Speling op voorvorkpoten

01 apr 2012 12:02 #21 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Speling op voorvorkpoten
Mooie foto Cas  8)

Vraag me af of dit direkt betekt dat de kroonplaat krom is  :-\
Kan het niet zo zijn dat de kroonplaten slechts een tikkie verdraaid ten opzichte van mekaar zitten? Of heb je dat al getest?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2012 12:34 #22 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Speling op voorvorkpoten

Kom gewoon a.s. zaterdag naar Sprundel.
Er zijn dan meerdere Derorijders.

Toppie, ik ben zaterdag bij Ad.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

01 apr 2012 12:38 #23 door Cas

Mooie foto Cas  8)

Vraag me af of dit direkt betekt dat de kroonplaat krom is  :-\
Kan het niet zo zijn dat de kroonplaten slechts een tikkie verdraaid ten opzichte van mekaar zitten? Of heb je dat al getest?

Ik heb uitvoerig gewrikt, gedraaid en gewrongen maar de situatie bleef hetzelfde, het is maar een klein beetje. Ik weet nu in ieder geval wat er aan de hand is.
Ik zet hem weer in elkaar en laat het voorlopig zo. Ik ga wel even de vorige eigenaar bellen om te vertellen dat ik eerlijke mensen meer op prijs stel dan hem!

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

01 apr 2012 13:12 #24 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Speling op voorvorkpoten
Heeft hij nu wel, of niet aanrijdings schade gehad of weet je het niet.?
Je kunt eventueel ook met het VIN nummer bij een dealer informeren.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

01 apr 2012 13:38 #25 door Cas

Heeft hij nu wel, of niet aanrijdings schade gehad of weet je het niet.?
Je kunt eventueel ook met het VIN nummer bij een dealer informeren.

Ik weet helemaal niets van die motor af.

01 apr 2012 14:09 #26 door Oldtimer
Stuur me even kenteken en VIN nummer ( staat op je kentekenbewijs) dan zoek ik wat historische gegevens.

m.janssen19 apeding chello.nl

01 apr 2012 19:44 #27 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Speling op voorvorkpoten
voorop gesteld,

de keerringen van de voorvork waren lek (feit)  de poten vertoonden  zeer sterke  slijtsporen  en vervanging de beste oplossing was (nog niet gebeurt)alvorens overige zaken te vervangen(feit)

het balhoofdlager heeft cas preventief vervangen voor zijn gemoedsrust(ingegeven omdat hij twijfels had over de km stand en het dus versleten kon zijn)

er was na controle door mij nog steeds speling tussen de onderpoot en de binnenpoten tov van elkaar waardoor je  nog steeds de indruk kreeg dat er speling in het balhoofdlager was.
vervolgens heeft cas toen ook nog de glijbussen boven en onder vernieuwd echter dit gaf geen vermindering van de speling in de poten.

mijn idee = frontschade waarbij de voorvork is vervangen door een gebruikt exemplaar maar waar het kroonstuk is blijven zitten terwijl deze mischien toch krom zou  kunnen zijn  (driehoeks meting kan uit sluitsel geven)

de overige zaken zijn gemeld.

01 apr 2012 20:25 #28 door Cas
Je hebt gelijk Ad. Feit (ook een feit) is dat de rechteronderpoot aan de voorzijde flink wat corrosie vertoonde en de linker niet. Dat kan natuurlijk nooit dus is er al gerommeld. De inhoud van beide poten was koffiedrab vermengd met zand i.p.v. voorvorkolie, ook een teken dat de vorkpoten veel meer km hebben gemaakt (ook offroad waarschijnlijk) dan de km teller aangeeft. Het zij zo, ik laat het voorlopig zoals het is en misschien dat iemand er zaterdag een proefrit op kan maken, dan weet ik meteen al een hoop meer.

13 apr 2012 19:49 #29 door David
Beantwoord door David in topic Speling op voorvorkpoten
En, hoe staat het er voor?
Of, hoe zit de vork nu in de steel..... ;)

Varadero SD02 2003
2x Dominator NX500 PD08 1997 & 1998
BMW R1100r 1998

14 apr 2012 00:19 #30 door Cas
De vorken zitten nog steeds ik dezelfde stelen, nog niets aan gedaan. Voorlopig wat tochtjes maken en als ik eens zin heb ga ik er aan beginnen. Ik zit nu te wachten op mijn Bagster tankhoes en dan komt het Bagster zadel er aan, allemaal mooie dingen die ik op clubmotoren bij Ad zag. Dan naar Veendam om de PC af te laten stellen dus de voorkant zit er nog even niet in.

14 apr 2012 10:22 #31 door Oldtimer
Nou, dit wordt dus een kopie van de mijne Cas.
Ik weet niet of ik nu trots of jaloers moet zijn. :o ;D

Je bent in elk geval meer gerustgesteld hoop ik en ben benieuwd wat je na de tuning vind.
Zien we je bij de Apeldoornrit misschien ???

