Contactslot Varadero

01 mei 2014 20:08 #1 door Menno
Contactslot Varadero werd gestart door Menno
Vanmorgen vrolijk vertrokken op de Dero voor 4 dagen fun in de Eifel. In Gemert gestopt om te tanken. Na het tanken wilde de Dero niets meer. Bij het omzetten van het contact... Helemaal niets.

Crisisoverleg met Ad Mies... accu was 13,13 volt en gaf 255 ampere. Alle zekeringen waren nog in takt... ANWB om assistentie verzocht... Die maakte snel een eind aan de onzekerheid. Mr. Hotwire had in 10 seconden de Dero aan de praat en een paar minuten later was ik een kabeltje rijker en een illusie armer. Het kabeltje is een bypass op het contactslot, de illusie dat zonder sleutel een Dero niet te starten is is aan diggelen.

Contactslot moet dus vervangen worden. Iemand enig idee wat dat geintje gaat kosten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2014 20:50 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Contactslot Varadero
ik was er al bang voor.. en je was al voorbereid
contact slot kost ca 300 euri by honda maar er is ook after market voor ca 60 euri

en ik denk dat zelf het slot van de transalp het zelfde is maar dan moet ik het origineel nummer ook op zoeken en het slot feitelijk in mij handen hebben

goede vakantie nog

01 mei 2014 21:16 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Contactslot Varadero
Je contactslot is niet kapot, maar de HISS antenne, die zit met 2 boutjes vast onder je slot, en een kabel met stekker. HISS kost meen ik rond de 150

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

01 mei 2014 21:17 #4 door xrvtuur
Die HISS antenne verbind alleen je sleutel met je ECU, dus zonder de juiste sleutel krijg je hem niet gestart hoor

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

01 mei 2014 21:31 #5 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Contactslot Varadero
Geen Hiss.... Is 2001 model die dat nog niet heeft.

01 mei 2014 21:36 #6 door Menno
Dit zal overigens met de kennis van vandaag prima werken:

01 mei 2014 23:22 #7 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Contactslot Varadero
Mooie aanleiding om voor een SD03 te gaan...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

01 mei 2014 23:44 #8 door xrvtuur

Geen Hiss.... Is 2001 model die dat nog niet heeft.

Dan snap ik niet dat je in je eerste post schrijft dat je illusie dat je een dero niet zou kunnen starten zonder sleutel aan diggelen is. Want dat gaat alleen op voor het Hiss systeem. 

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

03 mei 2014 00:32 #9 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Contactslot Varadero
... Idd, 'Tuur... tenzij die Dero is uitgerust met het standaard Honda (=spyball) alarmsysteem. Maar die heeft Menno vast niet?  ???

Die heeft mij met mijn MK1 nml ook al een keertje in Duitsland voor Jan met de korte achternaam laten staan... En dan bedoel ik niet Jan vd Berg...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

03 mei 2014 10:49 #10 door mickey
Beantwoord door mickey in topic Contactslot Varadero
beste menno,
ik heb hetzelfde gehad met mijn sd01, na demontage bleek er gewoon een kabeltje los te zijn aan het slot.
bij mij was het afdekplaatje eraf gevallen. thuis alles op mijn gemak gedemonteerd, gesoldeerd en zelf een nieuw dekseltje gemaakt van een dopje van een deo bus en helemaal dicht gekit. Het zal niet meevallen om een tweedehands contactslot te vinden, meestal worden complete slotensets aangeboden. Ik heb diverse onderdelen liggen maar helaas geen contactslot meer. Succes.

04 mei 2014 20:39 #11 door Menno
Dank voor de input, maar hoe krijg je dat contactslot er uit? Ik kom er niet bij. Moet echt de halve voorkant eraf? En ik begreep van de anwb dat deze met breekbouten vast zou zitten. Klinkt weinig hoopgevend.

04 mei 2014 20:40 #12 door Menno

Dan snap ik niet dat je in je eerste post schrijft dat je illusie dat je een dero niet zou kunnen starten zonder sleutel aan diggelen is. Want dat gaat alleen op voor het Hiss systeem.

Ik ben boekhouder.... Snap je het nu? Als je een fiscale constructie via een offshore constructie wilt opzetten moet je bij mij zijn. Mijn Dero kan ik aftanken, that's it.

04 mei 2014 22:04 #13 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Contactslot Varadero
ook met breekbouten krijg ik hem er wel uit maar zoals je aangeeft

er moet heel wat gedemoneerd worden maar dat moet ook bij het plaatsen van een nieuw slot
ik help je graag

mvg ad

04 mei 2014 22:07 #14 door xrvtuur

Ik ben boekhouder.... Snap je het nu?

ja

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

04 mei 2014 22:10 #15 door mickey
Beantwoord door mickey in topic Contactslot Varadero
beste Menno,
vlgs mij kun je ook alleen het electrisch gedeelte van je contactslot vervangen bij een SD01. Het is alweer een tijd geleden dat ik gedaan heb, en ik weet ook niet of het verstandig is om dit zelf te doen, als je bijna nooit sleutelt.
Ten eerste de connectors in kabelboom losmaken, stuur demonteren, bovenste kroonplaat demonteren. Aan de onderzijde van je contactslot zit het electrisch gedeelte van je slot achter een plastic afdekplaatje. het electrisch gedeelte zit vast met vlgs mij 3 torkx boutjes, bij mij was een van de 3 kabels losgeraakt. Effe solderen en alles werkte weer.  De kans is dus aanwezig dat je helemaal geen nieuw slot nodig hebt. Succes !!!

04 mei 2014 22:16 #16 door xrvtuur

beste Menno,
vlgs mij kun je ook alleen het electrisch gedeelte van je contactslot vervangen bij een SD01. Het is alweer een tijd geleden dat ik gedaan heb, en ik weet ook niet of het verstandig is om dit zelf te doen, als je bijna nooit sleutelt.
Ten eerste de connectors in kabelboom losmaken, stuur demonteren, bovenste kroonplaat demonteren. Aan de onderzijde van je contactslot zit het electrisch gedeelte van je slot achter een plastic afdekplaatje. het electrisch gedeelte zit vast met vlgs mij 3 torkx boutjes, bij mij was een van de 3 kabels losgeraakt. Effe solderen en alles werkte weer.  De kans is dus aanwezig dat je helemaal geen nieuw slot nodig hebt. Succes !!!

uhhh volgens mij is dit iets te heftig voor een boekhouder  ??? ritje richting Ad lijkt me beter

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

05 mei 2014 13:29 #17 door bartjanm
Beantwoord door bartjanm in topic Contactslot Varadero

Dit zal overigens met de kennis van vandaag prima werken:

Dat is hoe ik mijn vorige transalp starte  ;D ook nadat ik door de ANWB met een schroevendraaier op weg was geholpen :) Eerst nog een half jaar gestart door het onderste, loshangende deel van m'n contactslot rond te draaien. Dat was toch iets te foutgevoelig :)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.129 seconden