Benzineverbruik

06 jan 2014 20:23 #1 door a2i2
Benzineverbruik werd gestart door a2i2
Hallo,

Om dubbele posts te voorkomen heb ik al voor de zekerheid gezocht naar antwoorden op mijn vraag, maar helaas.

Dus, ik ben sinds kort eigenaar van een Varadero 1000 '99 (TA heb ik ook nog). Tien dagen geleden heb ik een tweedaags solotrip gedaan met de Varadero en heb het hoge benzineverbruik goed gemerkt: 1L op de 12 km. Snelheid was 120-125 km/u.

De vraag is: is dit normaal? Zo niet, valt er wat aan te doen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2014 21:26 #2 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Benzineverbruik
Tja, een Dero van dit type is nu eenmaal niet zuinig. Een Dynosetje en een goede afstelling zou iets kunnen helpen maar verwacht er niet teveel van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2014 21:53 #3 door mickey
Beantwoord door mickey in topic Benzineverbruik
Zo, dat is aan de schadelijke kant zeg!!!!!!
Zeker als je er solo op rijd met een snelheid van ongeveer 120 km.
Ik heb ongeveer een gemiddeld verbruik van 1:16 tot 1:18 en rij toch behoorlijk door.
Ik rij wel met een K&N luchtfilter, maar dat zal niet zoveel uitmaken.

Dit is inmiddels mijn tweede varadero SD01, Ik heb ruim 150.000 km met de vorige gereden.
Uiteraard heb ik ook wel eens een benzine verbruik van 1:10 gehad maar dan moet je toch stevig aan het gas hangen of korte ritjes rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2014 21:54 #4 door alex63
Beantwoord door alex63 in topic Benzineverbruik
Mijn dero is van 2000, super fiets!!
tja.......hobby kost geld, en idd de carbdero lust em wel. Ik rij ong. 1-13, maar troost je, mijn collega heeft een BMW 1150 GS, van 2005 ofzo, en die lust em ook hoor!
Ik heb er geen problemen mee, de dero is een betrouwbare fiets, je kunt ook een zuinige sleutelbak hebben, ben je wel zuiniger uit, maar meer aan reparaties, dus wat heb je liever!

geniet maar van je ECHTE motor..!

Varadero Xl1000 V.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2014 00:19 #5 door a2i2
Beantwoord door a2i2 in topic Benzineverbruik

Mijn dero is van 2000, super fiets!!
tja.......hobby kost geld, en idd de carbdero lust em wel. Ik rij ong. 1-13, maar troost je, mijn collega heeft een BMW 1150 GS, van 2005 ofzo, en die lust em ook hoor!
Ik heb er geen problemen mee, de dero is een betrouwbare fiets, je kunt ook een zuinige sleutelbak hebben, ben je wel zuiniger uit, maar meer aan reparaties, dus wat heb je liever!

geniet maar van je ECHTE motor..!


Ik heb er ook geen problemen mee, en daar ben ik blij om. Maar ja, men probeert toch altijd sommige punten te laten verbeteren. Ik weet wel dat de sd1 dero in het algemeen niet zuinig is, maar wilde toch even vergelijken met anderen. De dero is gewoon een beest!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2014 01:49 #6 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Benzineverbruik
Nu ga ik vervelend doen maar een dergelijk verbruik is gewoon niet meer van deze tijd.

hoe goed het ook rijd,, je brandstofkosten zijn de duurste post want waar bijv een Suzuki V strom easy 1 op 22 rijdt ( schilt dus bijna 100 %!!)

met de huidige brandstof prijs zit je dus al gauw op 18 ct/per km en ik weet dat het nog minder kan want 1 op 9 doet ook nog mee

ik hoop dat die smile dit allemaal weg kan boenen want bij ca 15.000 km doet dit toch  €3800 per jaar

samengevat kost jouw rijplezier je dus al € 1900,- meer dan die kerel op die andere transalp 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2014 09:49 #7 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Benzineverbruik
Appels en peren, Ad... Een Vstrom 650 is vergelijkbaar met een Transalp 650 en niet met een dikke 1.000 cc Vtwin.
Motoren uit die tijd (eind jaren '90) verbruikten allemaal wel veel. Een DL1000V, GS1150, een Caponord 1000, een Guzzi Quota... Allemaal motoren met een 'slokop'.

