Brandstofpomp varadero MK2

19 mei 2009 16:56 #1 door michel30
Brandstofpomp varadero MK2 werd gestart door michel30
Hallo allemaal,

Ik had dit probleem al eerder in dit topic gepost:
www.honda-allroad.nl/forum/index.php?topic=173.0

maar dit gaat om een MK2 dero dus een andere pomp.

Mijn probleem is dat sinds een tijdje de brandstofpomp lijkt te haperen: als ik het contact omdraai hoor ik de pomp soms niet druk opbouwen.
In die gevallen dat hij dat wel doet slaat de motor toch om de haverklap af, tot nu toe alleen in de 1e versnelling bij toerentallen lager dan +/-3500rpm.
En dat is juist als het helemaal niet leuk is als ie spontaan afslaat...

Andere opvallende dingen zijn het olie en FI lampje die aangaan (niet heel erg opvallend) en het HISS lampje wat brandt (meer opvallend vind ik).

'Mijn' monteur had het nog niet meegemaakt en kon alleen de brandstofpomp aanwijzen, maar omdat een nieuwe ruim 800 euro moest kosten hebben we nadat we weer bij kennis waren besloten andere alternatieven te zoeken.
Er bleken trouwens volgens de microfishes SD01 tot SD07 pompen in omloop te zijn dus iets is fishie here...

Ik vond verder nog dit:
users.bart.nl/~stikfort/new_internationa...nty_feulpumpMK2.html

maar dat helpt ook niet veel verder...
Iemand nog goeie ideeën?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2009 21:13 #2 door michel30
Beantwoord door michel30 in topic Brandstofpomp varadero MK2
Nou ik reageer even zelf voor de annalen:

Dat HISS lampje zat me toch niet lekker en toen me een patroon begon op te vallen dat ie alleen in of vlak na bochten afsloeg ben ik toch maar eens op onderzoek uitgegaan.
Er zit dus een kabelbreukje in de boom die naar het contactslot loopt: als ik eraan rommel slaat de motor af.
Dus ik heb een leuk klussie erbij  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.064 seconden