van dit (on)geval...  C:-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2009 16:27 #4 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Ik geef het op.....
Gelukkig ben je zelf nog heel
En hopelijk dokken ze snel en genoeg dat je wat kan kopen wat beter gaat.

er is wel kans dat je over een dag of wat een terug slag krijgt .


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2009 16:36 #5 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Ik geef het op.....

Het is erg genoeg dat je die auto geraakt hebt. Als je zelf niets hebt is het wonderlijk goed afgelopen.
Als je motor wilt rijden moet je het niet opgeven. Nooit. Als ik het zo lees moet je juist meer rijden. Je wist dat de auto eraan kwam.....Stoppen bij twijfel. Met een motor kun je enorm remmen!  Volgens mij is het de ervaring die ontbreekt, als ik zo brutaal mag wezen. Misschien had je juist een stoot gas moeten geven.  Ik ben zelf 2x op training geweest in Lelystad (ANWB) en heeft enorm geholpen. Is 10 jaar geleden maar helpt enorm om meer zekerheid te krijgen. Neem een training bij William zou ik zeggen.... enne km-ters maken! :P  er zijn ritten genoeg  ;D

Misschien makkelijk, maar ik sluit me volledig aan bij bovenstaande woorden. Gevaar conceptie is momenteel een hot item binnen de rijschool wereld. En je ziet maar niet voor niets. Bij twijfel altijd zelf het initiatief houden en niet afwachten wat de andere doet. Treurig dat je zo'n pech heb met je Varadero, maar als je een At had gehad was het dan ook niet gebeurd ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2009 17:08 #6 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic Ik geef het op.....
Denk nooit voor een ander medeweggebruiker!
Een rijvaardigheidstraining kost minder dan een mooie DB-uitlaat!!!!!!!!!!! ;)

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2009 17:44 #7 door Streetbikertje
Beantwoord door Streetbikertje in topic Ik geef het op.....
&^%#&$* koekblik bestuurders ook altijd.... :-[

succes en sterkte

Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
CBR 600 Hurricane 1990
1968 Mccormick D439
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2009 19:23 #8 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Ik geef het op.....
Mooi dat je zelf geen letsel hebt overgehouden, en succes met de afhandeling.

Maaruhh, kom op he! Niet zomaar opgeven hoor, motorrijden is geweldig en dat weet jij ook, gewoon stug volhouden, en inderdaad flink km maken. Ik heb die van van mij ook al 2 keer laten pleuren, de ene keer kon ik er afspringen en de andere keer was heel m'n pak naar de klote gescheurd en zat ik onder de blauwe plekken en kneuzingen. Dit alles zonder valbeugels, dus dokken maar Marc..
Maar ik heb er van geleerd (heb nu valbeugels ;)), maar opgeven nooit en nimmer nie!!


Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2009 07:49 #9 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Ik geef het op.....
Dit is gewoon echt kl*te pech. Maar ik begrijp het wel, als je al niet happy bent met deze fiets en dan ook nog eens dit, zou ik ook geen zin meer in die fiets hebben....gewoon weg ermee en een andere kopen. Als de tegenzin voor deze fiets erin zit zal die nooit meer echt jouw fiets worden. En wat dan nog? is maar een fiets....zat andere te koop :-) of het nu een dero is of niet.....gaat toch echt om het met plezier rond tuffen.....
Heel goed dat je de reflexen had om in ieder geval niet zelf schade op te lopen......

Succes met de volgende fiets....met of zonder dynojet kit......

Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2009 08:35 #10 door Michielxl1000
Beantwoord door Michielxl1000 in topic Ik geef het op.....
Dank voor de reacties.

Of het een gebrek aan ervaring en motorvirus is weet ik niet. Ik heb jarenlang door weer en wind zonder winterstop doorgereden, nationaal en internationaal toertochten gemaakt, KNMV voortgezette rijopleidingen gevolgd en nog nooit iets gehad. Zelfs niet omgevallen. Ik ga er vanuit dat de ervaring met de jaren wel gekomen is.

Het feit dat ik de motor overeind heb weten te houden ondanks de toch forse klap (dat bleek gisteren bij het schadebedrijf maar weer eens….meer schade dan ik dacht…) is denk ik toch te danken aan de voortgezette rijopleidingen uit het verleden.
Maar hoewel ik blij ben dat ik er zelf zonder (letterlijk en figuurlijk) kleerscheuren vanaf gekomen ben, blijft het toch knagen: had ik het kunnen voorkomen, had ik anders moeten reageren, mezelf nog zichtbaarder moeten maken? De auto stond stil, waarom ging hij toch weer rijden? Afijn, het maakt je in ieder geval nog eens bewust van de risico’s en van het feit dat je niet kunt vertrouwen op automobilisten.

