alternatieve ruit

26 mrt 2012 22:59 #1 door tomtom
alternatieve ruit werd gestart door tomtom
Hallo,

Er is al een hoop geschreven over de ruitjes van onze motoren (ook door mij).
Ik ben inmiddels aan ruit nr 5 begonnen, varioschermpje erop, gaten erin gezaagd tegen het bekende vacuum. Ik heb werkelijk alles geprobeerd maar ik kom telkens tot de conclusie dat de beste oplossing is: geen ruit.
Is er iemand die hier een idee over heeft? Het moet namelijk wel "smoelen" . Helemaal weglaten ziet er niet uit maar een orginele ruit 3/4 afkorten ook niet.
Er moet toch een mooi alternatief te vinden zijn?

groet Tom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2012 07:18 #2 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic alternatieve ruit
Aantal factoren spelen een rol:

- Hoe groot (lang) ben je?
- Hoe breed ben je?
- Om wat voor Dero gaat het (Carburatiemodel van voor 2003, of een injectiemodel)

Hier 2,04 m groot. En ik blijf terugkomen op de ruiten van MRA. Degelijk en afdoende.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

27 mrt 2012 08:19 #3 door tomtom
Beantwoord door tomtom in topic alternatieve ruit
ik ben 1.80 en heb een varadero uit 2001.

27 mrt 2012 08:35 #4 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic alternatieve ruit

ik ben 1.80 en heb een varadero uit 2001.

MRA Vario dus!  ;D

Check: www.varadero-international.com

En:

users.bart.nl/~stikfort/new_internationa.../screen_mraproto.jpg

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

27 mrt 2012 08:45 #5 door tomtom
Helaas, heb ik al gehad en zo weer verkocht, was ook geen succes. Ik heb op dit moment zo'n klein spoilertje maar dat is het ook niet echt.

27 mrt 2012 08:59 #6 door Neet
Beantwoord door Neet in topic alternatieve ruit
Ik heb ook van alles geprobeerd op mijn Twin. Hoe hoger de ruit hoe erger het werd. Het gebulder althans.
Ook spoilertjes hielpen niet. Door die dubbele MRA ruit, een lange te snelle rit heeft voor gehoorbeschadiging gezorgd.

Op dit moment heb ik de originele ruit met 10 cm verlaagd en 4 eivormige gaten erin gezaagd. Op een bepaalde plek ook
nog een paar gaatjes. Voordat ik dit had gedaan wilde ik gaan voor een Schuberth C3 helm maar de rit op de snelweg naar de
motorshop deed me heel erg twijfelen. Het gebulder was flink afgenomen. Nu heb ik wel een HJC helm IS-16 en die zal zeker
een hoop geluid maken maar in combinatie met op maat gemaakte oordoppen had ik er best wel weer lol in.

Mijn mening is je ruit een stuk lager maken en ook die gaten erin hakken. Ik weet alleen niet hoe het op een Vararirodari staat.

27 mrt 2012 13:49 #7 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic alternatieve ruit
Ik had voorheen de MRA vario ruit. Hier was ik met mijn 1.83 niet tevreden over. Veel geklapper rond m'n hoofd.

Twee jaar geleden een Givi ruit geplaatst. Dit voelde al rustiger rond m'n hoofd maar voor m'n gevoel moest het beter kunnen. Dit laatste heb ik bereikt door een verstelbare spoiler van MRA op de Givi te plaatsen. 4 gaatjes geboord ( :o ) é voila.

Succes

Varadero '99 52.000km

29 mrt 2012 08:25 #8 door tomtom
Bedankt voor de tips maar zoals ik al zei, alles al geprobeerd. Ik wil nu de ruit eraf halen alleen zoek ik een oplossing die ook nog mooi staat. De ruit helemaal inkorten kan ook maar ziet er niet uit. En aangezien het oog ook iets wil... :))

29 mrt 2012 12:02 #9 door Peter
Beantwoord door Peter in topic alternatieve ruit
Zet er eens een 'ruit' van gaas op, beetje fijnmazig en dik waardoor het stevig is, maar wel een deel van de wind doorlaat.

Zelf heb ik er een kleine MRA-spoiler op staan, maar ik ga ook nog eens een grote MRA-opzetruit proberen. Mocht iemand die over hebben, dan wil ik die wel overkopen. De kleine spoiler doet al een hoop, maar nog niet voldoende. Ik ben 1.83 meter.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

18 apr 2012 09:32 #10 door tomtom
Honda heeft gewonnen: ik geef het op :'( Gisteren een mal gemaakt, proefrit: ideaal, optisch: acceptabel. De zaag in m'n ruit gezet, gemonteerd, proefrit: waardeloos, optisch: geen gezicht. Heb weer een nieuwe ruit gekocht en daar blijf ik maar af. Na 24 ruitjes heb ik besloten om dan maar gewoon m'n vizier dicht te doen en het te gaan accepteren. Jammer maar ik stop ermee
>:(
gr Tom

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.085 seconden