Schokkend

30 okt 2012 15:43 - 31 okt 2012 13:28 #1 door hobbest
Schokkend werd gestart door hobbest
Hallo,
Ik heb sinds kort een Honda varadero uit 2003,  ik heb nu echter het volgende.
Bij het rijden schokt de motor, net alsof de brandstof toevoer niet goed is.... Ik heb geen verstand van motoren, dus wellicht weet iemand van jullie wat er aan de hand kan zijn.
Bij stationair loopt de motor gewoon prima.
Groet Hobbest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2012 19:29 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Schokkend
Het lijkt me een beetje weinig om een diagnose te stellen.
Er kan heel veel aan de hand zijn, maar eerst zijn een paar gegevens gewoon nodig.
Bouwjaar alleen is dus niet voldoende.
Welk type bijvoorbeeld. SD01 of SD02.
Carburateur versie of injectie.
En wat bedoel je hier mee ???? 

Ik heb gegevensbank van motoren


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2012 08:50 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Schokkend
2003 = MK2 = Injectie. Er vanuit gaande dat de '03 ook bouwjaar '03 is.

En die (eerste) injectiefietsen hebben last van een schokkende injectie. Niet allemaal, maar wel veel.

Hulp:
1. Gooi een flesje Fuel Guard van KENT in de benzine en stook dat lekker op.

of:

2. Superplus tanken ipv Euro 95.

of:

3. Powercommander.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2012 19:25 - 01 nov 2012 20:07 #4 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Schokkend



Of... koop een versie met carburateurs! Mooier, onzuiniger en loopt zooooo mooooooooi rond... Dat doet geen injectiedero hem na. Mijne is te koop.... mooie rooie uit 2001!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2012 20:57 #5 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Schokkend
Hi Menno  :) Ga je ons verlaten ??  :-\

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2012 19:38 #6 door GJ.
Beantwoord door GJ. in topic Schokkend
andere motor fiets :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2012 14:30 #7 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Schokkend
@ Hobbest:

Ik heb nog ff een paar suggesties voor je 'schokkende' motor opgezocht op het internationale forum. Wellicht dat je hiermee uit de voeten kunt?
Vooral de 'o2 Sensor eliminator' schijnt op de vroege injectiemodellen (2003 tot 2007) wonderen te doen. Zou overigens eerst toch +98 brandstof en/of Fuel Guard van KENT uitproberen:

varaderoforumcom.h826747.serverkompetenz.../viewtopic.php?t=397

varaderoforumcom.h826747.serverkompetenz...viewtopic.php?t=1100

varaderoforumcom.h826747.serverkompetenz...viewtopic.php?t=2065

Suc6! Laat het ons weten.
Injectiemodellen zijn écht wel goed te krijgen. Vanaf 2007 zijn ze zelfs beter als een carb model (veel beter zelfs), maar de eerste injectieseries waren qua afstelling gewoon BAGGER. Ik heb na aanschaf van mijn 2004 model, écht een jaar met buikpijn er op rondgereden. 'Had ik het maar nooit gedaan', van dat soort.

Dankzij mijn dealer ( www.muldersmotoren.nl - korting voor TCN leden!) is het via de powercommander allemaal goed gekomen. En heb ik mijn motor onlangs ingeruild voor... Een andere Varadero!

Als ik deze vergelijk met mijn vorige (2011 vv 2004) mag je constateren dat Honda van haar fouten heeft geleerd...
Wellicht kunnen Ad Mies of Hans Schaap (TCN clubtechneuten met sleutelruimte) je ook goed helpen.


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2012 23:06 #8 door siebster
Beantwoord door siebster in topic Schokkend
Hallo,
Ik heb sinds kort een Vardero BJ 2003, motor liep pas goed vanaf 3000 omw. In de stad rijden was niet heel fijn.
Op Ebay een o2 eliminator gekocht, koste ongeveer van 25 euro.
Probleem over, motor rijdt vanaf 1000 omw. als een zonnetje.
Jammer dat het nu winter is, staat nu op stal.

En hij was binnen 5 minuten geplaatst, zadel er af en je kan zo bij de stekker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.123 seconden