abnormaal verbruik???

13 aug 2012 14:21 #1 door tomtom
abnormaal verbruik??? werd gestart door tomtom
Hallo,

Na afgelopen weekend een paar ritjes te hebben gereden begon mij het hoge verbruik op te vallen. Voorheen heb ik er nooit zo op gelet maar nu kon ik het mooi vergelijken met wat andere brommers en kom ik uit op 1 op 13!! Ik weet dat er al wat meer over is geschreven maar daar kom ik niet echt een oplossing tegen. Ik heb vorig jaar een dynojet kit gemonteerd omdat ik bos dempers had aangeschaft. Daarna is ie op de testbank geweest en volgens die man was de afstelling goed. Ik weet dat de carb versies redelijk dorstig zijn maar 1 op 13 vind ik wel heel veel.

Wat is jullie mening? (of oplossing)

groet Tom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2012 14:48 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic abnormaal verbruik???
Misschien wel handig als je verteld welke motor je hebt, en welk bouwjaar eventueel.
Kan een heleboel verschil maken. Ik denk eerlijk gezegd een Varadero, maar kan me vergissen.

Ik heb een injectie versie 2004 en rij gemiddeld 1:16 tot 1: 18, afhankelijk van de rechterhand. ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

13 aug 2012 16:39 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic abnormaal verbruik???

Misschien wel handig als je verteld welke motor je hebt, en welk bouwjaar eventueel.
Kan een heleboel verschil maken. Ik denk eerlijk gezegd een Varadero, maar kan me vergissen.

Ik heb een injectie versie 2004 en rij gemiddeld 1:16 tot 1: 18, afhankelijk van de rechterhand. ;)

TomTom heeft het over een carb versie, Oldie... dus is 'ie sowieso van voor 2003!  ;)

1:13 is onder normale omstandigheden zelfs voor een MK1 te veel. Maar, idd... Wat is je rijstijl? In wat voor verkeer gebruik je de motor (stadsverkeer of doorgaande wegen)? Want met een te losse rechterpols en veel stop-and-go zit je zo op de 1:12/1:10, terwijl (zelfs met de mK1) 1:15 mogelijk moet zijn.

Hier in de schuur een MK1 van 2000 die dankzij Dynojet tuning gemiddeld gewoon 1:17 loopt. Vrijwel vergelijkbaar met de injectieversie dus. Alleen op de snelweg gebruikt 'ie gemiddeld 1 litertje meer dan mijn injectieDero van 2004.

Check ook de topics hier: www.varadero-international.com of gebruik de 'zoek' functie op dit forum. Vind je veel waardevolle info over dit onderwerp (en voorkom je dubbele postings!)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

13 aug 2012 18:46 #4 door tomtom
Beantwoord door tomtom in topic abnormaal verbruik???
two plugs: dank voor je reactie. Het gaat inderdaad om een vara uit 2000 en zoals ik al zei idd de carb versie.
De laatste keer heb ik bewust rustig gereden, niet doorgetrokken en rustig versnellen: 1 op 13 en een beetje. Als ik ga knallen loopt het verbruik (logisch natuurlijk) nog verder op. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kom niet echt iets tegen waar ik iets aan heb. Vandaar mijn nieuwe topic.

13 aug 2012 21:37 #5 door Oldtimer

TomTom heeft het over een carb versie, Oldie... dus is 'ie sowieso van voor 2003!

Uhhhmmm niet zo bijdehand twopluggie, ;D ;D en een Dero, hoezo, want dat blijkt nergens uit en ik ben geen helderziende. Dat een Dero van voor 2003 geen injectie is weet ik zo langzamerhand wel.
Maar verder heb je gelijk.  ;)

13 aug 2012 22:35 #6 door Driepinter
Beantwoord door Driepinter in topic abnormaal verbruik???
Tja, het staat wel in het topic Varadero natuurlijk...  ;)

13 aug 2012 23:42 #7 door tomtom
Beantwoord door tomtom in topic abnormaal verbruik???
Ja driepinter, zo dacht ik ook en ik wilde niet bijdehand doen door oldtimer hier op te wijzen! ::)
Maar goed: suggesties/ oplossingen????

14 aug 2012 08:13 #8 door Oldtimer
stom stom stom, maar ja. jullie hebben gelijk. :-X :-X  Ik kijk nooit in welk topic het staat, vandaar.

Maar een paar dingen kunnen hier de oorzaak van zijn. Choke is er een van en verder luchtinlaat, filter, en toch afstelling. Het heeft best wel zin om die nog een keer te laten controleren. Wat ook inzicht geeft is nauwkeurig bijhouden wat je verbruik is, en dan met overzicht van de soort ritten die je rijd.
Waarschijnlijk allemaal dingen die je zelf ook al bedacht hebt.

Maar ook in dit topic is vergelijkbaar materiaal;
www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=5986.0;topicseen

Grtzzzzz

Oldie

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.163 seconden