Varadero en 1,70 kan dit?

13 okt 2014 17:56 #21 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Varadero en 1,70 kan dit?

Het afstappen doe ik door eerst de zijstandaard uit te zetten, daarna afstappen en op de bok.

`

Ik ben dus niet de enige  ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2014 18:07 #22 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Varadero en 1,70 kan dit?
De Dero is inderdaad een heerlijke motor om op te rijden. Ik had er indertijd 3 op mijn lijstje staan, een motor waarvan ik hier de naam niet durf te noemen, een Pan en op de laatste plaats de Varadero vanwege de ketting wat ik nog steeds een onding vind.
De Pan was te breed, die kreeg ik hier niet achter en het is uiteindelijk de Dero geworden.
Gisteren weer een tochtje gemaakt, windstil en het blok draaide alsof het een Goldwing was, veel zuurstof in de lucht. Het tochtje werd een tocht van 400 km  :))
Met Hyperpro veren voor en een öhlins demper achter stuurt de Dero als een mes en drempels daar lach je mee.
Mijn Dero is voor 35 mm verlaagd en achter 30 mm. Bagster zadel is 2 cm verlaagd. Ik vind de zithoogte zo prima en lager gaan is onverantwoord. Het is een kwestie van tijd en jij gaat je motor ook verlagen want je voetjes goed op de grond kunnen zetten is niet alleen erg prettig maar ook erg veilig, omvallen is niet leuk met zo'n beest.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2014 12:30 - 23 okt 2014 14:32 #23 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Varadero en 1,70 kan dit?

Mijn Dero is voor 35 mm verlaagd en achter 30 mm. Bagster zadel is 2 cm verlaagd. Ik vind de zithoogte zo prima en lager gaan is onverantwoord.



Hoe zit het met de zijstandaard en de middenbok, wordt dat niet moeilijker? Of moet je die vervangen?
O ja hoe krijg je dat citaat zo mooi, blauw omlijnd???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2014 14:35 #24 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Varadero en 1,70 kan dit?


O ja hoe krijg je dat citaat zo mooi, blauw omlijnd???


door de haakjes [ en ] te laten staan waar ze stonden  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2014 15:48 #25 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Varadero en 1,70 kan dit?


Hoe zit het met de zijstandaard en de middenbok, wordt dat niet moeilijker? Of moet je die vervangen?
O ja hoe krijg je dat citaat zo mooi, blauw omlijnd???


Op de bok zetten gaat een groot probleem worden, of de bok verlagen, of de motor met de banden op een verhoging zetten of de ondergrond verlagen :)
De zijstandaard lukt wel maar de motor komt wel veel rechter te staan.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2014 18:58 #26 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Varadero en 1,70 kan dit?

door de haakjes [ en ] te laten staan waar ze stonden  ;D



Bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2014 19:30 #27 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Varadero en 1,70 kan dit?

Op de bok zetten gaat een groot probleem worden, of de bok verlagen, of de motor met de banden op een verhoging zetten of de ondergrond verlagen :)
De zijstandaard lukt wel maar de motor komt wel veel rechter te staan.


Dan maar van die ouderwetse "soul"schoenen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2014 21:18 #28 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Varadero en 1,70 kan dit?
Je hoeft echt niet perse de volledige achtershock te vervangen.  Een injectie dero is sowieso al lager als een carbudero, met de 'triangels' bij de achterveer kun je eenvoudig centimeters winnen.

Verlagen heeft nog een voordeel... De dero gaat er nog beter van sturen!

Informeer desnoods bij onze techniek Goeroe Ad Mies wat de mogelijkheden zijn. Met een stukje zelfwerkzaamheid onder begeleiding van Ad kun je de kosten heel goed binnen de perken houden!

En idd... de Dero is de ideale Honda allroad voor lange afstanden, ook voor 'rookies'! ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2014 10:46 #29 door Simonshavenaar
Beantwoord door Simonshavenaar in topic Varadero en 1,70 kan dit?

Je hoeft echt niet perse de volledige achtershock te vervangen.  Een injectie dero is sowieso al lager als een carbudero, met de 'triangels' bij de achterveer kun je eenvoudig centimeters winnen.
Verlagen heeft nog een voordeel... De dero gaat er nog beter van sturen!


Volledige achtershock is idd niet nodig, met een stuggere/progressieve veer wordt er ook al wat aan comfort gewonnen, dat een volledige demper beter is wil ik best geloven, maar dat had ik er niet voor over, die dingen zijn best prijzig.

Verlagingsdriehoeken kosten trouwens bijna niets, en plaatsen kun je zelf.
Voorvork doorsteken vind ik iets lastiger, maar is ook wel zelf te doen.

Zadel verlagen staat ook nog op mijn lijstje, kijk rond voor een 2e zadel, maar die staan niet zo vaak te koop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2014 15:30 #30 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Varadero en 1,70 kan dit?

Zadel verlagen staat ook nog op mijn lijstje, kijk rond voor een 2e zadel, maar die staan niet zo vaak te koop.


Kijk eens bij Viking Seats op internet.
Ik weet zeker dat hij een zadel heeft, maar maakt hem ook op maat.
Je kunt dan gewoon omruilen.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2014 00:36 #31 door Clemens
Beantwoord door Clemens in topic Varadero en 1,70 kan dit?
Hallo allemaal,  Na lang en veel denken en overleggen met diverse mensen heb ik besloten om in ieder geval voorlopig niet voor de Varadero te gaan omdat ik echt on ervaren ben in het motorrijden.  Velen hebben mij dat ECHT afgeraden omdat, volgens velen de motor toch wel erg topzwaar is voor mijn lengte  en onervarenheid.  Dus het word toch een transalp  Waarschijnlijk  een 650  omdat je met de 700 toch wat minder kuip hebt en meer in de wind zit.
Ik heb gisteren bij Huybers motoren in Schijndel overigens proef mogen rijden op een 700 en ben daar NOG meer verliefd geworden op de transalp  dan dat ik al was hahaha.  Wat een heeeerlijke motor.

Ik wil iedereen bedanken die mij geholpen heeft bij het maken van deze  voor mij verschrikkelijk moeilijke keuze.

Met vriendelijke groeten  Clemens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.096 seconden