fluiten bij 80km/h

20 juni 2013 19:02 #21 door mickey
Beantwoord door mickey in topic fluiten bij 80km/h
Ook ik denk inderdaad aan je wiellagers....

Succes, ik ben benieuwd naar de uitslag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2013 20:58 #22 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic fluiten bij 80km/h

Ook dat is volgens mij geen enkel probleem. De versnellingsbak wordt niet door de oliepomp gesmeerd maar draait in de olie. Een auto (hand)versnellingsbak heeft ook geen oliepomp, ook daar draaien de tandwielen in een oliebad. Dus zolang je voldoende olie in je blok hebt zitten blijft het allemaal netjes gesmeerd.

deze worden wel gesmeerd door oliedruk

de as is  hol en heeft kleine gaatjes die weer corresponderen met gaatjes in de tandwielen

je kunt  het pijpje dat deze olie aanvoert zien zitten achter de koppelingskooi

mvg ad

20 juni 2013 22:06 #23 door AT-Jelle
Beantwoord door AT-Jelle in topic fluiten bij 80km/h

deze worden wel gesmeerd door oliedruk

de as is  hol en heeft kleine gaatjes die weer corresponderen met gaatjes in de tandwielen

je kunt  het pijpje dat deze olie aanvoert zien zitten achter de koppelingskooi

mvg ad

Hmm zo leer ik ook nog weer eens wat bij, bedankt voor de correctie Ad. Maar zou er dan volgens jou ook schade kunnen ontstaan door de motor zonder draaiende motor in de vrij en/of met de koppeling uit te laten lopen? Lijkt mij dat de aanwezige olie en het feit dat de tandwielen ed niet belast worden genoeg om schade te voorkomen.

21 juni 2013 08:44 #24 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic fluiten bij 80km/h
De turbine fluit hoor je idd alleen maar als je belast in de versnelling rijdt. Dat is het dus niet.
Achterwiellager is ook het eerste wat in me opkomt; hoeveel kilometer heeft je Dero gelopen?

'Gemiddeld' (ff uitgaan van de ervaringen op het varadero forum www.vci-forum.com ) moet je rond 50-65.000 km toch rekenen op vervanging, enkele positieve uitschieters daargelaten (in mijn geval: 75.000 km).
Eea natuurlijk wel gerelateerd aan het rijgedrag van de eigenaar!  C:-)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

23 juni 2013 15:56 #25 door gespikkeldevos
Beantwoord door gespikkeldevos in topic fluiten bij 80km/h
Mijn Varadero heeft 45000 op de teller. Ik ga binnenkort maar eens de lagers vervangen.
Ik laat het het nog even weten.
Willen de lagers er een beetje uit, of kan ik beter even met het achterwiel op pad gaan?

23 juni 2013 20:03 #26 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic fluiten bij 80km/h
fluittoontjes.... in de meeste gevallen de banden of iets anders waar wind over kan gieren

maar probeer eerst de oorzaak te ontdekken in plaats van alles maar direct te gaan vervangen

25 juni 2013 12:00 #27 door gespikkeldevos
Beantwoord door gespikkeldevos in topic fluiten bij 80km/h
Vandaag mijn achterwiel er maar eens uit gehaald. De lagers zijn nog in prima conditie, mooi laten zitten dus.
Het zal waarschijnlijk toch de wind zijn die iets laat gieren. Wordt vervolgd...

17 juli 2013 18:51 #28 door Toetyly
Beantwoord door Toetyly in topic fluiten bij 80km/h
Hi Ben net nieuw op dit forum omdat ik vorge week een Varadero uit 2005 heb gekocht.

Ik heb ook een soort fluit / piep toon. het lijkt zelfs bijna op metaal dat schuurt maar dan al heel licht.

dat begint bij 2250 Rpm en stopt bij 2500 rpm. ik merk dat ik me er lichtelijk aan begin te iriteren dus ik vraag me af of zo iets idd te herkennen is.

17 juli 2013 18:59 #29 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic fluiten bij 80km/h
akrapovic icm oordoppen en het is weg 8)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

18 juli 2013 20:22 #30 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic fluiten bij 80km/h

Hi Ben net nieuw op dit forum omdat ik vorge week een Varadero uit 2005 heb gekocht.

Welkom, welkom. Inderdaad een héél verstandige keuze ;)

Ik heb ook een soort fluit / piep toon. het lijkt zelfs bijna op metaal dat schuurt maar dan al heel licht.

dat begint bij 2250 Rpm en stopt bij 2500 rpm. ik merk dat ik me er lichtelijk aan begin te iriteren dus ik vraag me af of zo iets idd te herkennen is.

Is dit in iedere versnelling, of alleen altijd in 1 en dezelfde versnelling? Als het altijd in dezelfde versnelling is, even de motor uitzetten (tijdens het fluiten) om te kijken of het wind/banden zijn of toch iets motorisch.

Als hij het in iedere versnelling doet, ook in zijn vrij als je hem ergens in dat toerengebied houdt?

“Never Stop Exploring”

18 juli 2013 22:41 #31 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic fluiten bij 80km/h
Nogmaals... de Varadero V2 hééft standaard zo'n fluittoon, een turbine achtige 'huil'. Is nix mis mee, het blok loopt er probleemloos 300.000 km of meer mee.
Die 'huil' heeft de V2 van de Alp en de Twin niet, omdat deze anders van opzet zijn. Kan me voorstellen dat als je van een Alp of Twin op de Dero overstapt (of van een totaal andere motor) dat deze 'turbinefluit' je erg vreemd over komt. Maar wen d'r maar aan, het hoort er bij en is één van de charmes van Varadero rijden!  ;D

Je hoeft je pas zorgen maken als je een kloppend geluid uit het blok hoort. Maar dat geld alleen voor de allereerste series (1998-2002) en kan wijzen op een defect aan de nokkenasketting spanner. De injectiemodellen (2003-2011) hebben dit probleem niet meer.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

04 sept 2013 22:15 #32 door veerbol
Beantwoord door veerbol in topic fluiten bij 80km/h
De mijne (model 2006) heeft zeker niet zo'n fluittoon of mijn oren moeten inmiddels al afgestompt zijn (ondanks mijn oordoppen). Ook niet met de Heidenau k60 Scout voor en achter. Dan resoneren de noppen een klein beetje bij 30km/u. Misschien dat de Leovince-uitlaten het overstemt?

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.109 seconden