Ratellend geluid bij gas geven

24 apr 2009 23:43 #21 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Ratellend geluid bij gas geven
Vandaag de motor weer helemaal afgemonteerd.
Nieuwe keerringen, nieuwe pen balhoofd lager onder en boven, nieuwe lager en stofring achter wiel, nieuwe kering bij het koppelingsstaafje, nieuwe koppelingskabel. De laatste heb ik langs de oude gelegd. Die is namelijk alleen beschadigd maar nog niet gebroken  ;D dus als die nu breekt is het een kwestie van even wisselen  ::) Het geratel wat ik hoorde is een lekke uitlaat bocht precies bij het spruitstuk va de achterste cilinder  >:( Daar kan je ook zo lekker bij  :'( Het is niet zo dramatisch dat er gelijk een nieuwe op moet, maar het zit er wel aan te komen. Dus wie er een weet..........
Motor rijdt weer als een  ??? Varadero  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2009 20:29 #22 door Bill

Bill, jouw Dero is toch verhoogd..? Misschien zit je ondertussen door je kettinggeleider heen  ::)

Even een oud topic nieuw leven in blazen.
Ratelen was weg maar ik had nog steeds het idee dat er wat aanliep of zo.
Weer de aandrijf lijn gecontroleerd en nu eens alles los gehaald. En jawel Erik je hebt gelijk gehad. De ketting geleider is helemaal versleten en had een deze dagen de geest gegeven wat mijn achterbrug zou hebben gekost. Vandaag een nieuwe geleider gemonteerd €45,- kost dat stukkie plastic maar is altijd nog goedkoper dan een nieuwe achterbrug.

15 okt 2009 20:36 #23 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Ratellend geluid bij gas geven
Da's mooi William  :) Ook weer (net op tijd) opgelost.

Hopelijk ben je nu een beetje klaar met je Dero, er is dit jaar wel genoeg aan gesleuteld ondertussen..

15 okt 2009 23:24 #24 door Bill

Da's mooi William  :) Ook weer (net op tijd) opgelost.

Hopelijk ben je nu een beetje klaar met je Dero, er is dit jaar wel genoeg aan gesleuteld ondertussen..

Helaas :'( >:( :'(
Vandaag tijden een rijtraining zag ik dat mijn Vara stond te lekken ??? Bij inspectie blijkt het koelvloeistof te zijn. Echter druppelt de vloeistof van de moer bij de voorste uitlaat bevestiging af en verders zie ik niets. Die moer is hol maar zit toch op een bout bevestigd. Mijn koelvloeistof tankje is nu helemaal leeg en hij lekt dus niet meer ;D Maar daarmee is het probleem niet weg. Enig idee wat dit kan zijn ???

15 okt 2009 23:52 #25 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Ratellend geluid bij gas geven

Helaas :'( >:( :'(
Vandaag tijden een rijtraining zag ik dat mijn Vara stond te lekken ??? Bij inspectie blijkt het koelvloeistof te zijn. Echter druppelt de vloeistof van de moer bij de voorste uitlaat bevestiging af en verders zie ik niets. Die moer is hol maar zit toch op een bout bevestigd. Mijn koelvloeistof tankje is nu helemaal leeg en hij lekt dus niet meer ;D Maar daarmee is het probleem niet weg. Enig idee wat dit kan zijn ???

of een slang die lekt of een radiateur is lek (lees doorgeschuurd)

het komt wel een voor dat een deel langzaam door het alu heen schuurt met een lek als gevolg

afpersen geeft uitsluitsel ?

je kunt ook gaan voor de anti lek pil voor koelwater systemen

succes

16 okt 2009 00:43 #26 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Ratellend geluid bij gas geven
Is toch vaak een probleem bij Dero's, slangklemmen die maar net vast zitten (is ook ooit een terugroepactie geweest). Bij die van mij kon ik alle slangklemmen een paar volle slagen aanzetten zonder te overdrijven.

16 okt 2009 09:19 #27 door mrpink
Beantwoord door mrpink in topic Ratellend geluid bij gas geven
Mischien toch maar eens gaan kijken voor een alp?  ;)

Wessel

08 apr 2015 17:58 #28 door Bill

Mischien toch maar eens gaan kijken voor een alp?  ;)

Wessel

Rij alweer een tijd op een alp en jawel hoor ik heb nu ook weer hetzelfde probleem met geratel.
Ik sloop gewoon alles ;D 8) :P
Ga verder in Transalp topic.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.084 seconden