breedte van uitlaatklemmen

20 dec 2011 22:46 #1 door Cas
breedte van uitlaatklemmen werd gestart door Cas
Hallo Allemaal

In 1987 mijn GoldWing verkocht en sinds kort een Varadero 2003 aangeschaft in Egmond. In al die tijd geen motor gereden dus het was best wel spannend vooral met de storm op donderdag 2 weken geleden toen ik meteen 166 km moest rijden van Egmond naar Roosendaal. De Varadero toonde zich zelfs voor een heropstapper een zeer gemoedelijke motorfiets en ik had zelfs niet echt veel last van de wind. Op sommige stukken zelfs 140 km/u kunnen rijden.
De motor is nu bijna volledig gedemonteerd en alles is weer mooi gepoetst en bijna klaar om weer in elkaar te zetten. Nieuwe olie, koelvloeistof bougies etc. en ik zal de komende tijd best nog wat vragen hebben.
Hier is de eerste: de standaard uitlaatklemmen hebben een breedte van 21 mm en ik heb nu volkswagenklemmen met een breedte van 26 mm. Kan ik deze monteren of moet ik de standaard breedte aanhouden?

Groet Cas

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2011 01:01 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic breedte van uitlaatklemmen
welkom,

je kunt de VW klemmen gewoon monteren

denk zeker voordat je dit doet aan het feit dat het beter is om de pakkingbus die net achter de achterste cylinder boven de achterbrug te vervangen voor een alu bus

je weet dan zeker dat deze  blijft zitten

ook met de vw klem komt het voor dat deze stuk gaat

ps..uit roosendaal  das wel heel dicht bij sprundel :))

21 dec 2011 08:26 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic breedte van uitlaatklemmen
A: gefeliciteerd met de Dero!
B: Nu wel ff lid worden van de TCN (mocht dit nog niet zijn gebeurd...  ;) )
C: En natuurlijk: www.varadero-international.com
D: Alle info over de uitlaatklem: users.bart.nl/~stikfort/new_internationa...y_exhaustgasket.html

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

21 dec 2011 11:40 #4 door Cas
Beantwoord door Cas in topic breedte van uitlaatklemmen
Bedankt Ad, ik zal de klemmen monteren als ik zover ben, eerst de klepspeling nog ff controleren. Ik heb een compleet nieuwe pakkingset hier liggen, lijkt op aluminium, moet ik voor de achterste bus massief aluminium gebruiken?
Sprundel ligt inderdaad vlakbij Roosendaal en je zult me wel regelmatig binnen zien vallen.
Het lidmaatschap van TCM is inmiddels een feit :).

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

21 dec 2011 16:10 #5 door Waffie
als je  de link van bernard hebt gevolgt wordt het probleem uitgelegd en een massieve bus lost dit beter op dan de graffiet pakking bus... mk4 etc

en bedankt voor je lidmaatschap..

mvg ad

21 dec 2011 21:44 #6 door Cas
Bedankt, ik ga ermee aan de slag.

22 dec 2011 08:46 #7 door Two Plugs
Ad heeft gelijk, dat met die massieve bus werkt het beste (vooral aluminium). Een goede optie is echter door 1,5 pakking toe te passen ipv één pakking. Je haalt dus 2 originele Honda pakkingen, en de VW klem. Die 2 pakkingen schuif je gedeeltelijk (voor de helft) overelkaar (zodat hier dus 1,5 pakking ontstaat). Werkt op mijn Dero inmiddels 75.000 km zonder problemen. Op die van Karinda zelfs al meer dan 125.000 km!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

22 dec 2011 15:09 #8 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic breedte van uitlaatklemmen
Bernard het lijkt er op dat je nog nooit zo'n pakking van dichtbij hebt gezien, maar het bestaat van zijn levensdagen nooit dat je twee pakkingen OVER ELKAAR kunt schuiven en dan ook nog kan monteren.
Je moet eerst 1 pakking ring erop schuiven en dan schuif je er nog een derde ring op, dat derde gedeelte kun je maken door een hele ring voorzichtig met een dremel door te slijpen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

22 dec 2011 15:47 #9 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic breedte van uitlaatklemmen
zo krijgt Bernard toch nog gelijk  ;D  3e ring ??

en dan schuif je er nog een derde ring op, dat derde gedeelte kun je maken door een hele ring

Je zaagt, snijd of dremelt een van de 2 pakkingringen middendoor.
Nu kun je kiezen voor de hele ring eerst ( aan te bevelen) en dan de 2e halve hele ring erin meppen.
Dan de uitlaat erop schuiven ( gaat echt niet licht)
Goeie klem erop en de hele handel zit voorlopig.

