Uitval bij opschakelen

17 nov 2013 21:18 #1 door Lange1979
Uitval bij opschakelen werd gestart door Lange1979
Beste mensen,

Eerst gebeurde het af en toe maar het gebeurd nu vaker en vooral bij koude motor, dat ie bij het opschakelen uitvalt. Dus zodra ik gas terugdraai en koppeling inknijp valt ie uit. Dan bij het loslaten van de koppeling slaat hij wel weer aan maar lekker is het niet. Ik dacht eraan dat ie ,bij het terugvallen van de toeren icm koude (dikke) olie, net even de oliedruk te laag is waardoor ie hem uitschakelt, al twijfel ik of dit uberhaupt gebeurd bij een te lage oliedruk.
Kortom, hebben jullie ervaring hiermee en zouden jullie weten wat dit kan veroorzaken? Tis lastig zoeken als dit maar af en toe gebeurd maar vervelend is het dan zeker wel!
Gaat om een Dero 2004 abs uitvoering.

Bedankt alvast!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2013 00:15 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Uitval bij opschakelen
draait de motorfiets wel genoeg rpm bij stationair ( ca 900-1100)
blijft je choke niet open (injectie)
temp sensorkoelwater stuk(blijft te rijk)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2013 11:25 #3 door alex63
Beantwoord door alex63 in topic Uitval bij opschakelen
Hoi, ik heb een vara uit 2000 met 12000 km op de teller, dus relatief weinig gelopen. Ik heb af en toe hetzelfde probleem en dit is een carb uitvoering. Hij moet een dezer dagen naar mijn monteur omdat ik hem nog niet zo lang heb. Mocht hij het weten laat ik het jou weten!! Het is idd super irritant, en gebeurt enkel en alleen bij een koude motor.

Varadero Xl1000 V.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2013 14:29 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Uitval bij opschakelen
bij de carb versie denk ik aan het bevriezen van de carb waardoor de gasschijf vast komt te staan
en inderdaad.. helemaal op temp is het over

we zullen af wachten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2013 19:36 #5 door Lange1979
Beantwoord door Lange1979 in topic Uitval bij opschakelen
Waffie, de dingen die jij aangeeft zijn het niet, die zijn wel goed.

Hij is van de week voor een beurt weggeweest en het probleem voorgelegd. De monteur zou het in het hoofd houden, hij heeft geen aanwijsbare reden kunnen vinden maar hij is afgesteld en heb het tot nu toe niet meer gehad.....

Hopen dat het wegblijft...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2013 20:15 #6 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Uitval bij opschakelen
Zelfde probleem gehad bij mijn injectie dero zelfde bouwjaar.
Na het plaatsen van een power commander was het probleem over.
Afslaan gebeurde trouwens zeer regelmatig, ook bij terugschakelen. rpm stationair iets opgeschroeft gaf geen soelaas.

Mocht er al een PC inzitten, dan lijkt me opnieuw tunen een goede optie.
Probleem was een veel te arm mengsel in het bereik tot 2000 toeren.

maar hij is afgesteld

Ik vraag me af wat er afgesteld is in dit geval

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2013 15:32 #7 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Uitval bij opschakelen
Een te arm mengsel is ook nog eens slecht voor je motorblok, de boel word er veel te heet door.
Het schijnt dat ze bij honda die blokken zo schraal afgesteld hebben om ze door de milieu keuring te krijgen.
Mijn Vara(2004) bokte als een ezel onder de 2000 toeren. na montage van de power commander geen enkel probleem meer en hij werd er ook een stuk zuiniger door.

Als je in de uitlaat kijkt en de roet is niet zwart/grijs maar eerder roomwit dan is het mengsel te arm,dat vertelde
de powercommander monteur mij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2013 21:21 #8 door Lange1979
Beantwoord door Lange1979 in topic Uitval bij opschakelen
Er zit geen PC op en het gebeurd(e) af en toe en verder loopt ie prima, geen gebok onder de 2000 toeren o.i.d. En zoals gezegd, het is niet meer gebeurd. (Zei hij tikkende met één hand en de ander af kloppende op "Gronings hardhout" :) :) )

En sja, wat is er afgesteld, ik heb er niet bij gestaan maar ik ga er van uit dat als een gerenomeerde motorzaak zegt dat ze hem af hebben gesteld dat dan gedaan hebben of in ieder geval op z'n minst e.e.a. gecontroleerd hebben.

Ik heb wel over een PC gedacht maar ik vind het een prettige motor en rij er met veel plezier mee maar ben nog niet overtuigd over de meerwaarde (t.o.v. de kosten).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2013 22:37 #9 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Uitval bij opschakelen
Voordeel voor jou zou nog kunnen zijn dat je er meer pk,s en NM bij krijgt en hij word er zuiniger door ,
maar Powercommander met testrun kost zo 550 eurie dan moet je ook nog een k&N filter aanschaffen en met
standaard uitlaten schijnt het niet echt te werken,de hele Santenkraam kost je dan zo 1100 eurie? 
Dan moet je thuis toch met een goed verhaal aankomen.

