Rugpijn na rijden op Varadero

26 mei 2009 10:28 #21 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Rugpijn na rijden op Varadero
@ Alpinist: Hè, hè, een zinnig verhaal / reactie waar mensen met rugklachten mogelijk wat mee kunnen. Is dit hobby of beroep? (gewoon nieuwsgierig).
(Alleen is het zo, dat je je onderrug hol maakt, als je je bekken naar voren kantelt en niet naar achteren...  :angel:)
Ben benieuwd of er buikspieren gaan worden getraind... ;)  ;D

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2009 11:31 - 26 mei 2009 11:35 #22 door De Alpinist
Beantwoord door De Alpinist in topic Rugpijn na rijden op Varadero
Hi Bono,

Je hebt gelijk wat betreft het kantelen, foutje aan mijn kant  :-\.

Ik heb een kleine praktijk voor sportmassage. Naast massage geef ik ook blessurepreventie, personal training, voedingsadviezen en shiatsu en triggerpoint therapie (drukpuntenmassage)@youbetitworked.nl

Gr,
Ronald

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2009 21:15 #23 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Rugpijn na rijden op Varadero
@Bertus, probeer dit eens voor je gashand. FF wennen maar werkt goed! ;)

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2009 12:47 - 12 juni 2009 12:49 #24 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Rugpijn na rijden op Varadero

@Bertus, probeer dit eens voor je gashand. FF wennen maar werkt goed! ;)


Klopt. Hebben inmiddels ook zo'n ding op de gashandle, is idd een wereld van verschil. Zijn zondag in één keer vanuit Moravië (CZ) terug komen rijden, bijna 1.100 km.

Wat gewoon belangrijk is... we zijn iedere pak 'm beet 120 tot 130 km ff (kort) van het zadel gegaan; gewoon om ff water te drinken, iets te eten of gewoon de benen te strekken. Dit lijkt veel, maar achteraf kost het niet eens zoveel meer tijd. Iedere tweede stop was een tankstop, maar dat kwam meer omdat Kaatje's Carbudero op de Duitse Autobahn nu eenmaal iets meer dorst heeft dan de Injectiedero's van Mense en mij...

Oja, die niergordel, die gebruik ik ook altijd. Kost geen drol (gewoon een goedkope gehaald bij de Motoport) maar het levert gewoon wel extra comfort op.

Ik probeer bij langzamere snelheden (b.v. bij wegwerkzaamheden waar je max 70 km/h mag) altijd ook ff een langere tijd op de stepjes te staan. Scheelt ook. Maar met een lengte van 2,04 m heb je wel steerraisers nodig...  ;D Anders sta je nog zo krom als een hoepel!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2009 15:01 #25 door Spike
Beantwoord door Spike in topic Rugpijn na rijden op Varadero
Het lijkt misschien een idiote vraag, maar ik zie niet goed hoe dit op de gashandle moet en wat het voordeel ervan is of de werking ???

By the way, ik ga morgen naar Hyperpro om progressieve veren te laten plaatsen, ben benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2009 15:14 #26 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Rugpijn na rijden op Varadero
Geen idiote vraag hoor. (Ik hoop dat ik het goed uitleg. Ik heb zelf niet zo'n ding, maar het toeval wil dat ik er gisteren een heb opzij laten leggen en straks ga ophalen.) Je zet de ring over je gashandle. Met je pols / muis rust je als het ware op het uitstekende deel en hou je op deze manier het gas erop. Je hoeft dus niet "krampachtig" de gashandle vast te houden. Schijnt ideaal te zijn voor lange stukken. Voor die paar euro's wil ik dit wel eens proberen.

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2009 15:29 #27 door Wouter
Beantwoord door Wouter in topic Rugpijn na rijden op Varadero
Je kunt deze throttlerockers ook omdraaien en om het linker handvat doen.
Dan kun je beide handen met je pols laten rusten in plaats van heel je hand rond het handvat te houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2009 15:54 #28 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Rugpijn na rijden op Varadero
Hé, heten die "dingen" zó! Throttlerockers! Weer wat geleerd.  :D

Maar als ik ze zo ga ophalen, vraag ik toch maar gewoon naar mijn "ding". Als ik "throttlerocker" moet gaan uitspreken, dan krijg ik een muisarm in mijn huig, vliegen mijn kronen uit mijn hoofd en springt het glazuur van mijn tanden.
;D ;D ;D

Wel een tip om ze ook links te plaatsen. Ik zal dat ook eens proberen. Nu rust ik vaak met mijn pols op het handvat.

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2009 16:00 #29 door Wouter
Beantwoord door Wouter in topic Rugpijn na rijden op Varadero
www.throttlerocker.com/


Je kunt ook trottelrokker zeggen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.129 seconden