Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Wat de oorzaak ook is, 1 ding valt me wel op:
Bijna iedereen die last heeft van shimmy, inclusief mijzelf, rijdt met de Conti Trail attack.
Voorheen altijd de Anakee's en nergens last van maar wilde eens wat anders proberen en gekozen voor de Conti's.
Resultaat: shimmy, en dus ben ook ik de Sjors
Wel is het flink afgenomen nadat ik de spanning op zowel voor- als achterband op 2,5 bar heb gezet.
Het is nu beslist niet weg maar wel acceptabel.
En wat de Conti's betreft; als je het stuur goed vasthoudt, rijden ze heerlijk!!!
Groet'n
Wim aka Snicker
..wel eens met je Anakee's in een bocht over een bitumen reparatie in het wegdek gereden?..
Een opmerking.
Ik heb hier nergens gelezen dat iemand z'n handen van het stuur afdoet in een bocht,
als ik gewoon op een rechte weg het gas loslaat voor bijvoorbeeld een stoplicht, om dat ik toch moet stoppen' en dan m'n handen van het stuur afdoe met een gangetje van zo'n 40 a50 km. dan gaat ie slingeren, zelfs met een hand aan het stuur nog.
het gaat hier on een Varadero Travel van 2005 met dunlop banden.
zoals ik al gezegd heb mijn dero van bj. 2000 met anakee's had hier absoluut geen last van.
mijn dero van 2006 heeft een week of 10 geleden een paar conti trail attacks gekregen waarna zelfs met handen aan het stuur de gehele voorzijde begon te pendelen, na contact via conti is de voorband weer vervangen waarna het beter geworden is maar het is bij lange na mijn eigen motor niet meer. boven 120 kmh is het eigenlijk niet leuk meer en begint de hele motor te pendelen.Ik overweeg nu om desnoods die contis nieuw of niet er weer af te gooien.weet iemand in de omgeving van utrecht een dealer die mijn motor weer als vanouds kan krijgen want voor de banden wissel liep hij 21.000km als op rails.
Overigens... Anakee rijders (heb ik zelf ook gereden voordat ik de TA ontdekte...): wel eens met je Anakee's in een bocht over een bitumen reparatie in het wegdek gereden? Je schrikt je echt wezenloos en je hebt het gevoel alsof je stuur uit je handen wordt geslagen (behalve dan de mensen die hier klagen over het zwabberen... want die hebben immers het stuur niet vast... ;D )
Kosten: ca. 200,-/220,-. Hoop geld, maar je krijgt er véél meer rijplezier voor terug!
Maar of het ooit een KTM wordt.....? >