Electrische problemen.

01 okt 2012 19:38 #21 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Electrische problemen.
rechts op de topkuip frame?
ik dacht links.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2012 21:56 #22 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Electrische problemen.
klopt ja links, in mijn haast verkeerd ???

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2012 18:04 #23 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Electrische problemen.
Yesss.......... probleem opgelost.

Het was inderdaad de antenne van de Hiss.
Vandaag het nieuwe onderdeel binnengekregen en ik kon niet wachten om het meteen te monteren en uit te proberen.
Spannend momentje dus.
Ring zit met 2 boutjes vast en de aansluiting zit rechts onder de kap.
Schroefjes vast, steker erin, Sleutel in het contact, omdraaien en dan....................  zzzzzzzzzzzz.......lampje gaat uit.
Zo, dat is hoop ik het eind van een hele periode van ellende met dat ding. Het af en toe  niet uitgaan van de Hiss-led  lijkt me hiermee ook verklaart.
Het is nu nog even afwachten of de motor nog spontaan afslaat, maar ook dat  lijkt me opgelost.
Een ding is dan ook weer zeker en weer een leermomentje.

De motor kan spontaan afslaan als de Hiss het contact verbreekt of de sleutel niet meer "ziet"
Precies zoals de monteur van Mulders ook al aangaf.

De eerste afbeeldingen zijn de nieuwe en de oude naast elkaar


Duidelijk is te zien dat van de rechter antenne de aansluiting gewoon fragiel is. De 4 draadjes die erin zitten gaan bij elke stuurbeweging heen en weer.



De nieuwe antenne heeft in elk geval een beter gesealde aansluiting, alhoewel dit ook maar minimaal is.
Honda heeft verder hiermee ook niks geleerd, want de nieuwe antenne heeft een kabel die net zo lang is als de oude.
De oorzaak van het probleem is dus niet weggenomen.

Ik heb om te voorkomen dat het kabeltje nog kan bewegen ter hoogte van de plek waar hij in het huis verdwijnt heb ik hem met een tiwrapje vastgemaakt aan het huis.
Nu kan de kabel zelf nog wel bewegen, maar bij de aansluiting niet meer.
Hopeliujk is dat afdoende.

Maar oke, we rijden dus weer. 8) 8)


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2012 18:24 #24 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Electrische problemen.
bedankt voor je info, je zou op vakantie dus bijna een nieuwe antenne mee gaan nemen, zoals je op de AT altijd met een benzinepomp en een spanningsregelaar op pad bent.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2012 18:33 #25 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Electrische problemen.

een nieuwe antenne


1 Reserve contactsleutel
2 Reserve ketting
3 Reserve binnenband
4 Reserve lampen
5 Reserve remblokjes
6 Reserve brandstof
7 Reserve olie
8 Reserve koelvloeistof
Waar houd het mee op dan.??

Hmm, ik ga toch maar lopen.

Maar nee hoor Arthur, ik neem helemaal niks mee aan reserve spul.
Vroeger wel, maar sinds ik het lidmaatschap van de ANWB kan betalen gebruik ik de topkoffer alleen nog voor de helm en wat geneuzel. ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2012 19:25 #26 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Electrische problemen.
ja je hebt gelijk, iedere 50000km een nieuwe antenne is misschien ook nog een idee, dan is het gewoon een onderhouds dingetje. Bij een GS moet je dan om een nieuwe cardan, dus twee boutjes en een stekker valt dan nog mee.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2012 23:03 #27 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Electrische problemen.
Heb bij 36.000 km kapot draadje gehad van de hiss, draadje was niet doormidden maar was op 1 punt beetje dunner geworden en maakte dus geen contact meer en ook elke keer afslaan bij stuur uitslag
plaatselijke garage had er nog 1 op de plank liggen voor 25 euro .Die erop gezet en einde probleem alleen was ondertussen wel mooi m,n accu gesloopt.  Sta nu op 86.000 km en geen last meer gehad.
Heb de oude nog en die is makkelijk te herstellen natuurlijk. Ik bewaar hem wel maar mocht iemand
problemen hebben met de hiss mag tie hem wel lenen om te proberen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2012 09:54 #28 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Electrische problemen.
Ik wil m'n oude hiss ook wel eens beter bekijken, maar op het eerste gezicht geen draadbreuk.

En dunner geworden ???????  Hoe bedoel je.  Kabeltje is door of niet door.

Mij werd verteld dat de breuk meestal verder naar binnen zit in het huis en door het "getrek" is ontstaan.
Omdat er een aantal erg vage problemen waren en er niet meteen zichtbaar beschadigingen waren aan de kabel geloof ik dat ook wel.

Die 25 euro is natuurlijk een masseltje.
Ik heb 153 betaald.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2012 14:01 #29 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Electrische problemen.
Door het trekken aan het draadje is de binnenkern afgebroken maar de plastic buitenkant
alleen uitgerekt en dat zie je doordat tie daar dunner is.  (ergens in,t midden)
25 eurie is inderdaad niet veel deze had hij nog leggen van een sloop fiets, ken hem goed en heb ook een
nieuwe accu bij hem gekocht,ben dus effe gematst met die HISS.
Was eerst eigenlijk van plan dat draadje te maken maar voor een geeltje kan ik niet tobben.
alhoewel was toch nog een aardig lastig klusje met die twee schroevies aan de onderkant. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.094 seconden