achter remblokken

15 juni 2012 11:34 #1 door guido varadero
achter remblokken werd gestart door guido varadero
hoi

Ik heb sinds een tydje een xl1000 van 2001 sd01 en nu heb ik de achterremblokken vervangen
alleen toen ik de blokken eruit haalde bleek er achter de oude blokken een soort aluminium plaatje met een wit soort stof te zitten waar dient dit voor en moet je dit weer achter de nieuwe blokken leggen?
de voor blokken hadden dit niet

hoor graag van 1 van de techneuten hoe dit nou zit kon er in het werkplaatsboek namelijk niks over vinden

groet guido

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2012 12:43 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic achter remblokken
Ze  moeten er wel weer tussen. Bij de originele zaten ze waarschijnlijk niet tussen.
Toevallig gisteren deze ook vervangen.
Het is bedoeld om het piepen tegen te gaan en om de hitte beter te kunnen afvoeren.
Hoort te zitten aan de kant waar  de remcilinder zit want daar is het effect het grootst.

Voor sommige type motoren van Honda zijn ze bedoeld als opvulling. ( deze blokjes zijn  redelijk universeel )

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2012 13:14 #3 door guido varadero
Beantwoord door guido varadero in topic achter remblokken
ze zitten tussen alle 2 de blokjes heb geen originele blokken gekocht wordt het niet tedik als je ze er tussen doet (past wel) of als het past kan het zowieso geen kwaad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2012 14:03 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic achter remblokken
Hoeft alleen aan de kant van de cilinder, als je het goede type hebt, moeten ze gewoon ertussen passen.

Als ze ertussen passen kun je ze ook aan beide kanten zetten. Kan geen kwaad. Wel rekening houden met de cilinder die verder terug wordt geduwd.
In elk geval even reservoir openen en zorgen dat er geen vloeistof terug uit het potje komt. ( liever wat eruit halen vooraf.)

Ook even de glij pen schoonmaken en wat glijspul erop.

Suc6 ermee


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2012 14:19 #5 door guido varadero
Beantwoord door guido varadero in topic achter remblokken
ok hartelijk dank voor je reactie

heb de boel met kopervet in gesmeerd en omdat het aan beide kanten zat inderdaad ook zo terug gedaan die vloeistof zal ik inderdaad even controleren die kan nu tehoog zijn ja

groet guido

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2012 23:23 #6 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic achter remblokken
Honda heeft in het verleden problemen gehad met kopervet in hun remverpakkingen. Sindsdien maken hun gebruik van deze mooie glimmende plaatjes, die tevens ook hun nut hebben bewezen in het verlagen van het zwaartepunt.

Dunlop Pads (ofwel DP-brakes) is een fabrikant die af fabriek een anti-pieplaag op de achterkant van hun remblokken doet, die na de inremperiode, het piepen tegengaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.092 seconden