Ik ga niet stoppen met motorrijden. Maar de (huidige) Dero en ik….it looks like it’s just not ment to be.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2009 11:38 #11 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Ik geef het op.....
Het zit echt in de lucht dit seizoen,...ik kom vrolijk met 140 over de linerhelft van de weg naar huis tuffen en zie plots een Mini cooper Cabrio opzij komen. Ik had nog niet de tijd om te toeteren.... Coopertje blijft vrolijk naar links komen en ik steeds dichter bij de vangrail.....Nu is een dero toch niet klein en een coopertje wel dus je zou denken dat ie mij op zo'n 40 centimeter naast zijn hoofd zou zien...kennelijk niet...flink gas gegeven en voor hem uit mezelf in veiligheid gebracht.....
Niks gebeurd gelukkig maar ik had wel even een kloppend hartje....
Raar genoeg was ik eerder behoorlijk pissed off dan bang...en eigenlijk was ik het twee stoplichten verder al weer vergeten....zo onwerkelijk is het kennelijk om volstrekt onzichtbaar te zijn op zo'n grote fiets.
Nog twee stoplichten verder komt het coopertje naast me staan, raampje omlaag, jonge sneuzel met modern lang haar etc...helemaal bleek en gelukkig een echt gemeend excuus..hij was er gelukkig erg van geschrokken en zal in het vervolg wel beter uitkijken...na het excuus zag ik hem een u turn maken dus hij was kennelijk een flink stuk achter me aangereden om excuses te kunnen maken....ik moest wel een beetje lachen en kon vaderlijk zeggen dat er gelukkig niets gebeurd was.....
Maar het is inderdaad ZO gebeurd......

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2009 13:49 #12 door willem
Beantwoord door willem in topic Ik geef het op.....
quot: jonge sneuzel met modern lang haar etc...

Tja 'al' 43 hè! ;D

[img]http://G:\Mijn afbeeldingen\beatles.jpg

Na TA en AT nu kATm
TCN lid 225  ;  30-04-2001- tot 31-12-2012

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2009 14:12 #13 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Ik geef het op.....
;D

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2009 17:25 #14 door bulldog
Beantwoord door bulldog in topic Ik geef het op.....
He michiel je hebt ook echt geen geluk met deze varadero, misschien dat een andere het wel voor je is. in ieder geval heel veel succes met alles wat je in de toekomst gaat rijden.

groet raymond

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2009 14:16 #15 door willem
Beantwoord door willem in topic Ik geef het op.....
Is dit niet een typisch geval van pech? Tuurlijk moet je zelf opletten en moet de blikbestuurder uitkijken. Maar heb je zelf niet eens iets over het 'hoofd'gezien ooit? Ik wel hoor  :-[. Maar ik heb ooit eens gelezen dat alles wat je niet doodt, maakt je sterker!!(en ook slimmer)
Wat ik hiermee wil zeggen is, dat je elke rit wel iets bijleert.
Ja een voortgezette rijopleiding wil ik (ook na 37 jaar rijbewijs waavan 19 met motor) nog steeds eens doen, maar is natuurlijk ook geen verzekering tegen 'domme' ongelukken of samenlopen van omstandigheden! Het heeft natuurlijk niets met het merk of type van je voertuig te maken.....(nou ja , choppers met voorvorken van hier tot morgen de hele dag, reageren wel íetsje trager met sturen en remmen >:D)

Gewoon: pick-up the pieces and go!!!!!!!!

Sterkte! Wout.


Na TA en AT nu kATm
TCN lid 225  ;  30-04-2001- tot 31-12-2012

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2009 18:57 #16 door Michielxl1000
Beantwoord door Michielxl1000 in topic Ik geef het op.....
Tja, verzekeringsbedrijven zijn nou eenmaal niet zo happig op het uitbetalen van claims. And trust me, I know....Ik werk al meer dan 12 jaar bij verschillende verzekeringsbedrijven......

Anyway, het schadetaxatierapport is binnen. Schadebedrag: bijna 3000 euro.
Nieuwe benzinetank, nieuwe rechterkuip, nieuwe onderkuip, nieuwe schetsplaat, nieuwe valbeugels, ect.

Helaas kan de motor wegens drukte pas 5 mei gerepareerd worden. Wordt het eindelijk mooi weer, staat de motor met schade......

Stiekem hoop ik dat de motor door alle nieuwe onderdelen er weer zo mooi uit gaat zien dat ik er opnieuw verliefd op word!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2009 20:27 #17 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Ik geef het op.....
Goed nieuws er is nog hoop .
Ik zelf heb tien jaar niet op de motor gezeten en niet eens door een slechte ervaring , nu rij ik sinds een maand of drie weer .
Ik snap er niks van tien jaar niet en nu ben ik er niet meer vanaf te slaan , het is een virus en steekt gewoon weer de kop op .
De vollhouder wint . Groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.113 seconden