Als je motor super loopt zou ik er niet te veel aan doen  "goed is goed" toch ?

Hoe lang zitten je bougies er eigenlijk in?      er staat 48.000 km voor (iridiums)      Maar ik denk dat dat wel
een beetje ruim bemeten is,  toen ik ze verving liep het zaakje gelijk weer soepeler .


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 dec 2013 21:13 #10 door Lange1979
Beantwoord door Lange1979 in topic Uitval bij opschakelen
Is inderdaad best een hoop geld, zeker voor een prima lopende fiets. (Al ben ik ergens wel benieuwd naar het verschil)

Bougies zijn tijdens de beurt vervangen dus dat zal het probleem niet meer veroorzaken. Zoals gezegd nog niet weer gehad dus ergens ga ik er een beetje van uit dat het wel goed zit nu.

Mocht het weer voorkomen dan geef ik wel weer een brul!

Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2014 21:43 #11 door Lange1979
Beantwoord door Lange1979 in topic Uitval bij opschakelen
En ja hoor....

Vandaag toertochtje gereden in Duitsland, na een mooi stuk gereden te hebben een pauze ingelast. Na het overheerlijke "kaffee mit kuchen" weer op pad. Bij het weg rijden, koelvloeistof temp. meter gaf 1 blokje, opschakelen naar de 2 en plop, uit...... koppeling op laten komen en daar gingen we weer. Toch weer afgeslagen..... Ik had zo gehoopt dat het nu weg was.

En wat me opviel, zo nu en dan in een willekeurige versnelling, bij het iets gas los laten een"bonk tegen de onderkant van de tank". Tenminste, zo is het het best te omschrijven... Eerst dacht ik aan klotsende benzine in de tank maar het gebeurde ook met volle tank dus die theorie gaat ook niet op....

Heeft e.e.a. met elkaar te maken? Volgende week lang weekend Duitsland dus denk van de week even langs de motorzaak....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2014 23:09 #12 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Uitval bij opschakelen
Die bonk zou best eens een backfire kunnen zijn van je carb.,

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2014 10:26 #13 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Uitval bij opschakelen

Bougies zijn tijdens de beurt vervangen dus dat zal het probleem niet meer veroorzaken.


controleer eens of de goede bougie erin zit, vaak wordt er een irridium bougie gebruikt die eigenlijk voor de SD01 bedoelt is. De SD02 heeft een hele speciale (dure) bougie, namelijk de IJR8B9.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2014 11:27 #14 door Lange1979
Beantwoord door Lange1979 in topic Uitval bij opschakelen
Goedemorgen, dank voor de reacties!

Bougies zijn de goeie, net nog even gecheckt en het gaat om een injectie.

Ik zat eens te denken, zou het met de brandstof kwaliteit te maken kunnen hebben? Uitval misschien niet maar het zo nu en dan bonken.
De laatste tijd tank ik bij een goedkope pomp omdat die op de route woon/werk ligt, en zover ik me kan herinneren heeft ie het daarvoor niet gedaan. Toen altijd bij de "schelp" getankt.

Groeten Arno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2014 11:34 #15 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Uitval bij opschakelen
je kan eens een flesje injectie reiniger in je tank gooien en weer wat duurdere benzine tanken.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2014 12:08 #16 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Uitval bij opschakelen
Op "gewone "benzine loopt de injectie Dero zowieso minder mooi dan op superbenzine.
Octaan 98 tanken dus.

V Power is oct95 . dus niet zo geschikt.

Inderdaad een flesje reiniger en betere benzine tanken.

Ik heb onderweg eens een keer goedkoop getankt, bij een witte pomp en de Dero was niet vooruit te branden.
Zo erg dat ik heb overwogen om de benzine er maar weer uit te halen.
Nadat ik octaan 98 op de halve tank had getankt, ging het al beter.
Helemaal geen problemen meer nadat deze tank ook weer gevuld was met super.

De Moraal.
Je moet wel een beetje voor je bero zorgen  ;D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2014 22:15 #17 door Lange1979
Beantwoord door Lange1979 in topic Uitval bij opschakelen
Haha, ik dacht dat ik haar al goed verwend had de laatste tijd. Aan de andere kant "loop" ik ook beter op een lekker goed en koud biertje ipv lauwe rommmel...

Ga het zeker proberen met 98 in de tank! Tank bijna leeg, morgen er maar eens in gooien en niet op de woon/werk route. :). Ook maart een flesje reiniger d'r in. Ben benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden