max. belasting qua kg voor varadero 1000

25 mrt 2014 11:53 #21 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic max. belasting qua kg voor varadero 1000

Zeg Danny... biedt jij je nu aan als motorrijdende partner voor de topicstarter !?!? Je blijft me verrassen... en sinds de ALV overigens tot op heden ook nog eens alleen maar possitief! ;)

Zonder gekheid...

Een bevriend Duits stelletje van me (beide 300kg+, echte Duitsers dus) hebben hun Varadero 'technisch' laten aanpassen vwb de vering. Ze zijn zelfs zo ver gegaan, dat ze hun Dero opnieuw hebben laten keuren (TUV) en dit ook op het kentekenbewijs als 'zulassung' hebben laten registreren. Da's dus de Duitse methode, maar je kan ook gewoon samen met je Dero én je huidige partner (ga er ff van uit dat je monogaam bent, en je partner het motorrijbewijs niet ambieert) naar een veringdeskundige gaan (Hyperpro bijvoorbeeld) die specifiek voor jouw situatie een mooi aanbod kunnen maken.

Probleem opgelost. En die belachelijke strenge Duitse TUV regels hebben we gelukkig in Nederland sowieso niet.
Ik zou sowieso in een goede aftermarked vering investeren als je veel 2-up rijdt.

Samen 300 kg ?? :o Dan lijkt me een Unimog een leuke hobby... >:D

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2014 18:07 #22 door tigger
Beantwoord door tigger in topic max. belasting qua kg voor varadero 1000

In duitsland mag je ook niet met je motor tussen de files door rijden, ik weet niet wat jullie doen maar ik rij er gewoon tussen door hoor, laat derrick dan maar lekker de achtervolging in zetten ;) en zo ga je natuurlijk ook geen 60 rijden op de autobahn, ik denk dat de polizei je voor gek verklaart als je dat wel zou doen.

In Duitsland mag je inderdaad niet tussen de files door, de boete er voor schijnt vele malen hoger te zijn dan voor het gebruik van de vluchtstrook of tripleren. Dat heb ik me tenminste laten vertellen door mijn zwager (die is al vanaf zijn geboorte een Duitser)

25 mrt 2014 18:45 #23 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic max. belasting qua kg voor varadero 1000
ik vind het allemaal best, met mijn motor rij ik niet in files. punt.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

27 mrt 2014 20:02 #24 door alex63
Beantwoord door alex63 in topic max. belasting qua kg voor varadero 1000
Nounou, wat een reacties allemaal over dit onderwerp, dat had ik niet verwacht.
Ik ben dus terug van weggeweest van de eifel, MET mijn vrouw, en het ging super! Over de Duitse autobahn reed ik continue tussen de 130-155 kmh en dat ging klasse. Mij zullen ze niet zo gauw aanhouden in DL, want ik RIJ met een DL kenteken haha! Die 2-3 keren dat mijn vrouw meegaat op reis, neem ik het risico wel. En het feit is, ik ben dan wel te zwaar, maar ik heb geen dikke pens die ik op de tank moet afsteunen, ik heb gewoon een grove bouw, en dat ziet anders uit als je op de motor zit. We hebben dikke 500 km gereden op deze manier, en dat ging klasse.
En ik ben dan wel niet(meer) gehuwd, en heb eigenlijk een vriendin (noem het gewoon vrouw)maar haar inruilen is geen optie, omdat.......nnnja....laat maar hihi. Dus al met al viel het me niet tegen, qua vermogen merkte ik er echt niks van. Alleen op vrijdagavond arriveerde we in Cochem, net daarvoor nog in het zakkeduister door de bergen gereden door een wegafzetting, en dat was k*t. Je ziet gene ene ruk, en ziet haarspeldbochten alleen op je tomtom aankomen, maar als je maar 15 mtr vooruit kan kijken is het evengoed zwaar kl*te. Dus al met al..........viel me zeer zeker NIET tegen!

Varadero Xl1000 V.

27 mrt 2014 21:02 #25 door Cas
Beantwoord door Cas in topic max. belasting qua kg voor varadero 1000
Moet een schitterende rit zijn geweest, wil ik dit jaar ook doen, Koblenz Cochem en dan afzakken naar Trier. Maar dan wel liefst in het licht anders mis je al dat moois. Overbeladen van mijn Dero daar heb ik weinig last van maar ik vind hem wel iets stabieler rijden met een duo dan wanneer ik er alleen op zit, maar ook dan een heerlijke motor!

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

27 mrt 2014 21:26 #26 door alex63
Beantwoord door alex63 in topic max. belasting qua kg voor varadero 1000
Van Cochem naar Trier is ong. 95 km compleet langs de moezel, prachtige rit!
Ik rij hem keer op keer,, dus echt een aanrader. Voor mij een relatief kort ritje naar Cochem, 170km. Ik zit van mij uit al binnen 80 km in de Eifel, en geniet van elke rit ( elke 2 weken).Dus Cas.......ga ervoor!....En de Dero bevalt mij ook super!

Varadero Xl1000 V.

27 mrt 2014 23:06 #27 door Cas
Beantwoord door Cas in topic max. belasting qua kg voor varadero 1000
Ik woon helaas ver van de Duitse grens af en zal dus een overnachting moeten doen, maar ik ga er zeker voor, een reisje langs de Moezel lijkt me een mooie ervaring.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.073 seconden