Koppelingshuisvervangen maar krijg moer en niet af!!!

16 okt 2012 19:10 #21 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic Koppelingshuisvervangen maar krijg moer en niet af!!!
nr 26 is het druk lager

still no angel found who flies at the same speed
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2012 19:20 #22 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Koppelingshuisvervangen maar krijg moer en niet af!!!
Volgens mij heeft Eddy dit al eens bij de hand gehad.
Gewoon ff vragen dus.

Om dit lager te vervangen moet wel iets meer los dan alleen de deksel ben ik bang.
Maar dan wordt de reportage natuurlijk ook een stuk interessanter  >:D

Hier al gekeken trouwens voor pakkingen ??

www.cmsnl.com/search.php?model_id=6475&partsPage=5#results

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

16 okt 2012 19:52 #23 door Pakfiets
Beantwoord door Pakfiets in topic Koppelingshuisvervangen maar krijg moer en niet af!!!
'K weet niet hoe ze heten, maar heb je tandwiel 16 en 17 (fiche hier boven) wel onder spanning gemonteerd? (anti rammel constructie)

16 okt 2012 23:25 #24 door Bill

'K weet niet hoe ze heten, maar heb je tandwiel 16 en 17 (fiche hier boven) wel onder spanning gemonteerd? (anti rammel constructie)

Hoe bedoel je?

16 okt 2012 23:55 #25 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic Koppelingshuisvervangen maar krijg moer en niet af!!!
Als de toon niet veranderd bij het bedienen van de koppeling heb ik moeite om te geloven dat het het druklager van de koppeling is.

Als het geluid constant is en wel met het toerental mee veranderd denk ik eerst aan iets wat aanloopt.

Succes met de zoektocht,

Groet Hans

17 okt 2012 10:23 #26 door Pakfiets
Beantwoord door Pakfiets in topic Koppelingshuisvervangen maar krijg moer en niet af!!!

Hoe bedoel je?

Ik bedoel dat tandwiel nr 16 en nr 17 op het plaatje dat Jeroen heeft gepost als het goed is zodanig gemonteerd zitten dat er geen speling optreedt t.o.v. de tanden van de koppelingskorf.
De 3 veertjes die er in zitten zorgen er als het ware voor dat de tanden onder spanning staan (zodat de speling wordt opgeheven dus).
Als je de koppelingskorf "gewoon" gedemonteerd hebt (zonder 16 en 17 onderling te borgen (met M6 boutje)) bestaat de kans dat de boel niet goed zit nu (ik weet alleen niet of ze een volle tand verschoven kunnen staan bij een dero.  Iemand?).

17 okt 2012 20:14 #27 door Bill

Ik bedoel dat tandwiel nr 16 en nr 17 op het plaatje dat Jeroen heeft gepost als het goed is zodanig gemonteerd zitten dat er geen speling optreedt t.o.v. de tanden van de koppelingskorf.
De 3 veertjes die er in zitten zorgen er als het ware voor dat de tanden onder spanning staan (zodat de speling wordt opgeheven dus).
Als je de koppelingskorf "gewoon" gedemonteerd hebt (zonder 16 en 17 onderling te borgen (met M6 boutje)) bestaat de kans dat de boel niet goed zit nu (ik weet alleen niet of ze een volle tand verschoven kunnen staan bij een dero.  Iemand?).

Aha ik snap het. Echter zijn die tandwielen er niet afgeweest en zover ik weet niet gedraaid of verschoven.
Er zal niets anders opzitten dan de boel weer open te maken.
wordt vervolgt.

17 okt 2012 20:20 #28 door Pakfiets
Op het moment dat je de koppelingskorf van zijn plek trekt zullen ze al verspringen. Je moet ze borgen met een M6 boutje voordat je de korf van zijn plek haalt. (tenzij de veertjes lam zijn).
Maar inderdaad; je zult de boel moeten openen om te zien wat er precies loos is.
suc6

18 okt 2012 12:31 - 18 okt 2012 13:34 #29 door Bill
Oké vanmorgen begonnen met de boel weer open te maken >:(
Ik zal een appart topic maken met foto's. http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=9024.msg86574#msg86574 ;D
Pakfiets ik weet nu wat je bedoelt en ik denk dat het daar is mis gegaan :'( Er staat geen spanning meer op het voorste tandwiletje, de veertjes zijn wel heel :o het tandwiel moet rechtsom tegen de veertjes drukken alleen weet ik dus niet hoe hoog die spanning moet zijn ???

Wie weet het wel? :-* :-* :-*

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.084 seconden