Groeten
Oldie

14 apr 2012 17:50 #32 door Cas
;D Het gaat inderdaad een kopie worden, ik vind die tankhoes op jouw dero wel mooi dus de mijne komt misschien volgende week binnen. Ik zag op een alp ook zo'n vreselijk mooi Bagster zadel. Nadeel is dat ik dan mijn zadel op moet sturen en dan ben ik het misschien een maand kwijt, daar ga ik dus niet aan beginnen. Ik zoek naar een winkel waar ze er een op voorraad hebben dan kan ik hem zo omruilen.
Opvallend dat mij opviel dat het stuur van jouw motor ook naar rechts staat tijdens het rechtuit rijden, verbeelding of niet?
Zeker is dat mijn rechter voorpoot aan de onderzijde iets verder naar voren staat dan de linker. Om dat te kompenseren stuur je dus iets naar rechts. Als ik gelijk heb is jouw dero wel een zeer exacte kopie van de mijne  >:D
Echter, als de onderste kroonplaat krom zou zijn en ik heb al een vorkpoot gemonteerd dan zou de andere vorkpoot niet goed bij het bovenste gat uit moeten komen maar een beetje ernaast. Dit is niet het geval, hij schuift er precies in dus ik ga de kroonplaat niet vervangen. De vorkpoten lekken niet, blijven mooi droog. Zodra ze wel gaan lekken gaan er nieuwe in. Ik vraag me wel af of een beetje speling nadelige gevolgen heeft voor het weggedrag.
Het zal ook een stukje zelfvertrouwen zijn dat terug moet komen en niet bij iedere lange snelle bocht denken van: oeps niet te snel want dan gaat ie pendelen, want waarschijnlijk gaat ie dan ook pendelen omdat je te gespannen op de motor zit. Het gaat allemaal steeds beter, vanmiddag al in een bocht mijn hand opgestoken naar een tegemoetkomende motorrijder en al voor de eerste keer de rechter voetsteun aan de grond  :o
Op de snelweg met 130 km/u het stuur losgelaten en hij ging rechtuit.......................................................Ik maak me misschien druk om niks.
Het afstellen van de PC moet wel snel gebeuren want dat maakt het rijden een stuk aangenamer, wachten op een mooie dag en dan de tocht maken.

14 apr 2012 21:32 #33 door Oldtimer

verbeelding of niet?

Echt wel, nooit iets van gemerkt en het is ook zoals je zegt,

Op de snelweg met 130 km/u het stuur losgelaten en hij ging rechtuit.......................................................Ik maak me misschien druk om niks.

Ik heb ruim 1 jaar gereden met tourance banden die ik echt niet vertrouwde omdat ze me een paar keer opzij hebben gezet. Niet dat dat erg was, maar het gevoel dat zoiets ook met hogere snelheid kon gebeuren op een moment dat je dat niet kon gebruiken bleef toch knagen. Ziedaar......onzekerheid in de bocht.
Dat verziekt het rijden voor een groot deel.

Nieuwe sloffen eronder en de eerste keer gewoon vol door een grote bocht, ondanks dat het niet aan te raden is omdat er nog coating op de banden zit.Geen stapje opzij en geen gedribbel.
Dat gaf weer het vertrouwen terug.

Laat dat gespannen gevoel gewoon los, en desnoods rijden we een keer samen. Er zijn mensen die vinden dat ik te hard rij tijdens toertochten, maar ik neem zeker geen onnodig risico. 
Bagster zadel, zal niet meevallen. Zadels zijn niet op voorraad en als je er een wilt zonder je zadel in te leveren betaal je meteen de hoofdprijs.

Je kunt het zadel ook zo laten maken als een bagster bij    www.vikingseats.nl/
Hij heeft een Varadero zadel in bruikleen of in elk geval een complete body die hij naar wens voor je samenstelt.
Je hebt mijn zadel gezien en de prijs was heel redelijk. Hij maakt precies wat je wilt. Dus ook die bagster look.

Als je toch naar Veendam gaat zou je er langs kunnen rijden en kijken wat hij allemaal voor je kan doen.
Je kunt hem ook even bellen.  06-22461848.
Nogmaals, maak je niet sappel, en ga gewoon rijden.
Rest komt echt vanzelf.

Groetens
Oldie

14 apr 2012 21:50 #34 door Cas
Als mijn Michelin tourance achterband versleten is laat ik Ad er pilot road 3 banden op monteren.
Ik ga graag een stukje Ardennen met je rijden, denk je dat je me kunt bijhouden, ouwe?  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D (grapje)
Rijden doe ik vaak, als het kan elke dag, morgen weer naar de Ardennen, ik ga het steeds leuker vinden.

14 apr 2012 22:34 #35 door Oldtimer

denk je dat je me kunt bijhouden, ouwe?

neuhhh denk het niet.  ;)

14 apr 2012 22:38 #36 door Cas
Hahahahahaha, ik ga de uitdaging niet aan.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.211 seconden