Stalen remleidingen voor mijn Varadero

03 mei 2012 15:13 #1 door Swiebertje
Stalen remleidingen voor mijn Varadero werd gestart door Swiebertje
Hallo lezers van dit bericht,

Wie kan mij verder helpen. Ik heb (eindelijk) besloten om gewoon door te rijden met mijn Varadero uit 2003. Geen cash voor iets nieuws.

Ik wil mijn Dero graag wat oppimpen. Het belangrijkste voor dit moment is het verbeteren van de remwerking. Ik irriteer mij hier al langer aan. Bij een beetje doorgassen om supersports te kunnen bijhouden bijvoorbeeld kom je gewoon tekort met de standaard remmen, remvloeistof regelmatig verversen helpt niet echt. Ik ben op internet al gaan zoeken naar aanbieders van stalen remleidingen, wat mij opvalt is dat als je het type motor invult je geen zoekresultaten krijgt. Kan natuurlijk ook zijn dat ik verkeerd zoek  :o. Wie wil mij op weg helpen met tips, advies en eigen ervaringen?

Wat ik eigenlijk dus wil is kunnen remmen als een supersport. Of dit realistisch is laat ik graag aan de reageerders op dit bericht over. Ik hoor het graag!!!!!!!!!!!!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2012 15:27 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Stalen remleidingen voor mijn Varadero
www.mlmparts.com/nl/remleiding.html?gcli...Gb5K8CFQKDDgodyRPTBQ

hier vind je ze wel.
Bouwjaar 2003 is niks te vinden, maar deze zijn gelijk.

En wat dat remmen betreft, .............ik denk dat gewicht van de motor zelf ook veel invloed heeft.
Ik rij zelf ook behoorlijk door, maar heb nog geen problemen ondervonden wat betreft het remgedrag.

Met staal zal het remmen op gevoel wat minder sponzig worden, maar of de capaciteit beter wordt betwijfel ik.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2012 16:09 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Stalen remleidingen voor mijn Varadero
nou dan heb je nog niet gekeken  bij www.melvin.de

voor prijzen  ...  die werkelijk best wel meevallen.... haast een sprookje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2012 21:38 #4 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Stalen remleidingen voor mijn Varadero
Toen de Varadero in 1998 op de markt kwam, had deze motor in zijn klasse de beste remmen die op een standaard motorfiets gemonteerd werden. Zelfs beter als menig supersport uit die tijd (die bv toen het CBS moesten missen).

Was het ook van plan om voor staalflex leidingen te gaan, maar het is me destijds afgeraden door TCN clubdealer en Honda specialist JR Tuning. Dit ivm het CBS systeem.

Heb eigenlijk ook geen reden tot klagen - heb nu na 8 jaar en 90.000 km niet echt het gevoel dat mijn remmen slechter worden.
Op Kaatjes Dero (12 jaar oud en 150.000 km) ook nog steeds het originele spul en idem - geen reden tot klagen.

Wat je ook kunt doen... je schrijft dat je regelmatig de remvloeistof vervangt. Das altijd goed - maar let je ook op de ontluchting...? En... de remweg kun je aanmerkelijk (écht aanmerkelijk) verbeteren door de standaard (veel de softe) Honda vering te vervangen voor progressieve exemplaren én dikkere forkolie; en door toepassing van andere remblokken dan het standaard Honda spul. Een combi waar je véél meer effect uit zult halen dan stalen remleidingen.

Bij Ad (zie hierboven) ben je daarvoor aan het juiste adres!

