breedte van uitlaatklemmen

23 dec 2011 21:20 #21 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic breedte van uitlaatklemmen

Jou engels is waarschijnlijk 10 keer beter alst mijne maar zo makkelijk is dat nog zo efe niet op die site.
Is er niet een handelaartje in Nederland die ze heeft?


Helaas niet, Ron...  :-\

Maar zoals gesteld... als je de VW klem in combi met de 2 originele pakkingen gebruikt, HEB JE HET PROBLEEM OPGELOST. Zoals gesteld, hiero op 2 motoren inmiddels respectievelijk 75.000 en 125.000 km ervaring met deze modificatie. NB... kosten voor deze oplossing zijn ook lager dan een 'custom made' bus...  ;D ;)

Clubdealer Mulders Motoren ( www.muldersmotoren.nl ) maakt ze van Aluminium voor Dero's in Politiedienst. Ff contact opnemen met Marcel (de monteur die het oorspronkelijke idee heeft uitgedokterd)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2011 23:39 #22 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic breedte van uitlaatklemmen
waarom ben ik van mening dat het een maat produkt is

als je de boel gedemonteerd hebt zie js dat de pijpen ingedrukt zijn door de klemmen of wel door corrosie aangetast

vooral de pijp van de voorste cylinder naar het spruitstuk is ingedrukt en enkel met speciaal gereedschap is deze weer mooi rond te krijgen
echter de meeste zullen gewoon de tang nemen om zo de pijp weer wat meer op te zetten maar mooi rond over de gehel breedte valt niet mee.

de bovenste pijp is weer geoxideerd dus die roest en aanslag moet er ook af.
dan heb je dus een andere maar gezien deze afmetingen variable zijn.
om een goede afdichting te krijgen dien je dus minimaale speling te hebben en daarom dus op maat

als alles nieuw is  gaat sleutelen zo veel beter.. maar hoevaak komt dit voor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2011 16:26 #23 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic breedte van uitlaatklemmen
Ad brengt me met zijn posting hiervoor op nog een puntje (Dank!)

Ff een tip voor de montage... Gebruik bij het bevestigen van de klemmen kopervet! Op mijn XLV was de vorige eigenaar zo vriendelijk om dit te doen, ook bij oa de bevestiging van de uitlaatbeugels die er echt K* verroest uitzagen. Ze waren dankzij het gebruik van kopervet én ondanks de roest heel makkelijk te lossen!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2011 22:32 #24 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic breedte van uitlaatklemmen

Helaas niet, Ron...  :-\

Maar zoals gesteld... als je de VW klem in combi met de 2 originele pakkingen gebruikt, HEB JE HET PROBLEEM OPGELOST. Zoals gesteld, hiero op 2 motoren inmiddels respectievelijk 75.000 en 125.000 km ervaring met deze modificatie. NB... kosten voor deze oplossing zijn ook lager dan een 'custom made' bus...  ;D ;)

Clubdealer Mulders Motoren ( www.muldersmotoren.nl ) maakt ze van Aluminium voor Dero's in Politiedienst. Ff contact opnemen met Marcel (de monteur die het oorspronkelijke idee heeft uitgedokterd)

Oke bedankt voor de info, hoor weer wat  geblaas en gepruttel onderin, na 30.000 km lijkt de enkele bus het weer begeven te hebben,zal er dit keer een dubbele in stoppen . de VW klem had ik al. :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.062 seconden