Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien

13 mrt 2012 08:10 #21 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien


Dan heb ik een unieke Dero, die van mij doet dat wel.


Die van mij ook. Net als het ABS lampje en het olielampje. Dus niet alleen voorbehouden aan de carbudero!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2012 11:58 #22 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
dat is wel vreemd... wil iemand die zeker weet dat het controlelampje gaat branden eens kijken welke kleur draad er op de voorste stekker zit, er is een groene draad en een groen-zwarte draad.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2017 21:52 #23 door Herrie
Beantwoord door Herrie in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
Heeft er iemand nog ooit gekeken welk kleur draadje voor moet...?
Ik heb ook een 2004 model, nog nooit zo ver leeg gereden dat het lampje had moeten branden maar best jammer dat het lampje bij het aanzetten van het contact niet even gaat branden, net als het olie lampje bijvoorbeeld... Of brand het bij iemand wel bij het aanzetten van het contact op een 2004 model...?

Kleine vraag maar wel fijn om me geen zorgen te hoeven maken als ik weer eens te ver en te lang door die tweewieler verslaving ga rijden, hele tijd eruit gelegen maar motor rijden is nu eenmaal super mooi...

Op en neer naar Italië veel te vaak gestopt om te tanken, maar ja net over van Transalp 600 naar Varadero 2004 ben gewoon gewend dat je niet langer dan 2 max 3 uur kan rijden :-) En duwen met een Varadero grr ding is gemaakt om te rijden.. Heb ondertussen op lange afstanden tussen de 1:18 en 1:30 gereden met de Varadero... ja zeker weten 1:30 :-) Heb ooit elektronische cdi's bij Waffie (Ad) gehaald voor de Transalp 600 sinds die tijd rijd deze een stuk zuiniger... Kan trouwens geen afscheid nemen van de Transalp mischien is de Transalp toch meer een motor om ooit mee naar Magadan te rijden...

Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen op de weg en gelukkig soms lekker droog bij Ad.
Woon in centrum Den Bosch, mensen met stukken altijd welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2017 11:03 #24 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
het zwart met donker groene draadje zit op de voorste stekker. het reserve lampje brand niet als je het contact aan zet.  die 1 op 30 zie ik ook wel eens op de boordcomputer verschijnen maar dat is dan als je het gas dicht draait, no way dat je langdurig 1 op 30 rijd met je dero. Ik kan zo rond de 330 a 340 km rijden voordat het reserve lampje aan gaat, en dan heb je nog voor een kilometer of 60 a 70

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2017 09:40 #25 door Herrie
Beantwoord door Herrie in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
Super bedankt XRVTUUR, ben nu mijn tank aan het leeg rijden om te kijken of het lampje dan werkt!!!!!

Ik rijd liever met meer toeren maar 1:30 is soms ook realtime haalbaar, betekend 6de versnelling rustig rijden en veel gebruik maken van de lage toerentallen. Na ja 2 maal gehaald langzaam rijdend op de opengebroken  Duitse autobaan (5) met veel file waar ik niet tussendoor kon door te smalle weg...

Tanks voor de nuttige info XRVTUUR :-)

Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen op de weg en gelukkig soms lekker droog bij Ad.
Woon in centrum Den Bosch, mensen met stukken altijd welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2018 12:06 #26 door mdamstel
Beantwoord door mdamstel in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
Ik las nu net dit topic, ik heb een SD01- twee?? benzinekraantjes?? Ik stond een tijd geleden ook leeg, lampje brand wel bij starten maar dus niet als ie leeg is. Ik tank nu elke keer maar bij 200 km (dagteller). Ik ga de kraantjes checken (ik wist niet eens dat er een kraantje op zit?).

Honda Varadero (2001)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2018 15:20 #27 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien

Rendering Error in layout Message/Item: fopen(http://open.api.ebay.com/shopping?callname=GetSingleItem&appid=Transalp-TCNForum-PRD-02d9a4ca7-ac27616b&siteid=146&responseencoding=JSON&ItemID=302787532903&version=889&trackingid=&trackingpartnercode=9): failed to open stream: Connection refused. Please enable debug mode for more information.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2018 16:38 #28 door mdamstel
Beantwoord door mdamstel in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
Dank voor de tip. Ik heb al een Haynes manual (om af en toe eens in te bladeren), het was mij nooit opgevallen dat er benzinekraantjes zaten, bij mijn XT500 destijds zat er eentje duidelijk in het zicht. Mijn vorige motoren (CBR1000 en VFR 750) hadden ze ook niet of nooit opgevallen- in ieder geval nooit nodig gehad.

De motor moet van de week toch naar de dealer om de timing te laten afstellen (na vervangen kleppen en spanners loopt ie niet 100%), kunnen ze dit ook bekijken.

Honda Varadero (2001)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2020 20:51 #29 door Simonshavenaar
Beantwoord door Simonshavenaar in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
Ik kwam dit oude topic tegen, hier maar een reactie gegeven ipv een nieuw topic aanmaken.

Vandaag eindelijk weer eens een lange rit gemaakt, en halverwege die rit maar eens besloten te gaan tanken.
Had geen idee hoeveel er nog in de tank zat, motor heeft aardig lang staan draaien met testen van de spanningsregelaar, en de dagteller was uiteraard gereset door het vervangen van de accu.

Er ging in: 22.33 liter.

Hoeveel liter reserve heeft de SD02 eigenlijk, volgens mij had het waarschuwingslampje allang moeten branden?
Binnenkort toch maar even de stekker van de sensor overbruggen om het lampje te testen, en kijken hoe de stekker zit aangesloten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2020 21:07 #30 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
draadjes ff omdraaien. Is bekend euvel als de tank eraf is geweest

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2020 22:52 #31 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
inderdaad de stekkers op de sensor wisselen, er gaat 25 liter in en bij 21 liter gaat het lampje branden

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.429 seconden