Nieuwe staalflex remleidingen Varadero SD01

18 jan 2012 16:03 - 18 jan 2012 16:49 #1 door Menno


Ik denk dat na 11 jaar de remleidingen van mijn Dero wel eens vervangen moeten worden. Ik wil ze vervangen door staalflex leidingen.


- Heeft iemand hier al ervaring mee op een SD01?
- Zijn er problemen met het CBS te verwachten?
- Wat zijn bij benadering de kosten van een volledige set?
- Is het zelf te doen of is er specifiek gereedschap voor nodig?



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2012 21:16 #2 door jack
Beantwoord door jack in topic Nieuwe staalflex remleidingen Varadero SD01
Beste Menno,

Ik heb dit 2 jaar geleden zelf gedaan op mijn varadero uit 2003. je krijgt geen problemen met het vervangen van je remleidingen door staalflex leidingen. Het is eenvoudig zelf te doen. Ik heb alle rubberen leidingen verwijderd en ben hiermee naar het bedrijf remkaflex (zie remkaflex.nl) in alkmaar gegaan. Zij hebben alle remleidingen exact gekopieerd inclusief aansluitingen e.d.  Kosten ongeveer 250 a 300 euro. Remkaflex
Aangezien het wel veel leidingen zijn (ik dacht een stuk of 9) raad ik je wel aan om foto's te maken van hoe de leidingen op je motor zitten en hoe deze lopen. Ook zou ik aan iedere leiding een briefje bevestigen en van een duidelijke omschrijving voorzien voordat je de leidingen demonteert, plus een foto ervan maken. Ik heb dat toen niet gedaan en moest achteraf toen ik de staalflex leidingen wilde monteren eerst goed bij een andere varadero kijken hoe de leidingen ook alweer liepen.
De remdruk van de voorremmen is een stuk toegenomen en ben er erg tevreden mee.

Jack

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2012 22:26 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe staalflex remleidingen Varadero SD01
De meningen zijn verdeelt. Ik wilde het destijds ook doen op mijn MK1 (tegenwoordig Kaatjes brommer) maar door tuning specialist en clubdealer JR Tuning werd het mij met klem afgeraden vanwege het CBS gecombineerde remsysteem. Schijnt iets te maken te hebben met het mogelijk overbelasten van drukventielen die de verdeling tussen voor- en achterem regelen.

Ik heb het daarom maar gelaten voor wat het is.

Die van Kaatje remt na 12 jaar en 150.000 km overigens nog steeds als de brandweer (gemeenschappelijke noodstop tijdens ons motorvakantie-uitje naar het VIM afgelopen jaar), vrijwel net zo goed als mijn MK2 van 2004.

@ Menno: ik zou de vraag ook ff posten op het internationale forum. Zit veel expertise op dit gebied!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2012 23:37 #4 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Nieuwe staalflex remleidingen Varadero SD01

@ Menno: ik zou de vraag ook ff posten op het internationale forum. Zit veel expertise op dit gebied!



HaHa.... Dat had geen zin. Alleen een reactie van een fransman over remschijven. Maar inhoudelijk helemaal niets.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2012 08:43 #5 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe staalflex remleidingen Varadero SD01
Net als hier dus...  ;D
Ik zou het niet doen. Beschouw JR tuning toch als een kenner op dit gebied.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2012 08:44 #6 door Two Plugs

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.105 seconden