1:12 gemiddeld is echter voor een '99 Carbudero wél aan de hoge kant. Ik heb twee Carbudero's gehad (een '98 en en '2000) en die lieten een gemiddeld verbruik van 1:15/1:16 zien. Ook met een iets sportievere rijstijl. Maar in vergelijk met mijn '97 Transalp 600 die op z'n gemak 1:23 haalde, toch wel schokkend... Ook al heb je dik 50PK meer.

Kleine ingrepen zijn oa minimaal '98 octaan benzine tanken ('super plus' voorzover dat nog beschikbaar is), en Iridiumbougies plaatsen (die zitten nml al wel standaard op een Injectiedero, vanaf 2003). Tja... en wellicht belerend, maar... let een beetje op de stand van je gaspols...  ;D

Ik heb destijds beide carbudero's laten tunen door JR Tuning (Mulders Motoren) in Veendam (Dynojet, uitlaatdempers en K&N / BMC luchtfilter). Mij is destijds door de mannen van JR een brandstofbesparing van minimaal 10-15% beloofd; een belofte die dik is uitgekomen... Na de tuning liepen ze met gemak 1:17 tot zelfs 1:20 op lange afstanden.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2014 12:14 #8 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Benzineverbruik
praat het een beetje  goed    :)) bernard

het blijft een ordinaire zuipbak  en dat was het al toen dat zelfde blok nog in de sp 1

het is mijn idee dat ieder nieuw model van honda slupt of dat hij bezopen is en  het allerlaatste model productiejaar pas een beetje acceptabel wordt

zoals ik al zei .. die smile zal wel veel goed maken

en hoop dat de eigenaren ervan genieten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2014 12:26 #9 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Benzineverbruik

praat het een beetje  goed    :)) bernard

het blijft een ordinaire zuipbak  en dat was het al toen dat zelfde blok nog in de sp 1

het is mijn idee dat ieder nieuw model van honda slupt of dat hij bezopen is en  het allerlaatste model productiejaar pas een beetje acceptabel wordt

zoals ik al zei .. die smile zal wel veel goed maken

en hoop dat de eigenaren ervan genieten


No harm done, Ad...  ;D ;) Ik weet hoe je het bedoelt, en vwb dat verbruik... Speelt Honda gewoon een (hele slechte) 2e Viool...  >:(

OK, de NC750 is heel erg zuinig. Maar anno 2012 nog met een motorfiets uitkomen (VFR1200X Crosstourer) die slechter scoord dan zijn vermeende voorganger(s) (ST1300 en XL1000V) is gewoon niet van deze tijd.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2014 21:02 #10 door alex63
Beantwoord door alex63 in topic Benzineverbruik
Tja....wat je ook rijdt, de ene heeft dit en de andere heeft dat( nadeel). Nogmaals persoonlijk vindt ik het niet zon probleem. En ik weet ook dat als ik een 1000 cc aanschaf dat ie meer verbruikt dan een 600 of 650 cc. Het zij zo. Voor mij zijn rijcomfort en looks van groter belang, en dan vindt ik toch dat de Dero hoge ogen scoort. Tis voor mij een super bike, ik rij ook vaker sportief met die dikke, dan haal ik ook 1-12 met gemak......Maar ik heb WEL plezier, en dat telt voor mij zwaarder dan het verbruik.

