Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Onderin de topkoffer :-\
Bij mij vorige motor deed ik het slot net voor de bagagerol leggen. Zeg maar direct achter me.
Een andere opties is om alleen het slot zelf voor om de schijfrem/kettingwiel en niet de (zware) ketting mee te nemen en een lichter slot voor om een paal of zo.
Of moet ik de regel “travel light” bij een Varadero maar overboord gooien.
Remmie ;D
Of moet ik de regel “travel light” bij een Varadero maar overboord gooien.
Ik ben het eens met twoplugs;
een 2012 Varadero weegt 244kg droog. Dus "travel light" heb je al overboord gegooid toen je hem kocht
Effe een tip Remmie het mooiste weggetje op Corsica is naar de" Monte Cinto" de hoogste berg (2700m) van Corsica . Ga alleen smorgens zo vroeg mogelijk want de weg is erg smal en overdag vergeven van de auto,s.Misschien een simpele vraag.
Waar laten jullie het kettingslot. Lijk wel of ze steeds groter en zwaarder worden :-\
Over een paar weken wil ik richting Corsica gaan.
Is er een plek in/op de Varadero waar je het slot kunt laten, ook als hij vol bepakt is. Onder het zadel zou net/niet gaan, maar daar kom je wat moeilijk bij. Ik heb daar wat reserve onderdelen en gereedschap zitten.
Misschien iemand een idee / tip.
Remmie
het mooiste weggetje op Corsica is naar de" Monte Cinto" de hoogste berg (2700m) van Corsica .
Thanks ron
Deze staat nu genoteerd in mijn GPS.
Nee een lichtgewicht is de Varadero inderdaad niet. Een kilootje meer of minder doet het hem ook niet.
Remmie
Heb juist altijd gewicht proberen te lozen:Thanks ron
Deze staat nu genoteerd in mijn GPS.
Nee een lichtgewicht is de Varadero inderdaad niet. Een kilootje meer of minder doet het hem ook niet.
Remmie
Probeer mij nou is te overtuigen van het nut ervan.... Wat moet je op een kettingfiets nu zonder middenbok ?? Bovendien... als je lek rijdt, is zo'n midden bok wel errug makkelijk.
Kettingslot thuislaten op Corsica zou ik beslist niet doen. Corsica heeft nml ook een 'donkere' zijde... behoorlijk veel motordiefstallen. Die gaan zo húp in een praam richting Donker Africa.
Probeer mij nou is te overtuigen van het nut ervan.
Ketting smeer ik met de osco oiler. wiel uithalen is effe de autokrik onder de veerpoot twee haaltjes
en het wiel zweeft 2 cm boven de vloer. Voor lek rijden heb ik de kunstof afbreek pluggen bij me
pompje plaksetje patronen ect, Oke moet je wiel er onderweg uit heb je wel effe een probleem maar
dan zijn we altijd nog lid van de anwb.
Dat gasten 250 eurie neerleggen om zo,n snel roestend loodzware hertengewei onder je mooie fiets
te schroeven is mij een raadsel in,t kwaadraat .
Zo ver kom ik niet,heb wel is in zuid frankrijk een gebroken ketting gehad op zondag ,ANWB gebeldDus jij hebt ipv een middenbok een autokrik mee op je motor... ;D Nu, dat scheelt een hoop zeg!
En ANWB? Get serious. Das leuk als je in Nederland je kilometers rijdt. Maar geloof me... 200 km zuidelijk van de Noordkaap, op de Baltic Highway of halverwege Sicilië heb je geen drol aan je ANWB lidmaatschap. Wel aan een locale garageboer die ff komt langzetten met z'n Audi Avant, en je middenbok waarop de motor óók zonder achterwiel (of voorwiel) kan blijven staan...