Zelf doen door een nitwit

07 apr 2013 23:36 #21 door kees
Beantwoord door kees in topic Zelf doen door een nitwit
WD40 is ook eigenlijk een kruip-olie om vastzittende metalen delen te lossen. Het is door zijn weergaloze populariteit onterecht verworden tot smeermiddel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2013 14:23 #22 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Zelf doen door een nitwit
Zonet hoezen besteld voor de voorveren van mijn Varadero. binnenkort ga ik de olie in de voorpoten vervangen en druk er dan meteen hoezen omheen. Weer een beetje extra bescherming tegen de roest die ontstaat door vliegentroep en ander rondvliegend gespuis (steentjes o.i.d.) voorkomen. Dingen kosten maar € 17,- (Polisport). De originelen zijn niet meer verkrijgbaar.

Honda TransAlp - Vespa Sprint Veloce 150cc

15 mei 2013 14:34 #23 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Zelf doen door een nitwit

De originelen zijn niet meer verkrijgbaar.

welke bedoel je ?

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

15 mei 2013 15:57 #24 door Peter
Geen idee.

Bij Mulders werd gemeld dat Honda ze vroeger ook leverde (in bijpassende kleuren), maar dat die niet meer leverbaar zijn en zij enkel nog zwarte hoezen van Polisport leveren. Nou vind ik zwart prima, dus is het mij om het even.

15 mei 2013 22:01 #25 door Peter
Kreeg per kerende post een belletje dat de hoezen nog in de stelling bleken te liggen en niet besteld hoefden worden. Toevallig moest ik begin van de avond naar Veendam voor het werk, dus maar even langs Mulders gereden. Heb me niet in kunnen houden en direct ook een setje verwarmde handvatten meegenomen. Die stonden ook al vanaf het begin op mijn lijstje.

Bijlagen:

26 mei 2013 13:05 #26 door Peter
Gisteren heb ik de Dorpenomloop van Drenthe begeleid op de motor en daarbij nogal wat kasseienstroken moeten berijden. Deze stroken liggen in de bossen en zijn bijzonder ongelijk, dus als je een kunstgebit hebt kun je die na afloop afschrijven. Helaas bleek ik halverwege ook mijn Stebel luchthoorn niet meer te kunnen gebruiken. Een snelle blik leerde dat één van beide kabeltjes van het contactschoentje is gebroken.

Zal straks even een nieuw schoentje aan het kabeltje knijpen en hopen dat de Stebel het weer doet.

16 juni 2013 11:45 #27 door Peter
Zo...
De Stebel doet het weer en de handvatverwarming is gemonteerd en werkt. Volgende week eens met Hans overleggen hoe ik de handvatverwarming zo kan aansluiten dat die 'achter' het contactslot zit. Nu werkt 'ie ook als het contact niet aanstaat. Dus, risico op lege accu.

Ook van traanplaat een plaatje gemaakt om de motor op zachte ondergrond op de jiffy te zetten. Was al jaren het plan, nu eindelijk eens gedaan.

Volgende week ga ik naar Hans voor nieuwe banden, conisch balhoofdlager en nieuwe olie in de voorpootjes. Gaan ook even compressiemeting doen.

16 juni 2013 20:26 #28 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Zelf doen door een nitwit
ik heb deze gekocht voor de jiffy, zit je niet meer met zo'n los plaatje te kloten. werkt goed.

Transalp RD16 2024

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.603 seconden