Varadero Xl1000 V.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2015 19:58 #11 door Nollet
Beantwoord door Nollet in topic Benzineverbruik
Hoi ,
mijn Varadero is van 2000 en ik rij nu 1 op 18 met een snelheid van max 120km/uur en ook vlot toeren  . Aan 370 km gaat lampje reserve aan en na dan 5km gereden te hebben ging er 21,28 liter in . Mijn Transalp verbruikte ook een 5.2l/100km dus met het verbruik van de Varadero van ong. 5.6l/100km ben ik wel blij

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2015 20:05 #12 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Benzineverbruik
Da's heel zuinig voor een carbudero!

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2015 21:29 #13 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Benzineverbruik
Snap eigenlijk niet dat iemand nog een carb versie koopt de injectie,s kosten
tegenwoordig niet  zo veel meer ,het verschil is al vlug terug verdient met de
brandstof.
Zie daar nog de kinderziektes die de carb versie heeft zoals benzine pomp,
kettingspanners, spanningsregelaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2015 10:19 #14 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Benzineverbruik
Logisch Ron, niet iedere koper doet zn huiswerk goed en verdiept zich in de aanschaf. Een motor kopen is emotie, laat dat nou soms een verrot slechte basis zijn....

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2015 18:18 #15 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Benzineverbruik
Het gaat bijna altijd in de verkeerde volgorde,eerst kopen ze een motor
en dan gaan ze het forum op om te vragen wat de kinderziektes zijn. >:(

Zou het eigenlijk niet mogelijk zijn dat als je het forum opent dat het eerste
wat je leest is een opvallende tekst in de trant van:
"Bent u van plan een club motor aan te schaffen?vraag dan eerst info op bij
1 van onze sleutel locatie,s! of laat er een aankoopkeuring doen (e 34,95)?"

Denk dat een hoop kopers eerst wel even kijken of er een club voor hun
motor is maar dat ze de stap niet durven te nemen om eerst info te vragen.

ideetje?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2015 19:54 #16 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Benzineverbruik
Prima idee Ron,
Maar eigenlijk hebben we dat toch al.
Alleen zit ik met een probleem in mijn maag.
Hoe krijg ik de volgorde omgekeerd  >:D

Nieuwe reclame campagne voor de TCN.
[move]Advies bij het kopen van een ( club ) motor. wordt lid van de TCN [/move]

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2015 09:58 #17 door Nollet
Beantwoord door Nollet in topic Benzineverbruik
Hoi Ron Overkleeft ; "Snap eigenlijk niet dat iemand nog een carb versie koopt de injectie,s kosten
tegenwoordig niet  zo veel meer ,het verschil is al vlug terug verdient met de
brandstof. "............... dat "niet zoveel meer" is voor sommige soms net iets te veel  :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2015 12:24 #18 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Benzineverbruik
Een SD01 is gewoon mooier!
Het blok loopt gewoon mooier rond
Je hebt geen powercommander nodig om dit op een injectieversie te realiseren
En ja, de laatste generarie heeft dat niet maar is nog aan de prijs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2015 12:58 #19 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Benzineverbruik

Een SD01 is gewoon mooier!
Het blok loopt gewoon mooier rond
Je hebt geen powercommander nodig om dit op een injectieversie te realiseren
En ja, de laatste generarie heeft dat niet maar is nog aan de prijs.


En daarom ruil je hem om voor een B....%**^%$%$  >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2015 18:25 - 24 aug 2015 18:28 #20 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Benzineverbruik
de belangrijkste oorzaak voor  het hogere brandstof verbruik zit in het op temp brengen en houden van de catalysator

eruit met dat ding al is dat wel een overtreding volgendd de type good keuring
maar als je nu gaat tanken in  bijv vlaanderen  betaal je slechts € 1,256 voor het bekende litertje en ze daalt  met de dag

diesel is  er nog maar ca € 1,13
ik zie  in nederlan nog maar weinig van een daling

dus gaan met die dero naar  het buitenland ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.194 seconden