Yesss.......... probleem opgelost.
Het was inderdaad de antenne van de Hiss.
Vandaag het nieuwe onderdeel binnengekregen en ik kon niet wachten om het meteen te monteren en uit te proberen.
Spannend momentje dus.
Ring zit met 2 boutjes vast en de aansluiting zit rechts onder de kap.
Schroefjes vast, steker erin, Sleutel in het contact, omdraaien en dan.................... zzzzzzzzzzzz.......lampje gaat uit.
Zo, dat is hoop ik het eind van een hele periode van ellende met dat ding. Het af en toe niet uitgaan van de Hiss-led lijkt me hiermee ook verklaart.
Het is nu nog even afwachten of de motor nog spontaan afslaat, maar ook dat lijkt me opgelost.
Een ding is dan ook weer zeker en weer een leermomentje.
De motor kan spontaan afslaan als de Hiss het contact verbreekt of de sleutel niet meer "ziet"
Precies zoals de monteur van Mulders ook al aangaf.
De eerste afbeeldingen zijn de nieuwe en de oude naast elkaar
Duidelijk is te zien dat van de rechter antenne de aansluiting gewoon fragiel is. De 4 draadjes die erin zitten gaan bij elke stuurbeweging heen en weer.
De nieuwe antenne heeft in elk geval een beter gesealde aansluiting, alhoewel dit ook maar minimaal is.
Honda heeft verder hiermee ook niks geleerd, want de nieuwe antenne heeft een kabel die net zo lang is als de oude.
De oorzaak van het probleem is dus niet weggenomen.
Ik heb om te voorkomen dat het kabeltje nog kan bewegen ter hoogte van de plek waar hij in het huis verdwijnt heb ik hem met een tiwrapje vastgemaakt aan het huis.
Nu kan de kabel zelf nog wel bewegen, maar bij de aansluiting niet meer.
Hopeliujk is dat afdoende.
Maar oke, we rijden dus weer.