Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien

10 mrt 2012 10:27 #1 door pompie60
Sinds 1 week trotse bezitter van een varadero uit 2005. Rijdt fantastisch!!!!
Echter zonder benzine gestaan, omdat ik vertrouwde op het benzine indicatielampje. Die werkte dus niet.

Na veel gezoek de sensor gevonden, en heb toen de stekkers doorverbonden, op contact gezet en de lamp brand.
Dus waarschijnlijk is de sensor kapot.

Wat ik mij afvraag, als je de motor op contact zet gaat dan de benzine- indicatie lamp branden en na het starten uit?
Maw is er een controle of het circuit werkt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 11:31 #2 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
Bij mij gaat het lampje niet branden als ik het contact aan zet. Volgens Haynes kun je het op de volgende manier controleren: trek de twee stekkertjes los van de sensor en verbind de stekkertjes met een draadje met elkaar. Zet nu je contact op ON, Als het controlelampje op je dashboard nu gaat branden is de sensor kapot. Als het lampje niet gaat branden zit er ergens een fout in de bedrading naar het lampje toe.

wat ook nog kan is dat het lampje gewoon stuk is.

En heb je er op gelet dat allebei de benzinekranen open staan, maw was je tank wel echt leeg....

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 11:35 #3 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
Watch out ?

Zit er geen verschil in Carb en Injectie versie ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 11:44 #4 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
wat betreft de controle niet. en ik heb ook een injectieversie

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 11:47 #5 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
zo zie je maar weer,

ik kan me beter bezig houden met forumbeheer  en de techniek overlaten aan anderen

;D  ;)  C:-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 13:01 #6 door pompie60
Beantwoord door pompie60 in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
Bedankt XLVtuur voor je snelle reactie, ik neem aan dat je de test uitvoert met een lege tank, ik heb deze test uitgevoerd met een volle, en heb denk ik alleen het circuit achter de sensor heb getest en dat functioneert, want de lamp ging branden, mag ik dan aannemen dat de sensor goed is?? Omdat de lamp niet brand als ik de stekkers weer aansluit op de sensor.(met volle tank) hij zou dan ook niet mogen branden. PS de beide benzinekranen stonden open (toch maar gecheckt0.

Ga weer proberen om een lange afstand te rijden en, de tank nu niet helemaal leeg rijden natuurlijk. Om het nogmaals te testen. Anders moet ik tank aftappen, maar rij natuurlijk liever.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 13:50 #7 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
Als je de draadjes verkeerd om aansluit op de sensor gaat het lampje ook niet branden als de tank leeg is.

Uit eigen ervaring. 8)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 15:35 #8 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
Even goed lezen hoe je moet testen..... als je de draadjes die normaal op je sensor zitten eraf haalt en met elkaar verbind, en dan je contact op ON zet, als het lampje dan gaat branden is de sensor kapot. ( staat in de Haynes 3744, altijd handig zo'n boek bij je nieuwe motor)  Maar wat oldtimer schrijf is natuurlijk ook wel een hele belangrijke...

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 22:41 #9 door Menno

Bij mij gaat het lampje niet branden als ik het contact aan zet.



Bij mij (SD01 2001) gaat het lampje even branden bij contact aan en na ca. 1 seconde gaat het lampje weer uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2012 15:56 #10 door pompie60
Beantwoord door pompie60 in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
Vandaag weer lange rit gemaakt, en bij 320 km ging de lamp branden!!!! Was wel even spannend.
Oplosssing: Draden sensor gewisseld.

Iedereen bedankt voor zijn inbreng!!!!

gr Pompie60

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2012 18:13 #11 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
Kijk das lekker goedkoop opgelost en oldtimer gaat door voor de koelkast ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2012 18:14 #12 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
Yessssssss, de bonuspunten zijn voor mij ;D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2012 15:29 #13 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
Pompie gaat je waarschuwingslampje nu branden als je het contact aan zet?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2012 15:45 #14 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
Dat is toch niet normaal Arthur.
Lampie gaat pas branden als je low level hebt, niet als hij gewoon op contact staat

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2012 17:17 #15 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
zou toch kunnen bij contact aan als controle, en als je dan start gaat het weer uit. als ik mijn Vito start gaan er wel 20 lampjes branden ter controle

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2012 17:47 #16 door pompie60
Beantwoord door pompie60 in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
Nee, bij het op contact zetten gaat het lampje bij mij niet branden. Toch wel jammer zou een mooi controle middel zijn geweest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2012 21:09 #17 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien

als ik mijn Vito start gaan er wel 20 lampjes branden ter controle


Laat het woordje " ik " er tussenuit en ik neem je weer serieus  >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2012 21:40 #18 door Menno

Nee, bij het op contact zetten gaat het lampje bij mij niet branden. Toch wel jammer zou een mooi controle middel zijn geweest.



Dan heb ik een unieke Dero, die van mij doet dat wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2012 22:32 #19 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien

die van mij doet dat wel.


Carbudero  :P

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2012 23:29 #20 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien

Laat het woordje " ik " er tussenuit en ik neem je weer serieus  >:D


tja ik moet ook wel eens eten ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.209 seconden