een van de koplampen op mijn varadero brandt minder fel

30 apr 2012 21:36 #1 door broeren79
Hallo allemaal!

Allereerst even voorstellen, mijn naam is Martin en heb nu ongeveer een half jaar mijn varadero. Ik had mijn vraag ook al even op het internationaal Varadero forum gesteld, maar daar werd gesuggereerd de vraag hier ook even te stellen:

Ik kwam er vandaag achter dat op mijn linkerkoplamp alleen het stadslicht werkte, en niet het dimlicht. Even gekeken, en toen bleek een van de contactjes in de stekker wat naar achteren te zitten. Die dus weer op z'n plek gezet en het dimlicht deed het daarna weer. Wel blijkt die linker lamp beduidend minder fel te branden dan rechts. De lampen omgewisseld van links naar rechts om te kijken of de lampen zelf de boosdoener zijn, maar ook met de lampen omgewisseld blijkt de lamp in de linkerfitting veel minder fel te branden. Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn?

alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2012 08:23 #2 door Oldtimer
Alleen bij dimlicht dit probleem of ook bij grootlicht ?

3 mogelijkheden:

1  Slechte massa verbinding
2  Er is iets in serie met deze aansluiting gezet. ( relais bijvoorbeeld die iets schakelt als je verlichting inschakelt)
3  Slecht contact/corosie in de stekerverbinding.

Veel meer opties zijn er eigenlijk niet.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

01 mei 2012 19:58 #3 door broeren79
Beantwoord door broeren79 in topic een van de koplampen op mijn varadero brandt minder fel
Dank je voor je antwoord.

Het probleem is zowel bij dimlicht als bij grootlicht.

Het zou zo kunnen zijn dat het komt doordat mijn navigatie/ communicatie verkeerd is gemonteerd, maar dat heb ik door waypoint laten doen, en daar heb ik wel vertrouwen in... Overigens kan mijn licht niet handmatig geschakeld worden, hij staat altijd aan.

De contacten he ik overigens al schoongemaakt. Dat heeft geen resultaat gehad.

01 mei 2012 21:57 #4 door Oldtimer
Het enige wat dan overblijft is gewoon meten. ( meten is weten en gissen is misdsen )
Spanning bijvoorbeeld op het aansluitpunt.
Zal me helemaal niet verwonderen als de spanning afwijkt.
Pas dan kun je verder zoeken.

01 mei 2012 22:26 #5 door broeren79
Beantwoord door broeren79 in topic een van de koplampen op mijn varadero brandt minder fel
Hm..lnu een paar uur later lijkt het opgelost. Blijkbaar had de contactspray even nodig om zijn werk te doen. Eerst maar eens het weekend afwachten en als het niet terugkomt laat ik het weten!

01 mei 2012 22:27 #6 door Oldtimer
was dus oorzaak 1 of 3  8)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.176 seconden