Hebben we bij beide Dero's gedaan en echt, een wereld van verschil.
Pas als ik de indruk krijg dat bv de remleidingen zullen gaan verstaffen, kijk ik om naar een setje nieuwe leidingen. Sowieso besloten om beide Dero's helemaal af te rijden en dat zal nog wel een poosje duren... tenzij een technische noodzaak en/of het winnen van een of andere loterij anders gaat bepalen...  ;D

Overigens... ligt ook aan de wijze hoe je remt. In strak en snel bochtenwerk gebruik ik zowel de voorrem als de voetrem simultaan. Veel mensen remmen alleen met voor (vooral diegene die een sportfiets rijden); maar op een allroad gebruik ik afhankelijk van de situatie beide remmen met een voorkeur voor achter. Ongeacht de aanwezigheid van het CBS systeem. Let wel... je bent idd wel op pad met dik 270 kg + je eigen gewicht! Das wat anders dan een CBR'tje van pak 'm beet krap 200 kg... ;)




Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2012 12:30 #5 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Stalen remleidingen voor mijn Varadero



Vorige week bij Ad de staalflex leidingen van Melvin aan de achterzijde geinstalleerd. Voorzijde hadden we helaas geen tijd voor, dat wordt na het VIM wel opgepakt.


Ik was voor mijn SD01 inclusief verzendkosten nog geen 200 euro kwijt.Die leidingen van Melvin zijn zeker een aanrader!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2012 20:13 #6 door visserken
Beantwoord door visserken in topic Stalen remleidingen voor mijn Varadero

Toen de Varadero in 1998 op de markt kwam, had deze motor in zijn klasse de beste remmen die op een standaard motorfiets gemonteerd werden. Zelfs beter als menig supersport uit die tijd (die bv toen het CBS moesten missen).

Was het ook van plan om voor staalflex leidingen te gaan, maar het is me destijds afgeraden door TCN clubdealer en Honda specialist JR Tuning. Dit ivm het CBS systeem.

Heb eigenlijk ook geen reden tot klagen - heb nu na 8 jaar en 90.000 km niet echt het gevoel dat mijn remmen slechter worden.
Op Kaatjes Dero (12 jaar oud en 150.000 km) ook nog steeds het originele spul en idem - geen reden tot klagen.

Wat je ook kunt doen... je schrijft dat je regelmatig de remvloeistof vervangt. Das altijd goed - maar let je ook op de ontluchting...? En... de remweg kun je aanmerkelijk (écht aanmerkelijk) verbeteren door de standaard (veel de softe) Honda vering te vervangen voor progressieve exemplaren én dikkere forkolie; en door toepassing van andere remblokken dan het standaard Honda spul. Een combi waar je véél meer effect uit zult halen dan stalen remleidingen.

Bij Ad (zie hierboven) ben je daarvoor aan het juiste adres!

Hebben we bij beide Dero's gedaan en echt, een wereld van verschil.
Pas als ik de indruk krijg dat bv de remleidingen zullen gaan verstaffen, kijk ik om naar een setje nieuwe leidingen. Sowieso besloten om beide Dero's helemaal af te rijden en dat zal nog wel een poosje duren... tenzij een technische noodzaak en/of het winnen van een of andere loterij anders gaat bepalen...  ;D

Overigens... ligt ook aan de wijze hoe je remt. In strak en snel bochtenwerk gebruik ik zowel de voorrem als de voetrem simultaan. Veel mensen remmen alleen met voor (vooral diegene die een sportfiets rijden); maar op een allroad gebruik ik afhankelijk van de situatie beide remmen met een voorkeur voor achter. Ongeacht de aanwezigheid van het CBS systeem. Let wel... je bent idd wel op pad met dik 270 kg + je eigen gewicht! Das wat anders dan een CBR'tje van pak 'm beet krap 200 kg... ;)

  Over welke andere remblokken spreken we dan merk?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2012 21:32 #7 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Stalen remleidingen voor mijn Varadero
waarvan ik zeker ben dat ze beter presteren anders maken ze niet eens !!

DP brakes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2012 13:11 #8 door visserken
Beantwoord door visserken in topic Stalen remleidingen voor mijn Varadero
Dp brakes , al efen gegoogeled maar vind deze voor de varadero toch niet terug.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.069 seconden