Wat veroorzaakt dit geluid?

11 sept 2012 15:24 #21 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Wat veroorzaakt dit geluid?

Toen had ik mijn motorrijbewijs nog niet

off topic ff

Ikke dus wel.
Maar ik reed toen op een Heinkel scooter, zo'n zware. Moest ermee elke dag op en neer naar de kazerne in H'wijk.
Daar zat een 8track speler op met deze muziek. Keihard, omdat je anders niks hoorde met je helm op.
Nadat ik er flink mee op m'n snuffert ben gegaan (treeplank effect in de bocht) heb ik maar een Norton gekocht.
Dat ding liep om de haverklap vast na een dergelijk gierend geluid.  Stoppen, afkoelen en dan gewoon weer verder tot de volgende ieieieieieieieieieieieieieieieih  :)) :))

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2012 18:00 #22 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Wat veroorzaakt dit geluid?
Kijk, dat noem ik nou geruststellend, zelf om de haverklap een vastloper krijgen na een dergelijk geluid en dan tegen mij zeggen.......niets van aantrekken van dat geluid, Born to be wild goed hard en lekker rijden, dan merk je nog niet eens dat ie vastloopt. :))  Als mijn Varadero vastloopt kan ik hem een week laten afkoelen maar ik vrees..............................

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

11 sept 2012 18:29 #23 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Wat veroorzaakt dit geluid?
Nee dat valt reuze mee, ik heb met mijn varadero een vastloper gehad bij 140kmpu, en dan valt hij dus gewoon uit. omdat er een gat in mijn carter zat en alle olie eruit was gelopen was er van afkoelen geen sprake meer.... bij thuiskomst gat dicht gelast, olie erin en motor liep als een zonnetje. dit is 4000km goed gegaan en toen liep het blok op de vermogenstestbank stuk bij volgas ineens harde ratel. waarschijnlijk krukas lager, gezien de bronskleurige krulletjes in de olie, ik wil deze winter het blok eens open maken om te kijken wat er echt stuk is, misschien valt het mee. Ik heb er een nieuwer blok met minder kilometers onder nu dus er is niet echt noodzaak voor reparatie.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

11 sept 2012 19:43 #24 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Wat veroorzaakt dit geluid?
Uiteindelijk dus toch kapot gegaan. Wel interessant en leerzaam om zo'n blok uit elkaar te halen. Nog interessanter om het weer terug in elkaar te zetten. ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.142 seconden