Nogmaals de aanbeveling om een alternatieve ring te nemen van messing of aluminium.
Het probleem is dan definitief uit de wereld

Suc6

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

22 dec 2011 18:53 #10 door Cas
Bedankt voor alle reacties, ik ga 2 nieuwe pakkingringen bestellen en monteer in alle 3 de bussen een halve ring erbij. Mocht het dan nog fout gaan dan ga ik zoeken naar massieve ringen. Toch vreemd dat Honda niet zelf met goede pakkingringen komt.
Groet Cas

22 dec 2011 20:43 #11 door xrvtuur
je hoeft alleen bij de pakking die het dichtste bij de achterste cilinder zit een extra stuk pakking te doen, bij de andere twee (die naar de dempers) hoeft het niet. die blijven gewoon heel. Dat die pakking stuk gaat komt door de hitte zo kort bij de achterste cilinder en omdat de pakking iets te kort is kun je verkeerd monteren en blaast er hete uitlaatgas langs de pakking en daar kan hij niet zo lang tegen, is eigenlijk een constructie fout, ze hadden die pijp vanaf de cilinder wat langer moeten maken.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

22 dec 2011 22:33 #12 door Waffie

Bedankt voor alle reacties, ik ga 2 nieuwe pakkingringen bestellen en monteer in alle 3 de bussen een halve ring erbij. Mocht het dan nog fout gaan dan ga ik zoeken naar massieve ringen. Toch vreemd dat Honda niet zelf met goede pakkingringen komt.
Groet Cas

hallo cas

als je de boel nog niet gedemonteerd hebt zou ik gaan voor de alu bus... dit werkt echt beter !!
zeker de arbied die er mee gemoeid is is het opnieuw herstellen  gewoon weg lastiger

zoals aangegeven is het plaatsen van extra pakkingbussen gewoon lastig omdat de ruimte er eigenlijkniet voor beschikbaar is

22 dec 2011 22:54 #13 door Menno
Beantwoord door Menno in topic breedte van uitlaatklemmen

Hoe kom je aan een aluminium bus?

22 dec 2011 22:58 #14 door Cas
Ad, heb jij die alu bussen toevallig liggen?

23 dec 2011 02:23 #15 door Waffie
het is een maat product en zodoende NOOIT op voorraad.

wordt op bestelling  gedraaid uit een stuk alu

je hebt dus de 2 maten nodig (100/mm nauwkeurig) voor exacte passing

(je kunt niet alles hebben :angel:)

23 dec 2011 10:09 #16 door xrvtuur
Is misschien wel een goed handeltje voor je Ad, alle Dero's komen een keer aan de beurt, dat zijn er wereldwijd heel wat, je zet die alu bussen op Ebay en je loopt binnen  ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

23 dec 2011 14:41 #17 door Waffie
cnc opdrachtje is al eens voor bij gekomen hier op het forum,

maar dat aantal valt reuze mee... de meeste gebruiken nog steeds de grafiet bus en als ze 3-4000 km per jaar rijden duurt het weer een tijdje voordat het probleem de kop op steekt

nederland is geen motorrijders land... :-[

23 dec 2011 15:29 #18 door xrvtuur
je hebt gelijk, gelukkig zit ik niet in de handel :P

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

23 dec 2011 19:07 #19 door Two Plugs
Beste allemaal,

De alu bus (maar dan van messing) is gewoon voorradig via www.varadero-international.com en het Engelse Varadero forum!
Voor interesse... Ff via varadero-international per PM contact opnemen met Stewart (Nickname: SB)
Als je de gewone pakkingen zoals door mij bedoelt en door 'Tuur beschreven monteert, ben je echter ook definitief van het probleem af.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

23 dec 2011 19:24 #20 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic breedte van uitlaatklemmen

Beste allemaal,

De alu bus (maar dan van messing) is gewoon voorradig via www.varadero-international.com en het Engelse Varadero forum!
Voor interesse... Ff via varadero-international per PM contact opnemen met Stewart (Nickname: SB)
Als je de gewone pakkingen zoals door mij bedoelt en door 'Tuur beschreven monteert, ben je echter ook definitief van het probleem af.

Jou engels is waarschijnlijk 10 keer beter alst mijne maar zo makkelijk is dat nog zo efe niet op die site.
Is er niet een handelaartje in Nederland die ze heeft?

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.121 seconden