Benzineverbruik

24 aug 2015 19:01 #21 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Benzineverbruik
Nollet, dat hou je altijd dat niet iedereen die laatste anderhalve duizend
er nog extra bij kan leggen maar waar het mij om gaat is dat ze eerst
hier beter info hadden kunnen vergaren,dan denk ik dat er veel even door
gespaard hadden voor een injectie model.
Als dan op het forum een opvallende tekst knippert die daarnaar verwijst .

Maar dan niet met"wordt lid" in die tekst, liever dan ("geheel vrijblijvend")
Er wordt vaak (goed bedoeld) een forum gast gewezen dat hij/zij ook wel
even lid wil of kan worden. Onbedoeld zullen veel forum gasten zich
hierdoor toch een beetje gepust door voelen.
Van mij mag iemand gerust onbeperkt blijven vragen zonder lid te worden.
Als iemand zich lang genoeg thuis voelt hier wil die uit zijn eigen wel lid
worden zo niet dan "liever een gezellige gast dan een sjagerijnig lid"

Menno, Vind een injectie model veel mooier dan de carb.
waar je wel gelijk in hebt dat de carb mooier loopt, betere gasrespons en
het lijkt wel of de motor zachter loopt.  (zachter dan een boxer ) ;D


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2015 20:13 #22 door Hooglander1
Beantwoord door Hooglander1 in topic Benzineverbruik

Prima idee Ron,
Maar eigenlijk hebben we dat toch al.
Alleen zit ik met een probleem in mijn maag.
Hoe krijg ik de volgorde omgekeerd  >:D

Nieuwe reclame campagne voor de TCN.
[move]Advies bij het kopen van een ( club ) motor. wordt lid van de TCN [/move]


Als ik dat had geweten had ik het wel gedaan, maar dat ben ik nog niet tegengekomen. Er is ook geen Clubmotoren Koopgids voor zover ik heb kunnen zien :)

[me=Hooglander1]zal zich binnenkort ook eens hier voorstellen :)[/me]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2015 20:42 #23 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Benzineverbruik

Het gaat bijna altijd in de verkeerde volgorde, eerst kopen ze een motor
en dan gaan ze het forum op om te vragen wat de kinderziektes zijn. >:(


Haha Ron, het gaat me ook meer hierover dan om zieltjes te winnen. Is meer hilarisch bedoeld.
Uiteraard kun je op de site ook de aanbevelingen lezen en je hoeft  geen lid te zijn om van de geneugten van de TCN gebruik te kunnen maken.
Alleen, hoe krijg je  volgorde omgekeerd,  eerst naar de club en dan naar de dealer.

Van mij mag iemand gerust onbeperkt blijven vragen zonder lid te worden.
Als iemand zich lang genoeg thuis voelt hier wil die uit zijn eigen wel lid
worden zo niet dan "liever een gezellige gast dan een sjagerijnig lid"


Mijn idee. Niks meer aan doen. ;)

Misschien wel een nieuw idee voor onze heren techneuten om een dergelijke pagina op te zetten. :'( :'(

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2015 12:29 - 25 aug 2015 12:51 #24 door Nollet
Beantwoord door Nollet in topic Benzineverbruik

Nollet, dat hou je altijd dat niet iedereen die laatste anderhalve duizend
er nog extra bij kan leggen maar waar het mij om gaat is dat ze eerst
hier beter info hadden kunnen vergaren,dan denk ik dat er veel even door
gespaard hadden voor een injectie model.
Als dan op het forum een opvallende tekst knippert die daarnaar verwijst .

Maar dan niet met"wordt lid" in die tekst, liever dan ("geheel vrijblijvend")
Er wordt vaak (goed bedoeld) een forum gast gewezen dat hij/zij ook wel
even lid wil of kan worden. Onbedoeld zullen veel forum gasten zich
hierdoor toch een beetje gepust door voelen.
Van mij mag iemand gerust onbeperkt blijven vragen zonder lid te worden.
Als iemand zich lang genoeg thuis voelt hier wil die uit zijn eigen wel lid
worden zo niet dan "liever een gezellige gast dan een sjagerijnig lid"

Menno, Vind een injectie model veel mooier dan de carb.
waar je wel gelijk in hebt dat de carb mooier loopt, betere gasrespons en
het lijkt wel of de motor zachter loopt.  (zachter dan een boxer ) ;D




Ik ben momenteel heel gelukkig met mijn carburator versie , loopt goed en verbruik van ongeveer 5.7l/100km (cruisen tot een 125km/u)  en geen olieverbruik van 0.3l/1000km :) . Heb wel bij aankoop de te doene dingen ,voor en achterband,remmen voor en achter,batterij, ,spanningsregelaar, onderhoud en ketting en tandwielen van de vraagprijs kunnen afdingen (als je te koop zet prima staat  dan sta ik daar ook op dat het zo is ) en hij nu loopt als een trein  en staat als nieuw , hopelijk blijft het zo want ook ik kan die "laatste anderhalve duizend" er ook niet bijleggen voor andere motor  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2015 19:28 - 11 sept 2015 09:05 #25 door Nollet
Beantwoord door Nollet in topic Benzineverbruik
Hoi , gisteren mooi weer en vandaag  :P , een toertje gedaan op't gemakske en ................................. 163km met 8.51l Super is........................ 5,22L/100Km . Wie zegt (Menno ???  :) )dat je met een Varadero Carburator niet zuinig kan rijden  :o. Moet wel zeggen niet boven de 110 geweest en meestal op sec.wegen 70 à 90 km/u  C:-) . Me VERRY HAPPY  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2015 19:37 #26 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Benzineverbruik
Mijn Dero uit 2003 (injectie) doet momenteel 1:20 met 120 tot 140 km/u op de snelweg.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2015 21:33 #27 door kees
Beantwoord door kees in topic Benzineverbruik
Mijn AT uit '96 met 235.000 km op de carbs, doet nog altijd 1:18 bij gemiddeld gebruik tot 120  :D

Was eerst ietsje minder, 1:16, maar wegens een nu weer meer gesloten einddemper heb ik de gasnaalden weer terug omlaag gezet. Ik moet eraan wennen dat hij tegenwoordig ruim over de 300 km gaat tot reserve (327 km/18L vandaag)  :)


Oh wacht, Varadero  ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.064 seconden