Zekering brand steeds door

01 sept 2013 21:29 #1 door Big Vic
Zekering brand steeds door werd gestart door Big Vic
De zekering van de verlichting (v+a), de tellers en de startmoter brand steeds door, ik dacht dat ik het had gevonden. De vorige eigenaar had nogal slordig het alarmsysteem verwijderd, wist zeker niet wat HISS is.
Maar goed zekering erin, starten lopen, prima. Maar.... bij gas geven of gaan rijden brand de zekering weer door.
Het ging 3 weken goed en 'tis nu weer terug, heeft iemand enig idee waar ik het zou moeten zoeken?
Grtzz... Victor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2013 21:33 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Zekering brand steeds door
Hi Victor, long time no see, alles goed ?

Heb niet zoveel verstand van de elektriek, maar misschien moet je de laadspanning op de accu eens checken of die niet te hoog is. In dat geval is de spanningsregelaar kapot.

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2013 21:36 #3 door Big Vic
Beantwoord door Big Vic in topic Zekering brand steeds door
Hi Rene,
Ga ik naar kijken.
Beetje een heftig jaar geweest, hoop er volgend jaar weer volop bij te zijn.
Grtzzz
Victor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2013 07:32 #4 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Zekering brand steeds door
Hey Victor,

Tops dat je terug bent (we mailen nog wel ff...)! Zit idd ook aan de spanningsregelaar te denken. Ook al mag deze eigenlijk bij jouw type Dero géén problemen meer opleveren...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2013 11:44 #5 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Zekering brand steeds door
Als het de SR zou zijn zouden er meer zekeringen uitfikken als de spanning te hoog wordt.
Je hebt het alleen over de verlichting en de SM.  De zekering van de SM zit niet samen met de verlichting.
Oorzaak lijkt meer op een massa probleem.
Wat heb je veranderd aan je Hiss systeem en wat had de vorige eigenaar verwijderd ?

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2013 22:44 #6 door Big Vic
Beantwoord door Big Vic in topic Zekering brand steeds door
De SR is gechecked, die kan het niet zijn.
Het moet in het circuit zitten van de tellers en de verlichting.
Ik word er gek van, zeker nu ik alleen maar een motor heb.
Het allarmsysteem van de vorige eigenaar was wat slordig verwijderd, waardoor er sluiting ontstond, maar da's gefikst...
Wat nu weer...
Komt tijd komt raad (hoop ik)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2013 08:29 #7 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Zekering brand steeds door
Hee Vic, maar je broer kan toch alles heeft hij verteld bij het BTL weekend vorig jaar. ;D ;D

Maar zonder gekheid,
Welke zekering gaat steeds kapot ?? 
Heb je een SD01 of 02 ??

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2013 14:59 #8 door Big Vic
Beantwoord door Big Vic in topic Zekering brand steeds door
Dat klopt Marien, maar die zit 6 weken in Australie, dus...
Nou moet ik toch zelf aan de bak.
Abs versie uit 2006
Grtzz Vic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2013 16:05 #9 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Zekering brand steeds door
Welke zekering gaat steeds kapot ??

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2013 16:30 #10 door Stefan Wilting
Beantwoord door Stefan Wilting in topic Zekering brand steeds door

De zekering van de verlichting (v+a), de tellers en de startmoter brand steeds door,


Motorcycling is not a crime

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2013 21:08 #11 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Zekering brand steeds door
@ Swilting.

verlichting (v+a), de tellers en de startmoter



Zitten niet op dezelfde zekering  :-* :-*


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2013 22:33 #12 door Stefan Wilting
Beantwoord door Stefan Wilting in topic Zekering brand steeds door

Zitten niet op dezelfde zekering  :-* :-*

Oldie, hoe kon ik twijfelen aan jouw kennis...  ;D

Motorcycling is not a crime

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2013 10:07 #13 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Zekering brand steeds door
Is geen kennis, maar puur ervaring. Ben ook al eens aan het zoeken geweest, vandaar

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2013 10:39 #14 door Big Vic
Beantwoord door Big Vic in topic Zekering brand steeds door
Nog nooit meegemaakt een motor met een organisch probleem....
Het bleek te gaan om een spin die aan de voorkant tussen de bedrading was gaan wonen.
Alle webben en eitjes + spin met 8 bar weggeblazen.
Probleem opgelost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2013 10:41 #15 door Big Vic
Beantwoord door Big Vic in topic Zekering brand steeds door
Marien, bij de abs versie eind 2006 zitten die zaken toch echt op 1 zekering,
ben ik dus proefondervindelijk achter gekomen...
Grtzzz Vic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2013 12:10 #16 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Zekering brand steeds door
Heel raar,
Wat bleef er wel branden/werken dan als deze zekering was doorgebrand.
Of is het gewoon de hoofdzekering, want dan werkt er gewoon helemaal niks meer.

Ik begrijp alleen niet hoe organisch materiaal een kortsluiting van 25 ampere kan maken zonder helemaal geroosterd te worden.
Lijkt me ook geen echte oorzaak.

Maar de tijd zal het leren.
Je kunt in elk geval weer rijden.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.090 seconden