- Berichten: 2
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Over welke andere remblokken spreken we dan merk?Toen de Varadero in 1998 op de markt kwam, had deze motor in zijn klasse de beste remmen die op een standaard motorfiets gemonteerd werden. Zelfs beter als menig supersport uit die tijd (die bv toen het CBS moesten missen).
Was het ook van plan om voor staalflex leidingen te gaan, maar het is me destijds afgeraden door TCN clubdealer en Honda specialist JR Tuning. Dit ivm het CBS systeem.
Heb eigenlijk ook geen reden tot klagen - heb nu na 8 jaar en 90.000 km niet echt het gevoel dat mijn remmen slechter worden.
Op Kaatjes Dero (12 jaar oud en 150.000 km) ook nog steeds het originele spul en idem - geen reden tot klagen.
Wat je ook kunt doen... je schrijft dat je regelmatig de remvloeistof vervangt. Das altijd goed - maar let je ook op de ontluchting...? En... de remweg kun je aanmerkelijk (écht aanmerkelijk) verbeteren door de standaard (veel de softe) Honda vering te vervangen voor progressieve exemplaren én dikkere forkolie; en door toepassing van andere remblokken dan het standaard Honda spul. Een combi waar je véél meer effect uit zult halen dan stalen remleidingen.
Bij Ad (zie hierboven) ben je daarvoor aan het juiste adres!
Hebben we bij beide Dero's gedaan en echt, een wereld van verschil.
Pas als ik de indruk krijg dat bv de remleidingen zullen gaan verstaffen, kijk ik om naar een setje nieuwe leidingen. Sowieso besloten om beide Dero's helemaal af te rijden en dat zal nog wel een poosje duren... tenzij een technische noodzaak en/of het winnen van een of andere loterij anders gaat bepalen... ;D
Overigens... ligt ook aan de wijze hoe je remt. In strak en snel bochtenwerk gebruik ik zowel de voorrem als de voetrem simultaan. Veel mensen remmen alleen met voor (vooral diegene die een sportfiets rijden); maar op een allroad gebruik ik afhankelijk van de situatie beide remmen met een voorkeur voor achter. Ongeacht de aanwezigheid van het CBS systeem. Let wel... je bent idd wel op pad met dik 270 kg + je eigen gewicht! Das wat anders dan een CBR'tje van pak 'm beet krap 200 kg...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.